De heenreis

Reislog van onze trip naar Schotland in mei/juni van 2005
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De heenreis

Bericht door Pieter »

Queen of Scandinavia, Noordzee.

26 mei 2005
Bloederig warm, veul zon, 174 km, zonder roeikilometers.

Na de auto afgeladen te hebben, hebben we om tien over negen de handel in beweging gezet. Nog een boodschapje bij de stomerij gebracht (het nest moet weer uitgemest) en daarna op het gemak de binnenwegen richting Boxtel gepakt. Dit omdat half Duitsland rondom Eindhoven zat vanwege een of andere vage feestdag.
Bij Den Bosch hadden we de eerste file al te pakken, maar het ging redelijk vlot. De temperatuur ging in rap tempo naar de 26 graden, dus blijven rijden was het motto van de dag. Edoch, bij Utrecht ging het wéér mis. Het besluit om de snelweg vaarwel te zeggen was genomen, ergo, bij Vinkeveen linksaf.
Om half twaalf in Vinkeveen het eettentje waar we eerder al eens waren geweest weer opgezocht, maar het was gesloten (ballentent). Toen maar door naar Aalsmeer, waar we ook wel een tentje kenden (dat krijg je als je met Endemol te maken hebt gehad!!).
Zo zijn we dus om kwart voor twaalf gearriveerd bij ’t Bonte Schort. Een prachtig uitzicht op de Westeinderplassen en uitstekend voedsel.
Na een weldadige lunch de hitte maar weer in, de 28 graden was al bereikt. Langzaam maar zeker kwam IJmuiden in zicht, al met al veel te vroeg (ongeveer één uur), maar daar hadden we bewust voor gekozen, dit om de hitte in het zuiden te ontlopen. Richting de kust zou het allicht koeler zijn ………, niet echt dus. Een paar uurtjes hebben we in en rond de auto gelambald en hier en daar wat fotootjes geknipt, geen zin meer om nog te rijden.
Om drie uur mochten we inchecken en kregen we toegang tot de terminal, alwaar een lekker koud glas bier en een ijzig wodkaatje-jus lonkten. Hier uiteraard onze hobby weer beoefend, mensen kijken.
Vijf uur: De auto op de boot en de hut inspecteren, wat een zee van ruimte!! Gelijk door naar de Admiral’s Pub aan boord van de Queen of Scandinavia voor maar weer een consumptie, maar eerst het diner reserveren.
Het biertje verzachtte de keel, maar de lol van de wijn was er snel af na het zien van de rekening, 5 euro per glas!!
Het diner was een “trip around the World” buffet. We kregen een mooi plekje aan het raam met uitzicht op de boeg, dus konden we mooi zien hoe het schip het zeegat koos, wat de vakantiestemming verhoogde. Het eten was prima en daarom verscheidene tripjes naar het buffet gemaakt en foto’s van het slagveld genomen.
Na een heerlijke cappuccino in de pub zijn we om kwart over negen terug in de hut, waar we lekker ouderwets kankerden (oud hollandsch) over de wel erg kalme vaart. We hebben overwogen om de kapitein met een bezoek te vereren om hem over te halen om de stabilisatoren uit te zetten en een beetje te zigzaggen. Ikke (P) wil wel sturen. We zijn toch maar in de hut gebleven, dichtbij de meegebrachte fles wijn.
Ik heb nog dit verslag geschreven (toen nog met de hand) (hij schrijft, ik werk het uit en vul het hier en daar aan met mijn persoonlijke overpeinzingen).
Even later ben ik toch nog maar ff naar de pub gegaan, aapjes kijken en geloof me, er zijn heel veel apen om te bekijken, Engelse, Duitse en ook Nederlandse, allemaal ladderzat!
Na een paar biertjes de royale hut weer opgezocht (’t is net een doolhof zo’n schip) for some serious snoring.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2005”