20-11-2008 The Day After

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

20-11-2008 The Day After

Bericht door Pieter »

22 november 2008 - Eersel, Nederland

We zijn weer thuis, maar dat was al duidelijk. De enorme bende in de kamer is al enigszins opgeruimd, maar de koffers vol met vuile was staan nog prominent op de vloer. Alle foto’s zijn al op de diverse schijven gezet, want die zijn onvervangbaar. De grootste nachtmerrie was dan ook om op welke manier dan ook de foto’s kwijt te raken. Misschien paranoia, maar met dit soort vakanties wil je niks verliezen.
Meer dan 1700 foto’s kwijt raken is een ramp en laten we eerlijk zijn, als je wat ouder wordt is het geheugen een stuk minder. Ondanks een flinke tuk grijpt de jetlag toch z’n tol, de ogen worden steeds zwaarder en het is vechten tegen de slaap.
Om 3 uur ’s nachts een deel van dit log typen is al een bewijs van de jetlag, maar het moet er uit wanneer het vers is. Er wacht nog een enorme taak om uit te maken welke foto’s wel en welke niet bewaard blijven en welke in 1 van de fotoboeken terecht komen. Natuurlijk willen we alle trouwe lezers bedanken, maar nog meer de mensen die de moeite hebben genomen om te reageren op ons reislog, raar maar waar, maar het heeft ons veel goed gedaan om te weten dat er mensen zijn die onze belevenissen en ergernissen hebben gelezen.
Het is niet niks om ver van alle mensen te zitten die ons lief zijn en toch zo dichtbij. Liefde voor elkaar bindt mensen, waar ook ter wereld en misschien is dat wat ons mens maakt. We hopen (en weten bijna zeker) dat onze verhalen mensen hebben gestimuleerd om dingen te ondernemen, werelden onbekend te verkennen, want ondanks de mens is er zoveel moois te zien, in verre landen, maar ook in eigen land.

Ik was er nog niet aan toe gekomen, maar heb nu eindelijk een eigen foto als header op het reislog gezet en heb daar natuurlijk Mount Cook voor gebruikt. (P)



20-11-2008 (M)

Poepoe, de eerste 2 volle wasmachines zijn klaar, de koffers zijn leeg en alle rommel staat nog her en der door het huis. De boodschapjes zijn weer gedaan (wat valt de prijs tegen!!! :lach1: ), wijzelf zijn weer helemaal schoongeschrobd, het bed is verschoond – was ik voor de vakantie niet meer aan toegekomen – en de auto’s staan weer aan de deur, allebei schoon door de goede zorgen van de zusjes (schatjes zijn het!!!) en de mijne met nieuwe banden, thanks Ton!!!
Van jetlag hebben we weinig last moet ik zeggen, alhoewel nu, om 15.00 uur, m’n ogen wel zwaar worden; misschien maar weer een tukkie van een uurtje ... Het huis staat dan nog wel vol met spulletjes, her en der, maar het is georganiséérde troep en dat scheelt!! Ik grijp niet snel meer mis als ik iets moet hebben :knip1: .
Aan de ruimte om ons heen raken we langzamerhand ook weer gewend; gisteren na de post-reis-tuk werd ik wakker in een donker huis om 17.00 uur en m’n eerste gedachte was: Waar is de plee in dit motel en is-ie wel schoon? :lach1: :lach1: :lach1: .
Maar vanochtend was ik weer netjes om 6.50 wakker en meteen erbij met de bol, keurig toch? Er zijn nog zat klusjes te doen, maar we hebben nog steeds vakantie, dus kalm aan is het motto. Af en toe zitten we allebei te internetten met een gelukzalige glimlach ( :lach1: ) en we zijn ook allebei apart begonnen aan ons laatste blog. We zijn tenslotte 2 piepeltjes, met ieder z’n eigen gedachten.

Gisterenavond en vanochtend vroeg heb ik een groot deel van het reislog doorgelezen (dat kan nu, internettijd zát en nog snel ook :knip1: ) en bij veel dingen moest ik echt moeite doen om me de locatie en omgeving voor de geest te halen! Als de foto’s gesorteerd, bewerkt en op het gemakje bekeken zijn zal het allemaal wel weer terug komen; wat een zegen is dit verslag en digitale fotografie voor twee 50+ breinen!!!



22-11. Tot slot dan nog mijn algehele indruk van onze reis: he-le-maal te gek! Wat een prachtig land, enorme schone en heldere lucht, heerlijk en goed eten – vooral de scharrelkoeien zijn errug lekker –, vreemde vogelgeluiden, grappige mensen met heerlijke humor en érg behulpzaam, ideaal land voor vakantiegangers met alle overnachtingsmogelijkheden die ze bieden, enorme variëteit aan landschappen en daar dan het allermooiste van; de lijst is eindeloos.
Uiteraard met hier en daar een uitzondering, maar dat spreekt vanzelf. Ook Singapore vond ik erg leuk, maar het klimaat daar ligt mij persoonlijk iets minder. De properheid en veilige omgeving zijn daarentegen ongeëvenaard. Al met al klopt het helemaal, wat Pieter en ik gisteren tegen elkaar en anderen zeiden: als de mogelijkheid er zou zijn – zowel qua tijd als financiën – dan vertrokken we morgen wéér voor nog zo’n portie, liefst nog langer! Zij het misschien met een andere manier van transport en overnachting in NZ.

Dit weblog is ons ook uitstekend bevallen. Wij konden meteen onze ervaringen optekenen en delen en we hadden dagelijks contact met het thuisfront; ook dat maakt het makkelijker om langere tijd van huis weg te zijn. Het was dagelijks een vaste bezigheid voor ons, om de tekst en foto’s verzendklaar te maken en daar ging niet eens zoveel tijd in zitten. Het enige wat er mis mee was, was het enorm knullige internetgebeuren in kiwiland!! Maar dat is iedereen wel duidelijk inmiddels, denk ik.

Goed, ik brei er een eindje aan. Voor ons was het dus een geweldige vakantie en als de mogelijkheid zich nog eens voordoet, gaan we zeker weer eens terug. Bedankt allemaal voor de support op afstand, daar hebben we ook erg van genoten en tot snel ziens!! (M)

Eigenlijk hoef ik hier niks meer aan toe te voegen, alles is zo ongeveer wel gezegd en hopelijk kunnen we nog een keer terug, maar dan wel minimaal 8 weken want er is zo ontzettend veel om te zien en 4 weken is dan een erg beperkte tijd. (P)
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: 20-11-2008 The Day After

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

22 november 2008
Ik kan me voorstellen dat jullie graag nog een keer naar Nieuw Zeeland willen en dan natuurlijk veel langer. Wat ik al over de telefoon zei: in 4 weken kun je niet lang genoeg op een plaats blijven om alles goed te kunnen ontdekken en bekijken.
We hebben hier in Blije ontzettend genoten van de blogs, hartelijk dank dat we mee mochten genieten.
xxx Nico, Tineke en Luudtske (nog steeds in het ziekenhuis, de long was weer ingeklapt, maar misschien dat ze maandag dan toch naar huis mag)
Gebruikersavatar
avdwijgert
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012, 19:02
Contacteer:

Re: 20-11-2008 The Day After

Bericht door avdwijgert »

Ans:

22 november 2008
Nog ff acclimatiseren, bijtanken, want het lijkt me ook wel energievretend al die indrukken die je op doet ? En dan kun je als je afkickverschijnselen hebt misschienn een weblog van Smillie Billie bij houden....... Je hent zeker genoeg om over te schrijven....... Chill ze en tot gauw, en fijn dst je al een tipje van de sluier hebt opgelicht met je reislog. De verhalen komen vast nog wel......
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”