Singapore, Part Deux. 16.00 u lokaal

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Singapore, Part Deux. 16.00 u lokaal

Bericht door Pieter »

19 oktober 2008 - Singapore (hotel), Singapore

Nog steeds zondag. Maar de vorige blog was zo warrig, dat ik het nu even rustig aan doe. Het netwerk is net weggevallen (ons uur was om), maar ik kan vast vooruit typen en wat lacunes in het vorige verhaal opvullen. Want zo’n reis heeft wel degelijk effect op een mens.
Het ging allemaal redelijk goed, met die paar hazenslaapjes in het vliegtuig, maar in enen was de koek op en MOESTEN we echt gaan liggen. Na 2 uurtjes slaap gaat het nu weer goed. Het duurde wel lang voor we goed wakker waren :knip2: .
Pieter gaat zo dadelijk de directe omgeving van het hotel even verkennen en ik blijf hier lekker zitten typen. Als de verslagen te lang zijn: dan lees ze maar niet :-) . Ik ken er wel een paar die er geen bezwaar tegen hebben, hihihi! Maar ik ben nu erg happy dat ik op kan staan en weer gaan zitten wanneer ik wil. Da’s het nadeel van zo’n vliegende bus, vooral als je in het midden zit…
Never mind, we gaan goed gemutst de volgende vlucht tegemoet, want daar is het ons toch om te doen.

Wauw, een enorme bliksemflits met bijbehorende knal gaat hier net voor het raam door. Geweldig!!! Tropisch onweer, mooi man! En wij zitten droog! Mooi zo, want het houdt net op met zachtjes regenen. Vanochtend was het trouwens stralend weer, rond 11 uur begon het te regenen. De borrel voor het dutje werd door het meiske van de poolbar naar ons gebracht onder de paraplu! Komisch gezicht.

Hoe dan ook, de check-in en de vlucht gingen dus mooi naar plan. Ja, het is krapjes, maar dat weet je van tevoren. Het was best goed te doen maar uiteraard ben je blij dat je eruit bent. Op Changi sloeg de hitte ons als een natte dweil in het gezicht. En daar loop je dan: boardcase, fototas (een grote), filmtas, SeeBuyFly tas, laptoptas, handtas, twee vestjes en twee jassen waar je zo mee de Zuidpool mee op kunt: winddicht, waterdicht en warm.
Die waren te dik voor in de koffer en we hebben ze denkelijk vooral op het Zuidereiland hard nodig (trouwens op Schiphol, buiten, kwamen ze ook goed van pas). Daarbij nog de koffers en je snapt dat wij flink bepakt en bezakt zijn. Het was rustig op het vliegveld, alleen Immigration duurde even. Die checken alles grondig.
De douane ging gemakkelijk: een heel vriendelijke man nam steekproefsgewijs een koffer en 2 tassen van de trolley en gooide die door de scan. Klaar was Kees. Niets geen problemen gehad met medicijnen of wat dan ook. Whistle of a penny.

Er stond een aardige jongeman zonder voortanden op ons te wachten, met een naamkaart. Hij was van de agent voor Kuoni in Singapore en zou onze transfer naar het hotel verzorgen. Ik ben toen snel even bij AmEx wat Euri’s voor S’Pore dollars gaan wisselen en daar ging de stoet. Onze vriend had de trolley overgenomen en zette er flink de sokken in. Viel de hitte in de terminal nog enigszins mee, zodra we buiten kwamen stond Margreetje he-le-maal blank. De druppels rolden acuut vanonder m’n haren uit en het was nog niet eens helemaal licht, dus nog geen zon te zien.
Bovendien stond net buiten de deur een kerel te roken en na twaalf uur plus zonder peuk, sloeg dat geurtje ook in als een bom :lach1: . En daar holde ik achter onze held en Pieter aan, die het allemaal geweldig vond, terwijl m’n enkels over de schoenrandjes flubberden.

De schat liet ons even een peukie doen voordat we in z’n bus(je) stapten en deed er gezellig ook een mee, uit een pakje van 10 stuks (ze zijn duur hier). Hij trok ‘m zowat in een teug van voor naar achter in de as! Vervolgens de bus in, die oud maar heel schoon was, zoals alles hier. Dat mag ik wel.
De rit naar het hotel was mooi en kalm, op de vroege zondagochtend. Alles even netjes aangelegd, veel bloemen en palmen. Echt geweldig. We stonden in no time bij het hotel en met de instructie om morgen mooi op tijd klaar te staan voor de rondrit, vertrok de lieverd.
Dus hup met het hele begotteke naar de 3e verdieping, waar de receptie is. Aardige receptionist, heel behulpzaam. Uiteraard was er nog geen kamer beschikbaar: veuls te vroeg. Maar als we om 10, 11 uur terugkwamen, zouden ze zien of er wat te regelen viel. Daar mochten we niet over klagen, toch?
De bagage kon beneden in bewaring gegeven worden en we mochten wel ergens op een bank crashen of by the pool gaan zitten, daar konden we ook iets drinken. Hup, maar weer met de hele handel naar beneden, snel buiten peukje gerookt … want de conciërge was even weg. Toen-ie op kwam dagen hebben we de koffers en de expeditie-jassen bij hem in bewaring gegeven en met de rest van de handel zijn we naar de 5e verdieping gegaan, waar de pool is. Foto’s hebben jullie gezien, prima plek. Wel erg warm zo, buiten, maar als je stil zit is het best te doen.

We waren inmiddels zo ongeveer uitgedroogd, maar er was nog niemand te zien. Uiteindelijk na een half uurtje van een lief meidje 2 glazen ijswater gekregen, zaaaaaalig. En later kwam ze nog eens bijschenken, allemaal zonder kosten. Dus hebben we 2 uur bij dat zwembad gezeten en naar wat vroege zwemmers gekeken en naar de duifjes die aan de rand van het zwembad kwamen poedelen. Later nog dat mooie ontbijt besteld, met het idee dat we z.s.m. het lokale ritme moeten oppakken. Dat is ons aardig gelukt denk ik, ondanks de dut, want dat doen we thuis ook op zondag (en andere dagen als we de kans krijgen!!).

Kortom: het is ons tot nu toe goed vergaan. We vermaken ons uitstekend, lachen veel, Pietje ziet zelfs de GP in China hier op de tv en het Eindhovens Dagblad is ongelezen vanuit de tas hier de prullenbak in gegaan. Een mens past zich aan. Ik hou er nu even mee op, morgen na de rondrit komt er wel meer, inclusief foto’s en dan zetten we gewoon 2 berichten op het log!! (M)

Vanwege de regen, welke nu regelmatig met bakken uit de hemel valt ben ik het hotel en het naastgelegen shoppingcentre gaan exploreren, allerhande winkeltjes en healthcentres op een kluitje. Een flappentap heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar wel een winkeltje waar ze onze verslaving verhandelen. Het kost wa, maar dan hedde ok wa, de meest afgrijselijke afbeeldingen van allerhande aandoeningen die je van onze hobby zou kunnen krijgen prijken prominent op de verpakking. (Marijke, we bewaren een (leeg) pakje voor je!!)

Wel lekker trouwens, die regen, het koelt er lekker van af zodat het heerlijk toeven is onder d’n overstek bij het zwembad (het moet niet zotter worden, een fries die brabants zit te typen). Zometeen eerst lekker eten, voor mij uiteraard de lokale specialiteiten, als je het zou kunnen ruiken, zou het water in je mond lopen, wat bij mij al het geval is. (P)

20.00 uur lokaal: Vanavond besloten om op tijd te gaan eten, dan kunnen we op tijd naar bed, want morgen vroeg op vanwege de stadstour. Na een borrel by the pool naar het inpandige restaurant: Mooi Chin Place. Een mix van Oosters met een beetje Westers. Pieter had heerlijke gewokte beef met sla-uitjes en gember, met rijst en Margreet had een hoog aanbevolen sirloinsteak. Nou … dat was niet nodig geweest: het ding was met een tank nog niet mals te rijden!
Afijn, daarom niet getreurd – when in Rome, weetjewel – en de rest van het bord leeggegeten, dat was prima en een paar stukjes vlees van Pietje gepikt. We hebben niet echt geklaagd, maar gewoon even netjes gezegd dat het vlees nogal “chewy” was; en toen heeft de gerant met heel veel knipmesbuigingen het hele gerecht van de rekening geschrapt! Dat was netjes, toch?
Daarna zijn we even om het hotel heen gelopen en hebben het prachtige art deco gebouw aan de overkant, dat heel mooi verlicht was, staan te bewonderen in de stomende hitte. Besloten om het te fotograferen, dus naar de kamer en spullen opgehaald. Pieter staat nu nog buiten te wachten totdat de lens weer opklaart. Zodra we buiten kwamen besloeg die volkomen (want komt uit de airco) en het lijkt erop dat-ie nog wel effe buiten staat!! Ik was te moe en ben naar boven gegaan, nadat ik Pieter het swarovski-asbakkie in de hand had gedrukt (do NOT litter in Singapore .. of waar dan ook trouwens).
Hier nog een stukkie typen en wachten of er nog iets productiefs van de kant van meneer Huf komt, dan kan dat er nog bij. We hebben voor jullie nog maar eens geïnvesteerd in een uurtje internet. Dit gaat dadelijk nog op het log – en dan kunnen wij ook de reacties nog lezen, hartstikke leuk!! Morgenmiddag/avond volgt dan de volgende wel weer, met nieuwe avonturen van Pipo en Mamaloe! En nu gaat potdomme die airco uit, het is hier amper 16 graden! (M)
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: Singapore, Part Deux. 16.00 u lokaal

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

19 oktober 2008
Hoi Pipo en Mamaloe,

Nou, dat klinkt al behoorlijk heftig! Ik ben zeer nieuwsgierig naar de foto's, die zien we morgen wel. Straks maar lekker koese om morgen weer fit te zijn, denk ik. Ik moet er niet aan denken om een nacht slaap te moeten missen, zeg! Dat zou ik niet in kunnen halen in twee uurtjes, maar ja, jullie hebben daar natuurlijk ook veel nieuwe indrukken.

Slaap ze en blijf vooral van die mooie verslagen maken, het is een lust voor het oog!

Groetjes,
Tineke (Nico is nog aan het werk)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Singapore, Part Deux. 16.00 u lokaal

Bericht door dyananna »

Dyan:

19 oktober 2008
Ik kan het niet laten, ben geloof ik bezig om de nr 1 te worden qua aantal reacties... Maar goed, ik hoop dat jullie ze even leuk vinden om te lezen als dat wij jullie verslagen vinden. Als je tijd hebt/houdt voor deze verhalen: yes please. Zo heb ik tenminste het gevoel dat ik er een beetje bij ben. Dat wordt leuk morgen op het werk... bijlezen over jullie S'pore tour!

Hier alles goed, 3 dagen hard gewerkt: geschilderd en 2 dagen getuinierd, het kniehoge onkruid er voor de winter maar uit gegooid. Ook dit weekend het toppunt van frustratie ontdekt: net klaar zijn met het schilderen van je kozijn (1x gronden, 2x lakken) en vervolgens ontdekken dat er een scheur van ruim 30cm in je dubbele glas is gesprongen: SPONTAAN! GVD! Dus nu morgen de verzekering maar bellen en gaan regelen dat we een nieuwe ruit krijgen. En vervolgens kan ik weer schilderen... Anyway, dat zal jullie een zorg zijn, jullie hebben andere dingen aan je kop. Veel plezier morgen, ik kijk uit naar het verslag.

Dikke XXX voor jut en jul! :knip2:
Gebruikersavatar
Gast

Re: Singapore, Part Deux. 16.00 u lokaal

Bericht door Gast »

conny:

19 oktober 2008
hoi wolf en wolvinnetje
ziet er goed uit!!
Mis je wel op avalon.
Geniet van de reis.
vr groet conny
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Singapore, Part Deux. 16.00 u lokaal

Bericht door jos111161 »

indian(jos):

19 oktober 2008
het lijkt wel een leesboek,,misschien een optie,,schrijfster worden,,whahah

ik blijf het volgen
Gebruikersavatar
Gast

Re: Singapore, Part Deux. 16.00 u lokaal

Bericht door Gast »

anny en tiny:

20 oktober 2008
Hoi paffers,als roken in NZ net zo duur is als in Aussi-land dan komen jullie geheel afgekickt terug ik betaalde daar het lieve sommetje van 15 euro voor EEN pakje shag!!!!!
Dus pluk in Singapore nog maar wat TABAKSBLADEREN voor jullie de reis vervolgen.
Het begin is in ieder geval HEEEEL LEUK, we blijven jullie belevenissen volgen en de omschrijvingen zijn gezellig om te lezen. Geniet samen! Lieve groetjes uit Brabant. Tiny en Anny.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”