De stad verkennen – 20 oktober

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De stad verkennen – 20 oktober

Bericht door Pieter »

20 oktober 2008 - Singapore (hotel), Singapore

15.00 uur lokaal. We zijn net weer terug op de kamer van wat aanvoelt als een lange dag. Erg moe zijn we en Pieter is al onder zeil. Vandaag hebben we een stadstoer gehad, daarbij zijn we 5 keer gestopt op plaatsen waar we even rond mochten kijken en fotograferen. Zo zie je de stad in een notendop en kun je eventueel later nog eens terug gaan. Erg interessant, leuk, warm en nat was het , getuige de foto’s.

Vanochtend ging om 6 uur de wekker, dat was effe schrikken maar het viel niet tegen. We hadden beiden redelijk goed geslapen, maar veel last gehad van luidruchtige Indiers op de gang, tot 3.00 uur toe!! Man, man, wat kunnen die hard roepen :sad1: . In ieder geval verder lekker op het gemakkie gedaan en om 7.15 zaten we aan het ontbijt, wat erg smakelijk en goed was. Toast met kaas, scrambled eggs and bacon, vers vruchtensap en koffie en thee (en dat was nog niet een fractie van wat er allemaal te kiezen was!).
Prompt om 8.30 werden we door een personenbusje opgehaald en naar het verzamelpunt bij “The Singapore Flyer” gebracht – een reuzenrad ter grootte van de London Eye. Na even rondhangen konden we de touringcar in – praise the Lord for airco!! – en onder leiding van een pittige Chinese tante gingen we op pad.
De eerste stop was bij de Singapore Lion, als het ware het symbool van de stad: leeuwenhoofd en vissenstaart (Singapore komt van Singa en Pura: Leeuw en Water). Hij stond in Merlion Park aan de rivier water te spuwen en het was daar zo mogelijk nog benauwder en warmer dan op de brug. Acute waterstromen over de gezichten …..
Toen verder naar Chinatown, waar we een tempel hebben bezocht. Ook hier weer erg mooi en erg warm. Vervolgens naar Singapore gems and metals, daar konden we de mensen aan het werk zien – ze slijpen hier halfedelstenen en maken er mooie dingen van – en ook het resultaat was te bewonderen. Bijna iets moois van opengewerkt jade gekocht, maar 23.000 S$ was toch iets teveel gevraagd van het vakantiebudget :knip2: Het was heel erg mooi, maar mocht niet gefotografeerd worden vanwege de exclusiviteit en dan doen we dat niet.

De volgende stop was bij de Orchid Gardens, gelegen in de botanische tuinen. Werkelijk ongelooflijk, al die variëteiten! Hier hebben we allebei constant foto’s gemaakt, dus Simona: lots and lots of pictures of rare orchids! Beautiful!!
In een speciaal paviljoentje stonden geurende exemplaren, heerlijk, dat lichte parfum in de lucht. Toen we terug liepen naar de bus brak er een tropische bui los, bakken met water, recht naar beneden. Gelukkig waren wij zo slim geweest om de pluutjes mee te nemen, die had ik toch maar in de koffer gemikt, afgelopen vrijdag en als we ze al niet in NZ gebruiken, dan hebben ze hier al goed hun dienst gedaan!! We hebben ze vooral bij ons om de foto- en filmapparatuur te beschermen – wijzelf smelten niet, de regen is trouwens net een warme douche.

Als laatste werden we gedropt in Little India, waar Pieter eventueel vanmiddag nog naar toe wilde. Het was heel leuk maar in een half uurtje hadden we het ook wel gezien, zeker met de nog steeds neerstromende regen. Ook de temperatuur eiste zijn tol – ijskoud in de bus en bloedheet buiten, lekker om en om – en nadat we afgezet waren bij het hotel zijn we lekker op ons vaste stekkie (de poolbar) onder de ventilator gaan zitten en hebben een smakelijke lunch uitgezocht.
Golden fried prawns met garlic mayonaise en ribbelfrieten, rijkelijk overgoten met ijswater en drank. Onze favoriete serveerster: Wai Leng, deed weer haar uiterste best voor ons. Het is zo’n lief moppie.

En nu liggen we hier dus enigszins op apegapen. Dit stukkie even typen, Pieter mag dadelijk de foto’s even uitzoeken en verkleinen en dan mag het weer op het log, want ik vermoed niet dat we nog veel doen vandaag. Misschien dat Pietje na het eten nog even wat foto’s “by night” gaat maken, maar dan houdt het ook wel op, denkelijk.
Niettemin: Singapore is een mooie, drukke stad en we hebben het erg leuk gevonden hier, al was het maar kort. Weliswaar hebben we morgen nog de tijd tot ongeveer 3 uur, maar ik ga hier opruimen en opnieuw pakken (een mens maakt er in no time een zootje van :sad1: en dan gaat Pedro misschien nog wat op onderzoek uit. We hebben de kamer tot 3 uur, worden opgehaald om 5 uur en we vliegen om 21.15 uur door naar Auckland.
Ik weet dus niet of er morgen nog een blogje komt, het zou kunnen als we internetmogelijkheid hebben op Changi Airport. Woensdag in Auckland weet ik ook niet, want dan moeten we meteen de camper ophalen, boodschappen doen, 85 km. rijden naar de camping en inruimen. Vermoedelijk zijn we dan kaput!! Dus, kijkbuiskinderen, het zou kunnen dat het een paar dagen duurt. In ieder geval SMS ik Dyan vanaf Auckland airport en anders vanaf de site van United Campervans, oke? (M)

18.15 uur. Geen trip meer gemaakt, want na de 2 biertjes ging het licht uit. Na een uurtje recreëren op de rug de foto’s van de camera gehaald en op het gemak bekeken en uitgezocht, ruim 320 foto’s tot nu toe, dat belooft nog wat. Omdat het dorstig weer is zijn we weer naar de poolbar getogen en daar onder het genot van een vloeibare versnapering nog wat foto’s gemaakt en gedelibereerd over wat ons nog te wachten staat.

Vanavond toch maar weer op pad, in het donker zijn hier ook heel mooie plaatjes te maken en omdat we hier nou toch zijn, maken we van de gelegenheid maar gebruik. Om ff op en neer te vliegen is toch iets te gortig, denkende aan de dove billen. Misschien toch maar een buttmassage halen :lach2: (P)

Nog even voor de goede orde: alle foto’s van 19 okt. Staan in het fotoboek en onder de eerste log van 19/10!
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: De stad verkennen – 20 oktober

Bericht door dyananna »

Dyan:

20 oktober 2008
Keep it coming! Leuk om op mijn werk te lezen en heeeel even weg te dromen.

XXX
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Re: De stad verkennen – 20 oktober

Bericht door Margreet »

Mummy:

20 oktober 2008
Je reageert maar schat! Waar moet je het anders kwijt :lach1: :-)
Gebruikersavatar
Gast

Re: De stad verkennen – 20 oktober

Bericht door Gast »

Kitty (pocaatje):

20 oktober 2008
Hey luitjes...wat ziet het er allemaal schitterend uit zeg! Ik zit ook elke dag ff te lezen en geniet ook mee. Jullie kunnen het leuk schrijven allemaal en leest lekker weg.
Geniet maar lekker...dan genieten wij wel mee :knip1:

x Kitty
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: De stad verkennen – 20 oktober

Bericht door Marijkevo »

Marijke:

20 oktober 2008
Hai possums, heb vandaag de auto weggebracht....die staan nou lekker kop aan kont te grazen! Ik heb meteen voor een paar weken groenten en aardappelen meegekregen zoals gewoonlijk! Ik had ook alle verslagen ff geprint dan kan ons Thera ook lekker meegenieten van jullie geweldige ervaringen. Keep it up zou ik zeggen. Het is echt te gek om op deze manier mee te kunnen genieten. Het huis staat er overigens ook gezond bij. Alles onder controle.
Liefs, sissie.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”