Dinsdag 21 oktober 2008, 8.30 lokaal

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Dinsdag 21 oktober 2008, 8.30 lokaal

Bericht door Pieter »

21 oktober 2008 - Singapore (hotel), Singapore

Goedemorgen allemaal! Daar zijn we weer :knip1: . Weer lekker vroeg opgestaan (6.30) en op tijd aan het overheerlijke ontbijt, echt fantastisch goed. Trouwens, ter info: het hotel lijkt prachtig op de foto’s en klinkt geweldig en dat is het ook wel, maar vergis je niet, het is maar een heel simpel 3 sterren middenklassehotel. Geen hoge zakenhotemetoot te bekennen of miljonairs op doorreis (behalve wij dan :cool: ), gewoon simpel volk en het is redelijk geprijsd.

Gisteren hadden we 2 internetkaartjes gekocht, waarvan er nog eentje over was, dus … opmaken die handel. We hebben de kamer nog tot 15.00 uur en zitten daarom ruim in de tijd. Misschien valt er nog wat te vertellen, voordat we uit het hotel vertrekken.
Pieter heeft gisterenavond in ieder geval nog iets leuks aan de hand gehad in de bar, nadat ik al in dromenland was (je kunt ze ook niet uit het oog verliezen, die kerels :sad1: ), maar daar vertelt hij later zelf wel over. Ikzelf had gisterenmiddag niet gedut en na een heerlijk maal, weer bij Mooi Chin, (sauteed beef with spring onions and ginger with french fries) en nog wat drank in de mik, was ik al snel uitgeteld.
De gerant van het restaurant straalde helemaal, omdat we weer terugkwamen na het iets mindere diner (van mij dan) van gisteren. Maar het was een goede keuze. Pieter had een lokale specialiteit: Mee Goreng Istimewa, gewokte spicy noodles met seafood, op aanraden van onze grote vriend. Hoe het beviel, vertelt Pieter zelf wel dadelijk.
Hoe dan ook, om 22.30 ging bij mij het licht uit. De Indiërs op de gang hielden zich dit keer ietsie rustiger – ik ben er maar twee keer wakker van geworden, niet genoeg om security te bellen. Al met al hebben we een prima nacht gehad, wat goed is voordat je weer zo’n lange reis maakt. Aangezien we pas om 21.15 vliegen en vervolgens zal er waarschijnlijk nog eten worden geserveerd, kunnen we misschien meteen daarna een tukkie doen. Het is zo’n 11 uur vliegen en we komen om 11.45 aan, dat wordt dus veel daglichtvliegen en weinig slapen!

Pietje is nu weer de hort op met z’n camera, aan de wandel rondom het hotel. Ik zei al: pak een taxi en kijk eens wat verderop bij de Marina, maar hij kan me niet zo lang missen :lach1: . Ik ga zo de puinhoop hier in de kamer eens uitspitten, hersorteren en weer inpakken, daar heb ik nog een hele klus aan.
De NZ douane kijkt blijkbaar nogal nauw, in het bijzonder letten ze op vieze schoenzolen (landbouwziektes!) en illegale drugs (ik heb alleen maar legale) en dat moet dus bovenop ingepakt worden. Bovendien zal het menneke wel weer in de douche moeten, als-ie terugkomt van z’n wandeling in Sauna-city, ergo: ook de toilettassen moeten bovenop.

Vanochtend heeft Pieter nog een foto van de speeltuin gemaakt – ons bed, het meet minstens 2.00x2.20 en is uit één stuk! Hoe dat ooit hier binnen is gekomen is me een raadsel!! Oh, dit is ook wel grappig: we hebben uiteraard de horloges op lokale tijd staan, maar de laptop geeft NL tijd. Als ik nu op m’n klokje kijk en zie dat het hier 9.09 is en in NL 3.09, zie ik in enen een heel snurkend continent voor me (ik heb veel verbeeldingskracht…), erg grappig, af en toe :-) . Sjonge, als ik begin, kan ik ook niet meer ophouden!! Weer even genoeg geklept: aan het werk vrouw!!

Nog even tussen haakjes: we schrijven lange verslagen, dat klopt, maar dat is ook voor onszelf. We doen zoveel indrukken op en we willen het de rest van ons leven onthouden. Opschrijven en veel fotograferen is dan de beste manier, dat doen we anders ook maar dan mag niemand meegenieten. Als het iemand teveel wordt: afmelden van de e-mailnotificatie is zo gepiept! (M)

Het eten van gisteravond was fantastisch, heerlijk pittig en goed gevuld met garnalen, vis en diverse groenten. Voor wie ooit nog eens in Singapore komt is het een echte aanrader.

Zoals al gezegd heb ik een avontuur gehad in de bar gisteravond, al is er weer illusie naar de knoppen geholpen. Het bezoekje aan de bar was bedoeld om nog een afzakkertje te halen en na mij genesteld te hebben in een stoel, kwam er een prachtige dame op me toe lopen en vroeg me of ze me gezelschap mocht houden, wat natuurlijk geen bezwaar was.

Na het voorstellen (Lin was de naam) en wat gebabbeld te hebben kwam al snel de bartender vragen of ik haar een drankje aan wilde bieden. Dat was dus het addertje onder het gras, niks “je bent zo’n aantrekkelijke man” maar gewoon geld verdienen. De pret was dan ook snel over en al snel was ze weer verdwenen. Nadat het glas geledigd was ben ik ook onder het dekbed van de speeltuin verdwenen.

Vanmorgen weer op pad geweest en foto’s gemaakt van Parkview Square, het prachtige art deco gebouw wat al vaak gefotografeerd is. De voorkant met het immense grasveld ervoor moest ook nog op de foto en ook de binnenkant bekeken worden. Helaas mocht ik daar geen foto’s maken, maar geloof me, het is in een woord schitterend. Geheel in stijl met de buitenkant, prachtige beschilderde plafonds en bijbehorende art deco inrichting.

Het wordt al lekker warm buiten en het zweet gutst van m’n hoofd, maar er moet nog ff gewandeld worden, er is hier zoveel te zien. De naast het hotel gelegen markt trok me ook wel en dus nog ff de tanden op elkaar. De geuren komen je al tegemoet, van kruiden en specerijen, gedroogde paddestoelen en een hele variëteit aan gedroogde vis, inktvis en garnalen. Als je weet wat je er mee moet doen, dan kun je de meest lekkere gerechten op tafel toveren.

De zon staat nu flink te bakken aan de lucht en het wordt tijd om de koelte weer op te zoeken. De regen zal nog wel even op zich laten wachten, die komt meestal zo tegen het middaguur, al zou een buitje nu wel aangenaam zijn. Ongelooflijk dat ze op dit eilandje toch nog 4.88 miljoen mensen kwijt kunnen en dat het desondanks redelijk rustig is. Zo zie je maar dat met strenge regels een prima samenleving op te bouwen is. Fietsen door een tunneltje voor voetgangers bijvoorbeeld levert je hier een boete van S$1000.- op, dus hebben wij in Nederland nog niks te klagen met een bekeuring van 150.- euro voor het vasthouden van een telefoon in de auto. (P)

Nog een paar feitjes die opvallend zijn: vanochtend hoorde ik de eerste sirene hier rond het hotel en dat was volgens Pieter vanwege een aanrijding. Ongelofelijk, voor een stad van deze omvang. Als je in London bent, dan loeit er zowat constant een sirene!
Nummer 2 is het water, daar is hier uiteraard voldoende van, dus je hoeft er niet zuinig mee te doen. Het is ook uitstekend te drinken, uit welke kraan dan ook (NIET uit het toilet, haha). Wij hebben het dan ook gedaan en nergens last van gehad. En als laatste nog een lekkermakertje: de benzine kost hier 1.27 S$, dus dat is zo’n 65 eurocent … yeah, baby!! (M)

Nog één ding voor Manon van het reisburo: het foldertje van Changi was heel leuk, maar verouderd. De nieuwe terminal 3 stond er niet eens op en laat ons die nu alle keren gaan gebruiken!! We zullen zien of we een paar foldertjes voor je kunnen scoren :knip1: (M)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Dinsdag 21 oktober 2008, 8.30 lokaal

Bericht door dyananna »

Dyan:

21 oktober 2008
Weer de eerste! Ik zal ook nog een email sturen, dan kan ik jullie ook op de hoogte houden van wat hier gebeurt. Maar da's niet zoveel als wat jullie meemaken! Al is het weer momenteel gelijk, het komt hier met bakken uit de hemel en heel Holland staat dicht ondanks herfstvakantie in het midden en noorden. Dus geniet van de rust, zeker straks in het land met bijna geen snelwegen!

Dikke X en goede reis!
Dy
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Dinsdag 21 oktober 2008, 8.30 lokaal

Bericht door Maravo »

Mara:

21 oktober 2008
GAAAF, zo'n mooi+leuk verslag en die foto's prachtig!!! Krijg er gewoon zelf zin in om te reizen, maar slik heb dan wel veeeel sponsers nodig hihi + 'n hondenoppasser, oja en iemand die meegaat is ook wel handig??? Maar thanx hoor door jullie kan ik ook meegenieten prachtig. Volgens mij zijn jullie nu naar NZ vertrokken, ben dus erg benieuwt wat komen gaat. Dikke kus Mara
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dinsdag 21 oktober 2008, 8.30 lokaal

Bericht door Gast »

Margot:

22 oktober 2008
Lieve Pieter & Margreet,

Wat een heerlijke stijl van reisverslag. De foto's zijn ook geweldig. Ik verheug me nu al op het ultieme fotoboek.
Heb een geweldige tijd en geniet enorm van elkaar en de omgeving.

Ik blijf jullie volgen, liefs,

Margot
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”