21 t/m 23-10-2008

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

21 t/m 23-10-2008

Bericht door Pieter »

23 oktober 2008 - Waipapakauri Beach, Nieuw-Zeeland

21-10


Ons laatste bericht ging over het lamballen voor het vertrek naar Auckland. We werden netjes op tijd afgehaald en afgezet op Changi Airport, bij terminal 3.

Dit is een heel nieuwe terminal en als je binnen stapt valt je kin op de schoenen, het is er schitterend en enorm groot. Wat dat betreft steekt Schiphol er maar magertjes bij af. Aan alles is gedacht, zelfs gratis Internet, zowel bedraad via terminals, als wireless over de hele terminal. Ook hier mag je nergens roken, maar als uitzondering op vele luchthavens hebben ze hier prachtige rookruimtes aangelegd, zowel binnen als buiten. Wij hebben buiten gezeten in een mooi tuintje, dus CO2 neutraal zitten roken daar :knip2:

Na ff gegaapt te hebben, zijn we de inwendige mens gaan versterken, dus op naar de Burgerking. Helaas stond het daar zo ellendig vol, dat we maar iets anders zijn gaan zoeken. Ik had al iets gezien op de heenweg, maar niet alle smaken zijn gelijk.

Een tentje met authentieke Singaporese gerechten was de stek waar we neergestreken zijn. Daar hebben we heerlijk gegeten, de chinees op de hoek is voorlopig weer uit de gratie, die kan toch echt niet tippen aan dit eten.

Beef stew with Dutch potatoes voor Greetje en Sweet and sour pork voor moi. Heerlijk dus, het eten was meer dan uitstekend en bijna alles is dan ook opgegaan.

Na de nodige checks zijn we netjes op tijd vertrokken richting New Zealand, waarmee we de dag tegemoet zijn gevlogen. Weer een kort nachtje dus.


22-10

Op Auckland Airport werden we verwelkomd door een allerliefst hondje, welke alle bagage nasnuffelde op verboden waar, in dit geval fruit en aanverwante artikelen. Ze zijn als de dood dat er zaden of sporen van uitheemse planten het land binnenkomen. Alles liep van een leien dakje en we stonden redelijk vlot weer buiten. Het weer was heerlijk, 19 graden en vriendelijke wolken met een prikkend zonnetje daar tussendoor.

We moesten even wachten, maar dat was gezien het weer echt geen straf en we konden ons nicotine gehalte weer op peil brengen. Onze Pick-up bracht ons netjes en vriendelijk naar de camper verhuur, waar alles keurig voor ons geregeld werd. Zelfs een telefoontje hebben we gehuurd, 30 NZ Dollar met 20 NZ Dollar tegoed. Extra handdoeken en andere zaken waren geen enkel probleem en om ongeveer half drie zijn we met onze camper op pad gegaan.

De eerste trip is niet heel erg ver, tenminste volgens de planning. Nadat we verkeerd gereden zijn en wat rond gedwaald te hebben, kwamen we op de juiste route terecht, al met al hebben we iets meer dan 100 km gereden.

We moesten nog even terug naar Warkworth voor wat boodschapjes, maar dat was zo gepiept. Terug op de campsite waren we eigenlijk te moe om nog wat te eten en na een paar taxfree borrels ging al snel het licht uit. De campsite heet Sheepworld en is een bijverdienste van een werkende sheepfarm, inclusief kat en honden, zelfs een ezel liep er rond en nee, dat was ik niet :-P

Het bed moest nog opgemaakt en hier en daar de spullen opgeborgen, maar omdat we vakantie hebben, zijn we met de huisregels redelijk soepel omgegaan :knip1:

10 uur ’s avonds ging het licht dus echt helemaal uit, we waren compleet gesloopt en weten van de nacht niet meer dan dat het koud was :lach1: dus midden in de nacht toch maar het dekbed er bij gepakt, een dekentje was echt niet genoeg.



23-10

Om half 6 was ene Greetje klaarwakker en dan duurt het niet lang of ook ik ben dan wakker, of ik het leuk vind of niet :knip2: :lach2: . Na de nodige ochtendrituelen hebben we lekker gedouched in onze private ensuite (zie foto’s): heerlijk warm water en meer dan zat ook, een eigen toilet en wasbak, alles even netjes en schoon. Om 9 uur hebben we eigenaar gedag gezegd en bedankt en na goeie raad besloten om de geplande route toch te wijzigen. Dit vanwege een druk bezocht zeilfestijn aan de oost kust.

De eerste dag echt op pad en zoals gezegd hebben we de route veranderd. Met links en rechts wat kleine stops voor de broodnodige nicotine was de eerste echte stop in Whangarei, waar we een goede kaart hebben gekocht en geluncht. Hier hebben we ook wat geshopt en een paar ansichtkaarten gekocht. De koffie is er straf, dus de achteruitgang zal geen problemen geven.
Ondanks dat we op een grote doorgaande weg zitten zijn we flink door elkaar gehusseld, volgens mij hebben ze van echt asfalt hier nog nooit gehoord. De wegen worden hier gemaakt van grove stenen met zand en cement, waarna er een laagje kleefmiddel met split overheen wordt gelegd. Repareren doen ze op dezelfde manier en gaten worden iets minder diep gemaakt. Je zou zweren dat het Ieren zijn die hier de wegen aanleggen.

De volgende stop was bij Pahia, waar we foto’s hebben gemaakt van een prachtige baai en hier hebben we nog wat boodschapjes gedaan. Alleen een zaklamp hebben we nog niet kunnen vinden, eigenlijk zijn we die vergeten en zo’n ding zou hier goede diensten bewijzen, al was het maar voor de nachtelijke avonturen richting de toiletten. In de camper zit er ook wel een, maar die willen we voor het hoogstnoodzakelijk sparen.

Ook bij Kaeo zijn we gestopt, een prachtige vallei, al hielp het zonnetje hier zeker aan mee. Natuurlijk hebben we hier ook foto’s gemaakt en zelfs de filmcamera is uit het donker gehaald.

De weg leidt ons langs de South Pacific en met enig kunst en vliegwerk zijn we bij Cable Bay een parkeerplaats opgereden voor een schitterend uitzicht. Hier hebben we een heerlijk ijsje gegeten (het is vakantie) en de magnifieke uitzichten gefilmd en gefotografeerd. Omdat het hier echt heerlijk was, hebben we een lange stop gemaakt, ook omdat het niet meer zover was van ons doel voor deze dag. We komen ogen te kort om al het moois op te nemen, laat staan te filmen of te fotograferen.

De laatste stop voor ons einddoel voor vandaag was om te eten en dat is dus echt scavenging for food geworden. Een fabriek waar ze van heel oude bomen (kauri’s) de meest mooie dingen maken had ook een restaurant, helaas was de keuken al dicht. Sommige mensen willen ook niks verdienen en om nou te zeggen dat het allemaal goud is wat er blinkt in Awanui, nee, dus begrijp je niet dat zoiets al om half 5 gesloten is.
Dan maar weer terug om het “dorp” verder te verkennen. De local fish & chip shop was de enige optie, helaas wilden ze hier ook geen geld verdienen, vragen om fish & chips en een hotdog & chips leverde een hoop papier op met een worst op een stokje en een flinke portie friet. Na het genieten van dit copieuze maal hadden we al snel de campsite gevonden en hebben we ons heerlijk genesteld in ons mobile home.

Uiteraard deze blog nog geschreven, met de nodige borrels en internet toegang gekocht. Straks alles op een USB sticker - :lach2: - en dan naar het internetcafé hier. Morgen horen (zien) jullie weer meer en laat vooral reacties achter, dat is voor ons weer heel erg leuk. (P)




Oke, hallo! Ik ga er wat losse gedachten aan toevoegen. Even teruggraven in het geheugen … dat is een beetje mushy, de jetlag heeft toch wel effect, om niet te spreken van de taxfree drank … Hoe dan ook, de vliegreis verliep voorspoedig, ondanks het enorm jengelende kind in de rij naast ons. Niet te geloven!! Onze handen jeukten en pa en ma vonden alles maar goed. Pieter heeft aan boord een powernap gedaan, maar ik heb geen oog dicht gedaan. Dus ik vond het meer dan geweldig van mezelf dat ik weetikniethoelang in touw ben geweest. Niet vreemd dat gisteren de lamp vroeg uit ging! Sheepworld was vreemd maar erg leuk en lawaaierig vanwege de highway dichtbij. De warme douche was heerlijk, vanochtend.

Zoals gezegd: schema aangepast door de goede raad van de eigenaar. Groot zeilfestijn dit (labourday) weekend aan de oostkust. De NZ-ers zijn vrij t.m. maandag. Dit weekend trekt heel Auckland naar de Bay of Islands, daarom wilden we dat voorblijven.

Oh Lord, Pietje laat m’n taxfree wodka over de grond sodemedingesen :-( . Die hou ik tegoed van hem :-D . Oke, verder. Vanochtend op tijd weg en een mooie route afgelegd (zie verslag van Pieter en foto’s). Nu zijn we hier, in Waipapakauri Beach … :-D . Dit is het begin van 90-mile beach, dat leidt naar Cape Reinga. Dat doen we morgen en dezelfde weg weer terug (kan niet anders) en ik vermoed dat we morgen niet heel erg veel verder komen. Helaas zal Coromandel komen te vervallen, vanwege Labour Day Weekend. Die drukte hebben we niet nodig. We hopen jullie tijdig op de hoogte te houden, maar je weet het niet op die campings. Ze zijn niet allemaal even goed voorzien. Dus: geen nieuw: goed nieuws.

Lieve allemaal: we gaan nu uploaden via de USB-stick(er) :-D en hopen snel weer van ons te laten horen. Tot snel!! (M) PS: Vergeef ons de schrijffouten, dat moet kunnen, nu!!

PS 2: We hebben alle mailtjes gelezen en proberen deze week nog ff te bellen, dus blijf laat op, of sta heel vroeg op :D Ook de locaties op de kaart kloppen niet helemaal, maar de site maps.google.nl is prima om het allemaal na te kijken, dus vingeroefeningen doen ;) :D Zelf de kaart aanpassen lukt op dit moment ff niet wegens tijdgebrek.
Gebruikersavatar
bianca
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2014, 00:06
Contacteer:

Re: 21 t/m 23-10-2008

Bericht door bianca »

bianca en ab:

23 oktober 2008
hoi pieter en magreet,

als ik zo jullie reislog leest en jullie foto's bekijk dan weet ik nu wel dat jullie tyd te kort komen... :knip1:
het is er wel prachtig om te zien ..

ik wens jullie dan ook nog veel plezier ..

groet bianca en ab en nikita.
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: 21 t/m 23-10-2008

Bericht door Maravo »

Mara:

23 oktober 2008
Hey auntie & uncle, gaaf hoor logeren op 'n sheepfarm... Fijn om te horen auntie dat je daar toch wel lekker eet op die steak na. Is de camper goed te rijden?? Ben benieuwt naar de volgende belevenissen, maar nu zijn jullie nog in dromenland geloof ik. Ik kijk morgen weer veel liefs en geniet ervan dikke x Mara
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 21 t/m 23-10-2008

Bericht door dyananna »

Dyan:

23 oktober 2008
Shittie, niet de eerste!! Maar goed, ik blijf mijn best doen. Ik ga nu effe eten, dadelijk lekker het verslag lezen.

XXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: 21 t/m 23-10-2008

Bericht door Gast »

Tanja:

23 oktober 2008
Hey schattekes....

Leuk om te lezen wederom! En dit keer even niet in de baas zijn tijd, dus alles kunnen lezen! Bij het lezen van die sweet en sour pork in Spore... water uit mijn mond.. ppffff! Lekkerrrrrrrrrrr....

Over een uurtje weer een jaartje ouder en morgenavond gezellig wat eten in de stad met moeders, zusje, Dy en Duifje, my sweetie en nog 3 lieve vriendjes! Ben blij dat ik er toch iets aan doe.. een flinke borrel nemen en hoop gezelligheid.
De party doe ik wel als de zolder af is... 2009 hahaha..

Pieter.. die schaafmachine was top! Kwartiertje was mijn deur een halve cm korter! Helemaal goed, morgen neemt Dave hem van me over.

Have fun daar en tot gauw!

XXX Tee
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”