25-10-2008 Matakohe

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

25-10-2008 Matakohe

Bericht door Pieter »

25 oktober 2008 - Matakohe, Nieuw-Zeeland

Good morning campers!!! Daar zitten we dan, op een heul mooi plekkie, met een naam die niet uit te spreken is en ook niet te onthouden. Vandaar ook dit log. Ik (M) begin vandaag met wat algemene feitjes en FAQ’s. Veelgestelde vragen… .

Ik begin hiermee en Pieter begint aan het huisreglement (Oh Lord!!!): “Things NOT to do in a camper” :lach1: . Als eerste de feitjes. 1: Ons NZ telefoonnummer is 027 3904 123. Voor noodgevallen. Onthoudt dat-ie niet altijd aan staat en dat je hier ook niet altijd bereik hebt. 2: We hebben vandaag aan jullie gedacht, verjaardagvreters!!! Hoop dat het lekker was. Je wilt niet weten wat voor steaks hier op het aanrecht(je) liggen, we hebben behoefte aan piepers met vlees :-). 3: De taal, we spreken al een aardig woordje NZ. Bv: op een verkeersbord met een slippend autootje staat de tekst onder: When wet. Duidelijk. Maar hier zeg je: Whin wit (zoals in ‘zit’).
Eergisteren besprak ik een camping over the phone en vroeg naar internet, normaal Engelstalig woord zou je zeggen …. De dame verstond me niet goed en vroeg: You mean Internit? :lach1: :lach1: . En zo lachen we ons dagelijks een breuk om dat soort dingen. De stemming zit er goed in. Nr. 4: Tineke, over Lord of the Rings: dat is zowel op het noorder als het zuidereiland opgenomen. Morgen hopen we te overnachten in het gebied van “The Shire”, van de Hobbits.
Een paar dagen later – als het weer meezit – kunnen hopelijk we Mount Doom fotograferen en op het zuidereiland zijn ook veel dingen opgenomen, misschien weet Pedro dat, ik ben geen LOTR fan. 5: Het weer. Erg typisch voorjaarsweer. Uitbottende bomen en struiken, rotzooiende vogeltjes en mooie luchten, dat wel, maar ook af en toe een bui en dat is dan meestal een flinke.
Vandaag in dat regenwoud (dat zal het niet voor niets zijn…) goot het net nadat wij weg waren. Maar wij hebben geen moeite met de weersom-standigheden, we zijn op alles voorzien en vinden het allemaal prachtig. Op dit moment (17.15) is het winderig en af en toe een bui, maar niet koud. Lekker dus voor ons.
Laatste feitje: als je een reactie soms niet kunt vinden, heb je waarschijnlijk gereageerd op een foto. Kijk de foto’s dan even na, daar staat bij of er een reactie op is. Zo, ik houd even op en ga verder met het eten. Als er meer vragen zijn: vraag gerust en we proberen te antwoorden. Pieter neemt het even over en ik doe er misschien later weer een stukkie bij; we hebben weer een 24-uurs-wifi-kaart!!! YES!!! (Jullie kosten ons bakken met geld, but we’re loving it :-) ). (M)


Al met al hebben we weer een flink stuk afgelegd, natuurlijk met de nodige stops, een mens moet nou eenmaal roken :knip2: Eigenlijk kun je hier om de honderd meter wel stoppen, overal zie je prachtige landschappen die op de foto zouden moeten. Maar ja, 4 weken zijn zo voorbij en meer zit er echt niet aan.

Na de nodige ochtendrituelen zijn we om half 9 vertrokken, ik heb zelfs nog even op indiancraft zitten babbelen, dat moet ook af en toe, er moet toch iemand dat zootje ongeregeld in de gaten houden :lach2:

Het eerste stuk hebben we flink doorgereden, de locals krijgen de schrik van hun leven als ze de camper in de spiegel op zien doemen en schieten aan de kant. De eerste stop was in Kaikohe, waar we koffie hebben gedronken en nog een aantal victualiën hebben ingeslagen, het flessenwater is niet aan te slepen en als we niet oppassen komen we nog over de max. van 3500 kg.
De stop duurde niet heel erg lang, want we wilden nog wat zien en wel een boom van 1500 jaar oud, geschat dan, het geval leeft nog steeds. Ik zal er een paar foto’s van plaatsen, hopelijk komen de afmetingen zo een beetje tot hun recht. Deze bomen, de Kauri, zijn mogelijk de oudst levende organismen op deze aardkloot, de boom die wij op de foto hebben gezet was de oudste, maar er staan er nog meer, allemaal geschat op 1000 jaar en ouder.
Greetje heeft een aantal logs gelezen en iedereen die daar is geweest heeft er nog regen gehad, maar wij hebben het helemaal droog gehouden. Wie weet zijn de goden toch met ons :knip2: of krijgt iedereen wat hij of zij verdient :lach2: . Oh ja, de bomen staan in het Waipoua Forrest en het is echt een regenwoud. Kiwi’s schijnen er ook voor te komen, maar die hebben we uiteraard niet gezien, het zijn namelijk heel schuwe vogels.
Omdat het toch tegen lunchtijd was hebben we hier ook een heerlijke hotdog verorberd, met veel mosterd en die smaakte voortreffelijk. De jonge dame die in het tentje (lees caravan) stond was erg vriendelijk, dat mag gezegd worden. Trouwens zijn ze over het algemeen erg vriendelijk hier en nooit verlegen om een praatje.

De weg richting Kaitui, het einde van het woud ongeveer, was al net zo kronkelig als de heenweg, de gemiddelde snelheid zal niet ver boven de 50 km/u zitten schat ik zo. Echt leuk om te rijden, al vergt het wel wat stuurmanskunst wil je toch nog een redelijke snelheid aanhouden. De boomvarens hier zijn prachtig en buiten de al gevormde “veren” staan er nog een heel stel in de krul.

Next stop is Dargaville, de benen moesten echt even gestrekt worden en uiteraard hebben we het aangename met het nuttige verenigd, zo was het strekken van de benen zeer aangenaam en het roken weer zeer nuttig. De weg richting ons einddoel voor vandaag, Matakohe, ging over een enorme vlakte, net zo plat als de polders in Nederland en de weg was kaarsrecht afgezien van een paar rotsen waar we omheen moesten.
Bij Ruawai zijn we nog even gestopt om van het prachtige uitzicht te genieten. Hier mondt de Wairoa rivier in de Tangtiki baai en te zien aan de branding in de monding was het opkomend tij. Op de campsite hebben we nog even gevraagd naar de dichtstbijzijnde liquorstore en supermarket, want er moesten nog wat boodschapjes gehaald worden. Daarna hebben we een mooi plekje uitgezocht en de reis voor vandaag onderbroken, het is weer mooi geweest. Wie weet zit er nog een massage in :knip2: (NOT!!! (M) :lach1: ).

Ow ja, het uiterst aantrekkelijk … :sad2: mannelijk stel wat al 2 dagen (nachten) op dezelfde campsites als wij staan, zijn ook hier weer te vinden, hopelijk zie ik ze morgenvroeg niet weer in alleen maar een onderbroek over de camping wandelen. Volgens mij is het weer genoeg geweest zo en daarom kap ik er weer mee. Tot de volgende keer. (P)


PS. We hebben net een entrecote verorberd waar menig slager in Nederland nog een puntje aan kan zuigen. Zo mals heb ik em nog nooit gehad. Eigenlijk kwamen we op het idee door al die wandelende biefstukken die we vandaag hebben zien staan in de weilanden. (P)


Zo, nou ik nog even, want ik hoor van Pieter dat er eentje vol ongeduld zit te wachten achter d’r pjoeter … 3 x raden wie :knip1: !

Ik wilde alleen nog zeggen dat we nu onderhand enige routine krijgen in het camperleven. Met Pietje’s marine ervaringen is het opmaken en afhalen van het bed een strakke operatie geworden :lach1: . ’s Ochtends doen we kalm aan, wassen, toast met boter eten (jammie), koffie drinken, afwassen, kabels los en weg. En het is fijn om op tijd weer aan te leggen, dus misschien was m’n schema wel te strak. Zoals al eerder gezegd: we hebben WEL vakantie! En genieten doen we. Dylakketje: ik bel morgenavond half 9 hier, dan is het half 9 's morgens daar, als ik Pieter mag geloven. Anders bende vruuuug wakker !!! :-) (M)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 25-10-2008 Matakohe

Bericht door dyananna »

Dyan:

25 oktober 2008
Ben ik weer! Eerst even commentaartje plaatsen (dan ben ik in elk geval de eerste) en nu het bericht op mijn gemak lezen. Dan kom ik zo nog wel even terug.

Dikke X!
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 25-10-2008 Matakohe

Bericht door dyananna »

Dyan:

25 oktober 2008
Jaja, geduld was nooit mijn sterkste kant... En gezien de verslagen tot nu, is dat ook wel iets om naar uit te kijken :lach1: . Trouwens, wat is er gebeurd met om half 10 bellen? Half 9 klopt wel, de klok gaat terug dus dan zitten we op 12 uur tijdsverschil. Maar half 9 is ook vroeg hoor! :knip1: Maakt niet uit, ik kijk er naar uit om jullie stemmen te horen!

Hier alles goed, wij passen vandaag op Lars, dus die zit samen met Dave op de bank beneden tv te kijken. Straks frieten eten (homemade!) en vanavond gaat ie weer naar huis.

Trouwens, ik moest zo lachen om die uitspraak van de kiwi's! Deed me ook weer helemaal aan Phil denken, prachtig taaltje hoor! Internit...!

Gisteravond hebben wij ook errug goed gegeten, in Eindhoven met de birthday squad. Vele lekkere hapjes zijn voor ons neus verschenen en nog sneller weer verdwenen, zoals carpaccio van rund en zalm, sateetjes, geitenkaas salade, salade caprese, twisters met joppie saus, pasta met kip/pesto/tomaatjes en nog meer van de lekkers. Daarbij de nodige alcohol (ikke effe niet, 1 wijn en 1 bier was genoeg na die kater van enkele weken geleden) en het feest was compleet. Ook hebben we nog gezellig over jullie en jullie avonturen gebabbeld, dus jullie waren er zeker bij!

Nou, deze reactie is wel weer lang genoeg denk ik. Ook niet alle ruimte inpikken, hihi. Wel mooi dat ik zo vaak de eerste ben met reageren, ik blijf het proberen.

Dikke kussen vanuit een zonnig NL en tot morgenvroeg!
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”