26-10-2008 – Te Aroha

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Pieter »

26 oktober 2008 - Te Aroha, Nieuw-Zeeland

En daar zijn we weer. Het gaat goed, vandaag hebben we gratis internet … knullige verbinding, maar toch! Vanochtend waren we lekker vroeg weg, 8.10 uur. We hadden ook een hele trek voor de boeg, ruim 300 km om ver genoeg beneden Auckland te komen en dat is gelukt. We zitten nu vlak bij Coromandel, de camper is een beetje ontdaan van alle modder bij de instapplekken, de was staat aan en we zijn vers gesteven en gestreken, zo mooi bijtijds waren we hier. Dat is prettig, want dan zijn de campings nog rustig en de centrale gebouwen vers schoongemaakt. Dus dat kwam goed uit.

We hebben vandaag enorme buien gehad en veel stedelijk gebied gezien, uiteraard rondom Auckland. Steeds verder daar vandaan werd het geleidelijk ook rustiger, zelfs op zondag is het bij Auckland poepiedruk, gelukkig dat we niet op een doordeweekse dag er doorheen moesten. Het landschap hier, nu, is vlak maar de bergen zijn dichtbij. Ook zien we al veel landschappen waar je je zomaar in de Shire waant. Mooie pastorale vergezichten met (nu nog, denk ik) vele malen meer koeien (jammie, biefstukken!!) dan schapen, maar die komen vast ook nog. Zoals nu, in het lammetjes-seizoen, telt NZ tig keer meer schapen dan mensen.
Zoals gezegd, vroeg weg. Het was killetjes, enorme buien, afgewisseld door zon. Het eerste deel zuidwaarts was nog erg mooi en landelijk maar al snel doemen de voorsteden op. Het valt ook wel op dat de levensstandaard steeds beter wordt, naarmate je in de buurt komt van een grote stad. Absoluut geen vergelijk met het hoge noorden, dat was ronduit armoedig.
Om 10.30 zijn we gestopt in Helensville en in ‘The Art Shop Café’ een o-ver-heer-lij-ke cappuccino gehad. Met heel artistiek vloeibare chocolade erop!! Mjam! Pieter had er een punt dark brown chocolate cake bij, met botergele, dikke room …owowowowow (Tineke: met mijn gewicht gaat het goed, dat blijft gelijk, maar dat van Pieter – de snoepkont! – daar sta ik niet voor in :sad1: ). Bij het café was een hele leuke art gallery, met hier en daar kwetsbare spulletjes.
Omdat kindjes heel erg welkom waren in het café (en stond zelfs een box met speelgoed), hadden ze in de gallery een mooie ‘waarschuwing’ opgehangen voor kijkers met kindjes erbij: “Children left unattended, will be given an espresso and a free puppy”. Zo, dan denk je als ouder wel 2 x na, voordat je je koter daar loslaat, :lach1: .
Om 12.00 waren we helemaal door Auckland heen en reden we de rust weer tegemoet. Het zal best een prachtige stad zijn, maar ik heb er geen spijt van dat we ‘m gemist hebben. Doe mij maar de rural areas!!
Oké, ik ga zo de was eens checken en dollarmunten halen voor de droger. Nog een paar leuke weetjes: de diesel kost hier NZ$ 1.39 = E 0.70 (da’s leuk voor ons, niet voor jullie :-P ). Het autorijden van Pietje is ongeëvenaard. De eerste dagen waren even wennen, vooral ook omdat het kreng zo lang is en het BLIJFT een Fiat (merkentrouw is niet mijn sterkste kant :knip1: ), maar P heeft het – zoals te verwachten – helemaal onder de knie en scheurt over bergweggetjes alsof het z’n dagelijks werk is. Petje af, ik zou het besterven!

Goed, ik hou ermee op, deze houding is niet goed voor m’n rug. Pieter mag nog even verder en er komt hier een enorm onweer aan, da’s leuk om naar te staren :-) . Dyan: ik heb kaarten en bel om 9.30. Dan hebben we – denk ik – ruim een half uur, is dat effe genoeg????? Doei allemaal!! (M)



Zoals gezegd, een onweer is losgebarsten, met veel regen en hagelstenen, dus mijn wolletje die aan de lijn hangt uit te waaien is meteen gewassen. Jammer dat het nog niet donker is, dan had ik nog een poging gewaagd om de bliksem te fotograferen. Het knalt lekker moet ik zeggen.

De trip van vandaag was een flinke en 100 km/u gemiddeld haal je hier echt niet, vooral niet als er makrelen over straat zwemmen, wat een buien waren dat zeg. Normaal durf ik wel 100 km/u te rijden, maar in die buien was 70 toch echt snel zat. Vooral de windvlagen die er in de buien zaten waren erg venijnig, dus beide handjes aan het stuur.
Omdat het lekker rustig op de weg was schoot het goed op, al zijn we bij Auckland toch nog verkeerd gereden. Deze keer kwam het nog gunstig uit ook, de snelweg boven Auckland is stukken beter dan die aan de andere kant van het water. De highway 1 was dan ook snel bereikt, waarna we weer de Auckland Harbour Bridge overgestoken zijn.
Wat een wirwar van beton krijg je dan te zien, het is echt goed opletten, want je zit zo op de verkeerde baan en kunt daarna in de stad een plek zien te vinden om te keren. Gelukkig heb ik een heel goede navigator (heel bijzonder voor een vrouw) en verdwalen we niet. We hebben eens goed gekeken naar de diverse eettentjes en cafés hier langs de weg en zijn tot de conclusie gekomen dat het geld hier voor het oprapen ligt, mits je zorgt voor een goede vooraankondiging langs de weg en zorgt dat het er netjes verzorgd en uitnodigend uitziet. Veel tentjes lijken dicht te zijn, dus rijden we er zo aan voorbij en dat terwijl we uitkeken naar een plekje voor de lunch.

We zitten nu dicht bij Matamata, de plaats waar de opnames gemaakt zijn voor de hobbitsstee en we gaan morgen proberen om wat foto’s te maken. De filmsite zelf gaan we niet bezoeken, het zijn alleen maar wat holen in de grond en je betaalt er de hoofdprijs voor. Een slimme boer dus :lach2: en later deze week komen we nog bij Mount Doom in de buurt. Als het weer meezit kunnen we die ook nog op de foto zetten. Hier nog een link voor alle filmsites van LOTR

http://www.theonering.net/scrapbook/aut ... /view/6752 .

Rotorua is ons volgende doel, zwavelstad wordt het ook wel genoemd vanwege de zwavelgeur in de lucht. Hier is moeder natuur bezig met het koken van allerhande zaken, van pruttelende modderbaden tot geisers. Hier zullen dan ook veel foto’s en film gemaakt worden.
Voor nu stop ik er weer mee, er ligt nog een inch dikke sirloin op me te wachten om een steak sandwich mee te maken en ons vrouw gaat aan de Wieners, anders staan we straks compleet op de kop van de drankjes. Iedereen zegt dat de drank hier duur is (wodka en rum) maar 1 literfles kost 24 euro, dus lang leve de lol :knip2: in Nederland zijn ze een stuk duurder, voor 75 cl Bacardi of Smirnoff betaal je al gauw 28 euro. We zijn met sterke drank om longdrinks van te maken, goedkoper uit dan met wijn en bier en het neemt minder plaats in beslag (heeeeeeel belangrijk met een koelkast van een paar vierkante centimeters). Los Ballos allemaal, we blijven schrijven. (P)

Ben ik (M) nog even; ik wil nog iets zeggen over het camperpark waar we nu zitten. Het is prachtig met hele oude bomen en mooie bloeiende struiken. Veel rust, behalve misschien de herrie van de mussen … ach dat is alleen maar leuk! De eigenaresse, Anna Blättler, is een Zwitserse die de plek in 1990 heeft overgenomen en de boel (op een poetsdame na) helemaal alleen runt. De camping heeft 3 sterren, misschien begrijpelijk, maar toen wij hier vanmiddag aankwamen was alles brandschoon. De drie sterren verwijzen naar faciliteiten, dat klopt dan voor de beoordelaar wel, maar ze zijn meer dan voldoende, zij het niet super-de-luxe. Zo. Even reclame maken voor Anna!! ( Het meidje heeft vandaag de hele camping gemaaid, alleen maar omdat ze dinsdag ff wil gaan skiën; waar? Ik zou het niet weten!!).

Nou, poepoe, de was hangt …. Uit de droger … aan de molen … en op het stuur … en aan de versnellingspook…. En nu ga ik het weer in de smiezen houden :sad1: Lang leve camperlife when it rains!! (M)
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Pieter »

Pieter:

26 oktober 2008
Hmm, zijn wij een keer op tijd, liggen jullie allemaal te snurken. Kom op zeg, de dag vliegt zo voorbij.
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door dyananna »

Dyan:

26 oktober 2008
Ik ben er! Maar waarom bellen jullie nu niet?????
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Pieter »

Pieter:

26 oktober 2008
Het telefoontje komt er aan, ff geduld, de mond zit nog vol :knip2:
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door dyananna »

Dyan:

26 oktober 2008
Ok, ik zie het nu, had gedacht 08.30 maar lees nu 09.30. Is ok, eet rustig door. Of gaat het om drinken :-P ?!
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door dyananna »

Dyan:

26 oktober 2008
Ben ik weer! Fijn om even te kletsen, en nu ook te horen dat alles goed is! Ik kijk uit naar komend weekend. Geniet nog en dikke X! O, ik stuur nog even een kort mailtje, check maar als jullie tijd hebben. Ik heb een vraagje wat ik net vergeten was.

XXXXXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Gast »

Heit en mem:

26 oktober 2008
Hallo Pieter en Margreet

Hier een levensteken van de Jepmaloane
we genieten van jullie reis verslagen we hebben net nog telf contact gehad dus is er niet veel nieuws ,we wensen jullie veel plezier goed weer enz enz.
groetjes heit en mem tineke en nico.
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Margreet »

Margreet:

26 oktober 2008
Heeeeej, oudjes!! (sorry!!) Wat lief dat jullie ook een reactie plaatsen! Mem, hopelijk gaat alles goed met je, Pieter verzekert me van wel. Luv you!!! (M)
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Pieter »

Pieter:

26 oktober 2008
Hey hoi heit en mem, het heeft ff geduurd, maar het is gelukt. Wij gaan zo naar bed, het is inmiddels half 12, maar morgen hebben we een rustige dag. Als er nou iets is, zet het dan op de email, ook die kunnen we hier gewoon lezen, dan blijven we op de hoogte.

Groetjes, Pieter
Gebruikersavatar
Gast

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Gast »

anny en tiny:

26 oktober 2008
Hoi luitjes.
Als het mogelijk is voeg even de link van de campingsite's die jullie bezoeken toe aan het reisverslag, dan zijn jullie beter te volgen dan op google-earth.
Groetjes en goede reis

Tiny
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

26 oktober 2008
Ik geef jullie groot gelijk dat je dan niet op de filmsites gaat kijken, wel is het jammer natuurlijk. Maar ik ga lekker jullie link gebruiken om er een kijkje te nemen.
Toch nog een berichtje hé, we waren vanmorgen bij heit en mem en hoorden dat jullie net gebeld hadden. Hem nu dus even uitgelegd dat het heel simpel is om een berichtje achter te laten. Heeft ie meteen gedaan dus.
Ik hoop met je mee dat je nog wat spectaculaire onweerfoto's kunt maken, ben zeer benieuwd. Het is hier hondehokkeweer, maar dat zijn we al gewend. Geen mooie bliksem of zo, maar dat krijgen jullie daar!
Als je nou es een waslijn aan de achterkant van die camper maakt, dan is de was tussen de buien door misschien zo maar droog, is dat niet een oplossing?
Nou jullie vinden het vast wel uit hoe het moet!

Hoeveel nieuwe drankjes hebben jullie nu eigenlijk al geprobeerd? Zijn ze wat lekker? Nou, wij nemen er een en dan straks lekker snert eten!!!!!!!

Groetjes,
Nico en Tineke (Luudtske is bij Arlo en komt vanmiddag/vanavond pas weer thuis)
Doei
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

26 oktober 2008
Ik lees net dat Mount Doom (Mt Ruapehu) een vulkanische berg is (kon je ook wel zien) die wel eens uitbarst, niet te dicht bij in de buurt komen dus!!! (grapje)
Ik ben mezelf eens in Nieuw Zeeland aan het verdiepen en zo kom je nog eens wat tegen!
Hoi, Tineke
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door dyananna »

Dyan:

27 oktober 2008
Is Ruapehu Mount Doom!? Wist ik niet eens... Die zie je in Tongariro National Park, toch? Anyway, doet er ook niet toe, ik zie hem ook wel op de foto's neem ik aan :-) . En vol verwachting klopt ons hart, wachtend op het volgende verslag. Daaag!
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 26-10-2008 – Te Aroha

Bericht door dyananna »

Dyan:

27 oktober 2008
Voor alle fans: vanwege de niet-bestaande internetverbinding op de huidige camping zal er vandaag (27-10) geen verslag bijkomen. Morgen hopelijk meer geluk en dan zouden we er 2 tegemoet kunnen zien!

Groetjes uit Nieuw Zeeland van de happy campers!
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”