27-10-2008 van Te Aroha naar Rotorua

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

27-10-2008 van Te Aroha naar Rotorua

Bericht door Pieter »

28 oktober 2008 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Dag 10 van de vakantie, eerst maar eens een schade rapport opstellen. Camperlife valt nog niet mee, het is en het blijft klein behuisd, getuige de vele blauwe plekken en bulten. Waar die zitten? Ik zal een opsomming maken: blauwe plekken op de rug en de knie, bulten op de kop en een blauwe teen. Verder door al het gestuiter op de wegen hier de nieren in de nek en de ballen in de buik. Het is maar goed dat het dak van de cabine hoog genoeg is tijdens de rit, anders hadden we echt een 4 maten groter hoedje moeten kopen. De keienlegger uit Eersel kan nog veel leren hier, zelfs die krijgt het niet voor elkaar om zoveel gaten en bulten in een weg te krijgen.

Maar dit alles mag de pret niet drukken, de alt van ’s avonds is ’s morgens weer netjes een tenor en we gaan dan ook met plezier weer op pad. Vandaag dus vertrokken naar Rotorua, hier willen we 2 dagen blijven om alle geothermische verschijnselen te aanschouwen. Het weer was vandaag schitterend, een fel zonnetje aan de hemel en prachtige wolkenluchten. Ideaal weer dus voor zoveel mogelijk uitstapjes, als eerste de Waihere falls.
De wandeltocht er naar toe duurde 3 kwartier en omdat we nog een leuk ritje voor de boeg hadden, hebben we daar toch maar van af gezien. De waterval was goed te zien vanaf het parkeerterrein en daarom hebben we daar maar wat foto’s gemaakt. De omgeving was sowieso bijzonder mooi en daarom is het geen verloren stop geweest.
Na een detour werden we netjes geholpen door een vriendelijke motorrijder die zijn diensten spontaan aanbood en ons weer de goede weg wees, zo ging de reis naar Matamata in een poging iets van the Shire te zien. Het enige wat we gezien hebben was het bord welcome to Hobbiton, maar verder geen wegwijzer kunnen vinden. De boer vraagt wel 20 dollar pp voor een bezoekje, maar is niet slim genoeg om het met borden duidelijk aan te geven.
Trouwens, daar hebben ze hier meer last van, 3 kilometer van tevoren aangeven dat er een cafeetje of zo is, maar op de plaats delict is niks terug te vinden. Pas als je er voorbij bent zie je het tentje staan, veel te laat om nog vol in de ankers te gaan.

Bethlehem was toevallig het volgende station, waar we zelf maar een cheese and onion sandwich hebben gemaakt, welke overigens prima smaakte. Hier had ik nog een vreemd voorval en heel eerlijk gezegd begrijp ik nog steeds niet wat nou eigenlijk de bedoeling was. We stonden op het punt weer te vertrekken toen er ineens een vrouw naast de camper stond. Ze zei niks, knikte een keer, lachte naar me en wees naar de camper. Op mijn vraag of er iets mis was kreeg ik geen antwoord, alleen nog een keer wijzen op de camper en toen Margreet haar hoofd buiten de deur stak lachte ze nog een keer en stak toen de straat over. Daar ging ze weer driftig aan de slag met de grasmaaier. Ik weet dat ik een aantrekkelijke en lekkere vent ben (… :lach1: :lach1: –M-), maar dit sloeg toch wel alles.

Nadat we er nog eens smakelijk om hebben zitten lachen zijn we richting the Bay of Plenty gereden, hier zijn we lekker uitgewaaid aan het strand van de zuidelijke stille oceaan. Er werd druk gevist met een heel leuk systeem, een drijvertje met een motortje, gestuurd door een batterij en een timertje lieten ze de oceaan op gaan, ondertussen zijlijnen aan de hoofdlijn makend. Als het timertje afgelopen was, stopte de drijver en de lijnen konden naar de bodem zinken. Een heel leuk gezicht en best wel ingenieus bedacht.
Het was heerlijk op het strand, maar we moesten uiteraard weer verder, dus op naar Whakatane. Hier zijn we het stadje ingereden omdat er nog gas getankt moest worden, de nachten zijn best fris nog, afgelopen nacht heeft het zelf een graadje gevroren. Op zich wel lekker hoor, zo krijg je wel veel persoonlijk contact :knip2: en geloof me, dat is heel erg fijn als het koud is.
Omdat het zulk lekker weer was hebben we buiten op een terrasje een lekker glas ijskoud ananassap gedronken, ondertussen kijkend naar de brede rug van een vrouw die er alles aan deed om die brede rug te houden :lach2: en een musje dat probeerde om iets van haar bord te snaaien (hij kreeg geen kans!).
Om toch een beetje bijtijds op de volgende camping aan te komen zijn we snel verder getrokken, het laatste stukje ging niet zo heel snel vanwege de bochtige weg en nog een stop bij lake Rotoma, wat prachtig lag te blinken in de zon. We hebben zelfs al een heel mooi plekje gevonden als woonstee, op een heerlijk plekje boven het meer met een strandje erbij. Wie weet, als de jackpot meewerkt :knip2:
Last stop Rotorua, na enig zoeken toch een camping gevonden (niet degene die we bedoelden, was niet te vinden…) en omdat het niet echt geweldig is zijn we al druk op zoek naar een ander plekje. We gaan al de toeristische dingen toch een beetje vermijden, het gaat ons voornamelijk om de natuur. Qua cultuur is er ook zat te vinden en wat we niet weten zoeken we wel op.

Volgens mij staat er al weer flink veel te lezen dus lijkt het me beter om te stoppen. Er moeten nog foto’s uitgezocht en verkleind worden, waarna alles weer voor jullie beschikbaar is. Zo te horen en te lezen zitten jullie dagelijks met smart te wachten :lach2: (P)



Oké, dan ik nog een stukkie. Allereerst die verdraaide dame, daar bij the Bay of Plenty, volgens mij wilde die gewoon ff een quickie met MIJN vent in ONZE camper, niet te geleuve toch? Dacht zeker dat ze aan the Bay of not Enough woonde .. :lach1: . Ze had me denkelijk niet gezien, ik was binnen druk bezig met de bammetjes … maar toen ik m’n hoofd om de hoek stak was ze zo weg. En geen woord zeggen! Ik snap er nog steeds niets van.
Maar goed, de dag begon dus ijzig koud, met heel nat gras vanwege de buien van gisteren: ergo heel de camper vol gras en ik heb hier alleen een zacht handvegertje … en er ligt vloerbedekking over het laminaat, op maat gemaakt. Wie bedenkt er nou zoiets?? Leg er toch linoleum in en doe er een vegertje bij, ben je gelijk klaar. Heel praktisch zijn ze hier niet, zal de Engelse invloed wel zijn :sad1: .
Goed, verder was het leuk om gisteren Dyan te spreken en later Heit & Mem en vanochtend heb ik met het restant van de kaart Marijke nog even gebeld. Wij waren net op en zij zou met een uur of wat naar bed gaan. Raar idee. Verder de hoofdpijn: dat ging heel goed de eerste paar dagen en nu eigenlijk ook nog wel, alleen de laatste 4 ochtenden was het weer spuitjes zetten, zo net voor het opstaan. En met al dat gerommel in een kleine ruimte (je kunt je niet ECHT afzonderen in onze ‘badkamer’ :lach1: ) is Pieter dan ook gelijk wakker, dus onze dagen beginnen vroeg. Daarom zijn we ook al heel vroeg op de avond zo melig als een kameel met 3 bulten!
Dan nog dit, voor de feitenliefhebbers: de links van de laatste, huidige en toekomstige camping – want van het schema klopt niets meer en we blijven hier ook geen 2 nachten.
Dit is een crummy camping aan de (drukke) rondweg van Rotorua. We willen hier zsm weg. Gisteren was: www.tearoha-info.co.nz/HolidayPark (was leuk); vandaag: www.redwoodparkrotorua.co.nz (is niet veel) en morgen HOPEN we te staan bij Taupo op de meeste luxe camping die er daar in de buurt is: www.taupodebretts.com , daar hebben we hoge verwachtingen van. Zo, nu kunnen de google-mappers weer effe verder :knip1: :lach1: . Morgen gaan we de thermale parken – of park – bekijken, natuurverschijnselen willen we zien.
De Maori-shows geloven we wel, die geschiedenis kunnen we ook lezen en we hebben de indruk dat het heel veel geldklopperij is (ondanks dat ze het zeker allemaal serieus menen). Het punt is dat we weg willen van veel mensen en hard rijdende auto’s. Dat hebben we thuis ook, bovendien hebben ze hier zowat allemaal V8-motoren in de auto liggen, dat klinkt behoorlijk! Dus je ziet maar weer: ons schema is knudde :lach1: . (M)



PS, de fush and chups zijn hier prima, het internet is waardeloos en ze vragen nog de hoofdprijs ook. Volgens mij zitten er een aantal vetnekken zich een krul in de l*l te lachen dat iedereen nog zo stom is om het te betalen wat ze vragen, ronduit schandalig. Vandaag blijft het bij het uploaden via het “internet cafe” want draadloos werkt hier dus voor geen meter. Verder nog de eventuele reacties lezen en that’s it. (P)

PS 2, Het volgende blog komt er over een paar uurtjes aan.
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 27-10-2008 van Te Aroha naar Rotorua

Bericht door dyananna »

Dyan:

28 oktober 2008
Och wat een verrassing, er heeft nog niemand gereageerd tot nu toe! Eerlijk is eerlijk, ik check eerst onderaan het verslag of er al een reactie is, dan zet ik de mijne erbij en DAN ga ik pas lezen :-) . Dat ga ik nu dus doen. Dus tot zo!

XXX
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 27-10-2008 van Te Aroha naar Rotorua

Bericht door dyananna »

Dyan:

28 oktober 2008
Wederom een leuk verhaal :-) . Misschien wat het rare vrouwtje wel een doofstomme NZ vrouw die alleen wilde aangeven dat het parkeerlampje kapot was. Hahahaha! Sorry, vond het wel geinig om te lezen. Niet heel veel nieuws hier, dus ik houd het nu kort. Ik kijk uit naar het volgende verhaal, daar stuur ik ook nog gezellig een reactie op.

XXX
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Re: 27-10-2008 van Te Aroha naar Rotorua

Bericht door Margreet »

Mummy:

28 oktober 2008
Dyan!!! :lach1: :lach1: :lach1: Ben je ZO opgevoed??? :lach1:
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 27-10-2008 van Te Aroha naar Rotorua

Bericht door dyananna »

Dyan:

28 oktober 2008
Ik probeer me zo goed mogelijk te gedragen. Nu zie je het bewijs dat het me soms ook lukt! :rol:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”