Dinsdag 28-10-2008, van Rotorua naar Taupo

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Dinsdag 28-10-2008, van Rotorua naar Taupo

Bericht door Pieter »

28 oktober 2008 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Hèhè, eindelijk weer een goede verbinding, dat scheelt. Jullie weten niet hoe belangrijk het ook voor ons is om alles te noteren (de leeftijd begint te tellen, je kunt niet alles meteen weer bovenhalen) en ook om van het thuisfront te horen. Dat is heerlijk. Dus vinden we het ook fijn om iedereen op de hoogte te houden en dat lukte gisteren niet. Pieter heeft danig gemopperd en bezweringen uitgesproken en ik heb alle Maori-geesten/goden aangeroepen, maar het mocht niet baten. En: als het wel gewerkt had, hadden we daar N$ 8 per uur voor mogen betalen :sad1: .
Ballentent daar, ook qua camping en daar is alles mee gezegd! Dan zitten we nu stukken beter en mooier (www.taupodebretts.co.nz). Alleen één ding: de douche wordt niet warm dus ik kom nu net uit een koude douche. Niet erg, helemaal niet slecht voor eens mens, maar m’n rug had nou eenmaal graag een warme douche gewild. Ik ben wel weer helemaal wakker nu, dat wel!! Zoals gezegd wilden we dus wég van die camping en ook wilden we de voorgebakken Maori-cultuur-rondreizen niet doen. We zijn niet echt kuddedieren en heul erg eigenwijs :knip1: .
Dus wat hebben we gedaan: de boel ingepakt en we zijn aangereden, eerst naar the blue en green lake (was aardig maar meer blueish en greenish …) en daarna richting Whakarewarewa, The living Maori Village. Gearriveerd om 9.30. Het is teveel om te vertellen, dus kijk de foto’s en eventueel op www.whakarewarewa.com , daar zie je hoe het in elkaar steekt. We hebben groepen mensen met een gids zien rondlopen – niets voor ons – en de cultuur gebeurtenis en de warme maaltijd hebben we ook aan ons voorbij laten gaan. Het kost de hoofdprijs en duurt de hele dag. Onze tijd is kostbaar.
Goed half 11 waren we weer weg en gingen door naar Wai-o-tapu, ook mede omdat Dyan ons bezworen had, dat we daar zeker naar toe moesten gaan. Nou, daar hebben we geen spijt van gehad!! Dat was eigenlijk waar we ook voor gekomen waren. Het is een “Thermal Wonderland” en daar is geen woord van gelogen. Helemaal te gek en we hebben de hele route (2 uur) rondgelopen!! Keikapot zijn we nu (Pieter ligt te pitten), maar 100x de moeite waard. Kijk maar op www.geyserland.co.nz . En de foto’s uiteraard. Pietje moet ze nog uitzoeken, maar hij heeft er minstens 150 gemaakt (als de lens niet besloeg door de damp :lach1: ).
Ik ga ff naar het menu van het naastgelegen restaurant kijken … we hebben nu voor even genoeg van take-out! Tot zo (ik zal m’n moppie wakker maken, anders slaapt-ie straks niet ….. zzzzzzzzZZZZZ). (M) Ik ga nog even door, Pieter is al met de foto’s bezig ….. 175 waren het er !!!!!!! Goed, na de dut en de kouwe douche zijn we daarnet heeeerlijk uit eten gegaan in het naast de camping gelegen Terraces Hotel, Restaurant and Bar (http://www.terraceshotel.co.nz ). Zag er chic uit, maar navraag leerde dat ze “casual clothing” helemaal geen probleem vonden. Dat was ook zo en het was er helemaal niet druk (het is hier dus nog helemaal voorseizoen). Een hele leuke, trendy (ik HAAT dat woord) zaak met een verdwaalde kat op het terras die naar ons zat te lonken :lach1: . En we hebben meer dan heerlijk gegeten.
Pieter had de NZ zalm en ikke de NZ fillet beef. Voor de helft van wat het kost in NL hebben we uitgebreid zitten schransen, de boel overgoten met ieder 2 vurrukkulukke glazen NZ Chardonnay en het was nog erg gezellig ook. Klap op de vuurpijl was het uitzicht, zie after dinner foto’s. Nou, mijn hoofd is leeg, misschien heeft Pedro nog iets te melden, alhoewel die ook lekker zit uit te buiken! Groetjes iedereen en (hopelijk) tot morgen!!! (M)



Geothermische activiteiten moesten we zien en we hebben dat dan ook ruimschoots gedaan, een prachtig gezicht, waar moeder aarde al niet toe in staat is. Het Maori village was best leuk om te zien, lekker kneuterig allemaal en af en toe voelden we de warmte onder de voeten. Natuurlijk moet je overal betalen om de wonderen van de natuur te zien, maar het is heel erg de moeite waard. Kijk maar eens naar de foto’s en dan zijn dat er nog maar een paar. Wai-O-Tapu is zeer zeker de moeite waard, een prachtige wandeling langs kraters, borrelende waterpoelen in allerhande kleuren en schitterende afzettingen van mineralen, zoals arseen, fosfor, antimoon, mangaanoxide, zwavel, ijzeroxides en diverse zouten. Oh wauw, the colors dude!

Al met al hebben we dus een flinke wandeling gemaakt, eigenlijk was het meer klettern. Het visitorscentre is 3 jaar geleden helemaal opnieuw opgezet en het ziet er prachtig uit, een nette winkel, schone toiletten en een café waar je erg lekkere dingen voor de lunch kunt krijgen. De steakpie en de bam met eiersalade :sad2: waren erg lekker en waren al snel in de magen verdwenen op een overdekt terras. Na dit alles zijn we lekker op het gemak verder richting het zuiden gereden, naar Taupo, waar de tenten zullen worden opgeslagen.
Een prachtige camping is het, dat moet gezegd, al was het water in de douche dan koud. Eigenlijk heb ik niet zo heel veel meer te vertellen, ondanks het korte ritje ben ik best wel moe, vandaar ook even een dutje op de bank in ons luxe paradijs op wielen. Het kacheltje staat al weer aan en het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voor de oogjes weer dicht vallen. Morgen zijn we er weer, ijs en internet perikelen dienende. (P)

O’oh, dat gaat niet goed, storing met de kachel en dat wil je met deze nachttemperaturen niet hebben, het is overduidelijk nog geen zomer hier … de huismonteur gaat erop uit en kijkt eens even wat dat is. Komt vast goed, want de gastank is gisteren vol gedaan. Amai, we zijn erg moe en de luikjes gaan alweer bijna dicht. Dankzij de rit van vandaag naar Taupo hoeven we morgen niet heel erg ver, dat scheelt. Ook geen wandelingen van 2 uur plus staan er op het programma en de camping van morgen is degene volgens plan, die zou goed moeten zijn. Donderdag dan hebben wel weer een lange rit, maar hopelijk ook erg mooi: de forgotten world highway … dat belooft veel!
Genoeg nu, wij gaan onder zeil (doe een schietgebedje voor de gastank, aub!!). Oh, en Tiny (vMl): ik heb vandaag aan je gedacht, zoals beloofd!! Doei allemaal, hopelijk tot morgen! (M)



PS: Dit is de 2e plaatsing van vandaag, dus even goed kijken om ook de vorige te kunnen lezen. Anders missen jullie een deel en ook een stel foto’s.
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Dinsdag 28-10-2008, van Rotorua naar Taupo

Bericht door dyananna »

Dyan:

28 oktober 2008
En weer de eerste, yeeeaaaahhhh (dit is een impressie van Kermit de Kikker, komt alleen niet echt goed over op papier/computer...) :lach1: !
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Dinsdag 28-10-2008, van Rotorua naar Taupo

Bericht door dyananna »

Dyan:

28 oktober 2008
Nog geen foto's te zien... even geduld dus van mijn kant. Heb net tante Thera gesproken, die is ook bij met alle verhalen en Lee en Ben hebben het goed naar hun zin in Australie, dus dat is goed nieuws. Alle reizende familieleden vermaken zich prima! Wij ook hoor, maar ja, op kantoor zitten is toch net ff iets anders dan rondreizen Down Under! Ik houd het kort, moet nog veel doen en volgens mij krijgen alle anderen de pip van moi en mijn geklep... hihi.

Daaag!
XXX

PS Ben heel benieuwd naar de Forgotten Highway, ben ik volgens mij niet geweest. Dus wel vaak genoeg stoppen voor mooi plaatjes aub!
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: Dinsdag 28-10-2008, van Rotorua naar Taupo

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

28 oktober 2008
Kia Ora (je moet toch je gaan inleven in de Maori's, nietwaar),

Prachtige foto's zeg! Dat wordt nog wat als je die over een paar weken ALLEMAAL onder ogen krijgt... Fijn dat jullie ook het meest van de natuur geniet, we hadden het er gister nog over: stel dat we een grote prijs zouden winnen en eventueel eens naar andere landen zouden gaan, dan zouden wij ook voor de natuur gaan, vogels vooral natuurlijk! Ik zou ze allemaal op de foto zetten. Maar er mogen dan geen spinnen en slangen zijn, dus zal het wel moeilijk worden! Zijn er daar ook van die (voor mij) vervelende dieren?
Geniet nog lekker en we wachten weer met smart op het vervolg!
Groetnis,
Tineke
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Dinsdag 28-10-2008, van Rotorua naar Taupo

Bericht door Maravo »

Mara:

28 oktober 2008
Liep een beetje achter met jullie verhalen... What's new haha. Ben t/m zondag gekomen, dus lees vanavond verder. Vrijdag liet internet het afweten, tja wordt dan lastig lezen. Verhalen + foto's gaaf geweldig, dikke x Mara
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”