30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Pieter »

31 oktober 2008 - Wellington, Nieuw-Zeeland

30-10-2008 Forgotten World Highway (SH43)




Van Taumarunui naar Wanganui is de trip van vandaag, weer op een andere camping dan gepland :lach2: Het zal ook niet zo zijn, eigenlijk kunnen we de planning wel buiten gooien :knip2: De route van vandaag is echt schitterend, smalle kronkelige wegen, een heel stuk onverhard, waar de nieren het zwaar te verduren hebben omdat er delen vers gebroken steen op gestrooid zijn en de brokken zijn nogal groot. Gelukkig hebben we geen lekke band gereden op dat scherpe spul. Al met al is het toch nog een flinke rit geworden, mede omdat de geplande camping eigenlijk niet veel was en daarom hebben we besloten om toch maar door te rijden. Dan maar wat later aan de drank :knip2:

Het landschap waar we doorheen zijn gereden is adembenemend mooi, je zou bij elke bocht kunnen stoppen om foto’s te maken van het steeds wisselende uitzicht. Het gekronkel over bergruggetjes was prachtig, kort op elkaar volgen de scherpe en korte bochten met een diepe afgrond aan de ene kant en een loodrechte wand aan de andere kant. Boven gekomen zie je weer de meest betoverende landschappen en we hebben dan ook veel foto’s gemaakt. De weg leidt door de Tangerakau Gorge, waar het inmiddels een enkel spoor onverharde weg is geworden, je waant je midden in het oerwoud en eigenlijk is dat ook zo, hier ben je compleet afgesloten van de buitenwereld, aan een mobiele telefoon heb je hier echt niks meer aan. Torenhoge begroeide bergwanden links en rechts van je en de rivier in het midden; een wonder dat er nog plaats was voor een weg! Ook hier hebben we foto’s gemaakt en zijn nog naar het graf van de ontdekker van het pad geweest. Een verrekt mooi plekje moet ik zeggen, afgezien van de toevallige bezoeker ligt hij er heel erg rustig.
De weg is ook erg kalm, het aantal auto’s die we tegengekomen zijn kunnen we op 2 handen tellen. Bij Tahora in de buurt zijn we gestopt in een prachtig tentje, boven op een heuveltop met uitzicht op Mount Doom en de 2 andere vulkanen in de buurt, hopelijk zijn ze een beetje goed te zien op de foto’s, want ze stonden vol in de zon te glinsteren. Het tentje stond te koop en we dachten meteen aan Nico en Tineke om samen dat te gaan kopen en uit te baten. Je zult elke morgen toch wakker worden met zo’n uitzicht, hemels lijkt me dat.
De lunch bestond uit een heerlijke cappuccino en een dito tosti, waar de kaas uit droop. Een tip voor de volgende die er op bezoek gaat, goed blazen, want je verbrandt je tong aan de kaas. Hierna hebben we nog 2 zogenoemde saddles beklommen (een korte, scherpe oversteek van een top), dus weer kort opeenvolgende scherpe bochten om over een heuveltop te komen.
Bij Toka kregen we ineens zicht op Mount Taranaki, die zoals we al verteld hebben gebruikt is in de film the Last Samurai. Natuurlijk was een groot deel verhuld in dikke wolken, maar we wilden toch een stel foto’s maken. Voorbij Stratford lachte het geluk ons toe, de berg was goed zichtbaar en heel even verdwenen de meeste wolken, zodat we een stel prachtige foto’s hebben kunnen maken. Fortune comes to those who wait :knip2: (De zeer vriendelijke Kiwi’s die we bij de lunchstop tegenkwamen zeiden het al: if it’s a big mountain and you have a chanche for a picture: take IT!!).
Omdat we vanavond niet willen koken (doen we bijna nooit :lach1: ) zijn we gestopt voor een warme hap en meer mag het dan ook niet heten. Het eten hier valt ons een beetje tegen langs de weg, op een uitzondering na zijn het vaak gammele tentjes, slecht onderhouden en het eten heeft meer weg van een slechte snacktent in Nederland, je kent ze wel. Volgens mij hebben we het er al vaker over gehad (ouderdom hè) maar de grootste miskleun hier is wel het internet, het draadloos internet werkt hier op de campsite niet omdat ze bezig zijn en de kiosk met 2 van die gammele computertjes werkt ook al niet.
Jammer voor jullie, vandaag dus geen verslag en geen foto’s. Morgen hopen we weer op beter en kalken we het reislog weer helemaal vol. Dit lijkt me eerst wel genoeg, ik ga lekker ontspannen en kijken of ik de camping eigenaar nog gek kan krijgen :knip2: ff zeuren over het internet :lach2: (P).

Ja, daar ben ik (M) weer. Pieter heeft het allemaal prima verteld. Precies overbrengen wat we vandaag gezien hebben lukt toch niet. Ik heb een lamme arm van het filmen van uitzichten en daarnaast nog heel erg genoten. Eerlijk gezegd: zoveel moois in zo weinig tijd heb ik nog nooit gezien. Over de 150 km hebben we wel zo’n kleine 5 uur gedaan, maar het was de tijd meer dan waard. Dat tentje van de tosti’s: zie foto. Dat was ook helemaal te gek. Nicotineke zouden dat ook geweldig vinden :knip1: En dan Pieter wekelijks om boodschappen sturen! Een ritje van zo’n 2 uur …
Maar ik denk dat die lieve mensen (ze waren echt een geweldig stel) er daar amper een boterham uithalen, daarom stond het waarschijnlijk lock stock and barrel te koop, mét camperpark (weet niet hoeveel het kostte, misschien niet eens de hoofdprijs …).

Nou, we hadden dus in Ashley Park willen overnachten, maar dat was niks en ze hadden ook geen internet. Wel liepen er veel kippen en hanen rond, dus ik denk dat we geen wekker hadden hoeven zetten! Nu zitten we dan aan de rivier in Wanganui op: www.wrivertp10.co.nz , waar ze een probleem hebben met internet, duh! Maakt niet uit, ik bel Dyan zo even, die plaatst wel weer een berichtje op het log en morgen is het verslag dubbeldik, met VEUL foto’s!!!
We zijn zo gaar als een overcooked pieper, dus zullen vroeg naar bed gaan. Morgen zetten we de neus richting Wellington, waar we denkelijk een filmsite van Lord OTR gaan bezoeken en vroeg willen aanleggen op een camping (het is allemaal niet zover van hier). Vóór de oversteek op zaterdag wil ik de was gedaan hebben en de camper uitgemest. Misschien zit er ook nog een uitgebreide persoonlijke opknapbeurt in, we zien er uit als wilden, Pieter laat zelfs een sikkie groeien!! Hahahaha!! Lang leve het camperlife :knip1: .
Ach gut, Pedro heeft persoonlijk contact met een buurman, een modelbouw-liefhebber denk ik, want hij was zuiniger op z’n modelbootje dan op z’n auto en caravan. Pieter houdt ook heel erg van modelbouw, dus vandaar, denk ik. Ik ga ff het kind bellen, misschien nog meer verslag vandaag, kweenie :knip1: (M)

Het waren dus 3 modellen, de man en z’n vrouw zijn beide into modelbouw en ze kwamen net terug van New Plymouth waar ze aan een modelbouw show en demonstratie hadden meegedaan. In de auto lag nog een vissersboot en een omgebouwde tanker, hier had hij een heavy lift van gemaakt, zo’n schip wat je af kunt zinken om een ander schip op het dek te zetten. Het ding was bijna 2,5 meter lang. Toch leuk dat je op zo’n manier met mensen in gesprek komt, wat dat betreft ben je in New Zealand helemaal goed, ze zijn allemaal erg vriendelijk en zitten nooit verlegen om een praatje. Leuke bijkomstigheid is dat je er nog van leert ook, zij weten namelijk de speciale plekjes die je in een gids niet vind. Beladen met een stel nieuwe tips gaan we morgen weer kijken naar al het moois hier. (P)





31-10-2008 Van Wanganui naar Wellington



De laatste volle dag op het Noorder Eiland, omdat het een “korte rit” zou zijn, zijn we wat later vertrokken dan normaal, het was al 9 uur geweest. Schandalig hè, 9 uur geslapen, we lijken wel een stel marmotten.
Na een paar noodzakelijke boodschapjes zijn we snel de stad uitgetrokken, de “snel”weg op richting het zuiden. In Foxton zijn we gestopt voor een lekker bakkie koffie en rara, wat kwamen we daar tegen? Katten en wel heel mooie katten, een prachtige siamees die ons wel bekeek, maar niet de moeite nam om even te komen kijken en een zwarte kat, een oriental kat, een heel apart ras. Deze was wel een allemansvriend en kwam dan ook graag bij ons om te kroelen.
Buiten was het lekker en we hebben de koffie daar dan ook gedronken, in een prachtige tuin. Vanaf de weg hadden we dat echt niet verwacht en ondanks het geluid van de weg was het een waar rustpunt.
We hadden op de kaart een mooie route gevonden wat ons een flinke omweg zou besparen, maar als we de omweg hadden genomen waren we hoogstwaarschijnlijk een stuk eerder geweest waar we naar toe wilden. De LOTR locatie waar Rivendell opgenomen is was het doel en de shortcut was een smal weggetje door de bergen, enorm kronkelend en af en toe snel stijgend. Gelukkig zijn we geen andere auto’s of vrachtwagens tegengekomen, dat zou een heel probleem geweest zijn.
Af en toe kregen we een glimp te zien van de omgeving en dan vooral de steile afgronden waar we langs reden. Toch wel leuk om over zulke weggetjes te rijden. Onderweg kwamen we nog een waterval tegen, niet heel erg groot, maar wel heel mooi om te zien. Natuurlijk zijn er foto’s gemaakt, de eersten van deze dag. De weg werd ook beter om te rijden en we mochten er zowaar 70 rijden :lach2: De hele weg was ongeveer 25 km en we hebben er meer dan een uur over gedaan, dat zegt genoeg over de snelheid.

De lunch hebben we bij Kaitoke genuttigd, een lekkere tosti deze keer :knip2: die hadden we nog niet gehad :lach2: Een prachtig establishment met een motel erbij en een heel mooi aangelegde tuin aan de achterkant, alweer een mooie tuin, we weten ze wel uit te zoeken :knip2:
Next stop was dus Rivendell, of in ieder geval de locatie waar dit opgenomen is, een schitterende locatie en al is er niks meer over van het decor wat daar ooit gestaan heeft kun je toch bepaalde dingen terug vinden, zoals die ene grote boom. De rivier is er glinsterend en ze kabbelt tussen grote rotsblokken en perfect ronde kiezelstenen door. De kabelbrug over de rivier was ook leuk, die schommelde als een bootje op de golven. Na even het evenwicht zoeken zijn ook daar foto’s gemaakt en het leuke daarna was dat de vaste grond ook leek te schommelen en nee, ik zal jullie voor zijn, het was niet door drank :lach2:
Op naar Wellington, de laatste nacht op het Noorder Eiland. We hebben een studio gepakt, lekker een eigen douche en toilet en een lekker bed, al is het bed in de camper niet echt slecht te noemen, maar af en toe hebben we ff ruimte nodig. Het is een goeie plek, 5 min. van de haven, dus hoeven we ons niet te haasten morgen. We willen hier nog het Te Papa museum bezoeken en als het lukt een kleine externe HD scoren, de 6 Gb aan kaartjes in de camera zijn al bijna vol.
We waren lekker op tijd en gaan lekker douchen en eten, draadloos internet is alleen in het cafe beschikbaar, dus een prima excuus om een borrel te drinken. Voor nu hou ik het voor gezien en ga nog ff genieten van het mooie weer, het zonnetje schijnt volop hier. (P)

Oké, ik nog even, want als Pedro gedoucht heeft (hij schiet weer es niet op) gaan we lekker eten, er is een leuk restaurant bij dit gedoentje ( www.capitalgateway.co.nz ). Er staan op de camperplaats (die hebben ze ook) al allerlei campers in de slagorde, klaar voor de overtocht van morgen. Je komt hier met enige regelmaat dezelfde campinggasten tegen. Maar wij hebben vandaag dus royaal gedaan en deze ruime studio voor deze nacht geboekt. Is wel een keer lekker, wat ruimte en een ander bed. Vindt de rug vast ook wel leuk! Bovendien heb ik veel gewassen (oeps, die moet nog uit de droger!!), alleen de camper schoonmaken heb ik niet gedaan. Never mind :lach1: .
Goed, wat nog meer … dat ritje van vandaag was ongelofelijk. Ik heb wat foto’s op mijn cameraatje, maar dat ligt nog in de camper, dat is dan voor thuis. P heeft wat foto’s verzameld en van gisteren staan er ook genoeg op. We worden steeds gemakkelijker, merken jullie dat? :knip1:
Ik ga afsluiten. We hebben amper de planning gevolgd, maar dat maakt het pas echt leuk. De geplotte route op de kaart klopt absoluut niet meer, maar dat maken we thuis wel goed; die site blijft nog wel effe actief.
Even persoonlijk: Dyan, kan ik je zaterdagmorgen jouw tijd om 9.30 bellen? Althans: ik zal het proberen, lukt het niet dan bel ik ff kort mobiel, oké? Luv U allemaal, af en toe heb ik toch wel een tikkie heimwee, vooral als ik op 25 cm2 een plasje moet doen :sad1: …. :lach1: :lach1: :lach1: . Groetjes vanuit The Windy City (dat klopt echt!!). (M) :sad2: (P)



PS, nog een leuke uitspraak gelezen achterop een busje, I’m gonna quit smoking slowly, one lung at the time :lach2:
Gebruikersavatar
Gast

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Gast »

Tanja:

31 oktober 2008
En omdat Dy nu vast nog in haar bedje ligt op haar vrije dag... ben ik de eerste :knip1:

Thanks nog voor de verjaardagsgroet! Ik had zelfs nog een bursdeej wish van Anny en Tiny die het op je site hadden gelezen! Erg leuk....
Heerlijk dagje gehad, mag ik wel zeggen en afsluitend een heerlijk etentje met allemaal gezellige mensen... we mistten er een paar, maar ach... dat verdriet is weggespoeld met een borreltje!

Verder geen nieuws... anders dan het weer deze week, waardoor mijn reistijd richting rotterdam iedere morgen bijna was verdubbeld! Vandaag thuis werken en dan lekker weekend!

Enjoy daar... maar dat lukt zo te zien geweldig...

Dikke kuzzz
Couzzz T.
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door dyananna »

Dyan:

31 oktober 2008
Tja, het was te verwachten dat Tan me een keer voor zou zijn :-) . Ik ben idd wat later op dan normaal, heeeeerlijk! Maar Tan, het is je gegund hoor, die 1e plaats, haha!

Hier is alles prima. Gisteren gezellig bij Nelly en Frans gegeten, had ik al verteld toch? Vandaag vrij en er komt redelijk wat bezoek. Eerst Suus, dan vanmiddag de verzekeringsman en vervolgens Mara. Zij brengt auntie eerst naar een feestje en komt dan hier mee-eten. Dus een gezellie dagje. Heb al wel eea in het 'huishouden' gedaan, dus dit wordt een huisvrouw dagje, hahahaha! Maar dan wel met een minimum aan poetsen.

Ik ga nu eerst jullie verslag lezen, zoals gewoonlijk heb ik eerst even gecheckt of er al iemand me voor was geweest :knip1: .

XXX
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door dyananna »

Dyan:

31 oktober 2008
Ben ik weer! Fijn om weer bij te lezen en wat een prachtige foto's. Ik zal maar een weekendje vrij plannen na jullie reis, om alles te bekijken! :-) Maar keep up the good work, ik vind dit een geweldige manier om alles te volgen.

Mam, half 10 zaterdag is meer dan prima. Maar mocht het niet lukken, bel dan niet mobiel. Dat kost een fortuin! Stuur gewoon een sms en dan bel ik jullie wel op jullie lokale mobiele nummer! En nu niet eigenwijs zijn, zo doen we het dan gewoon :-) . Goed luisteren naar je dochter, hihi.

Alvast goede overtocht gewenst, is wel een leuk tripje vond ik toen. Bij ons stonden vrachtwagens vol met schapen aan boord, konden we vanaf de bovendekken lekker op uitkijken!

Goeie reis naar het zuiden en tot snel!

Dikke XXX voor jullie 2tjes.
Dyan
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Marijkevo »

Marijke:

31 oktober 2008
Tsjesus wa zijn die jong al vroeg bezig met de computer. Je weet dat dat bij mij anders is!
Ons Thera heeft heel wat bij te lezen, want ik heb hier van een hele week verhalen liggen. Had ze wel eerder willen brengen, maar de tijd ontbrak me een beetje. We kunnen wel een weekendje vrij maken om foto's te bekijken denk ik, maar wat zijn ze ook geweldig! Nou schatjes wederom een gezellige voortzetting van jullie reis.....ik moet efkes koffie zetten voor Piet want die is met m'n stuupke bezig!
Liefs, Marijke.
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

31 oktober 2008
Hee Pieter en Margreet,

Geweldig!!!!!! dat uitzicht!!!!!! Haal me maar meteen op, ik zal niet tegenstribbelen. Vooral nu ik weet dat er geen grote slangen etc. zijn daar! Lijkt me geweldig daar! Geniet ook maar voor mij, als we dan de foto's en films zien heb ik vast het gevoel dat ik het allemaal al eerder beleefd heb.
Goede reis naar het zuider eiland en we lezen morgen verder!
Groetjes,
Tineke (ziek thuis en Nico is aan het werk)
Gebruikersavatar
Gast

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Gast »

anny en tiny:

31 oktober 2008
Prachtige foto's en mooie verhalen,waar haal je de energie vandaan om dat allemaal uit te tikken.Heb vandaag een paar uur zitten netten op http://www.interisland.co.nz
hier is de overtocht met film te volgen en kun je doorlinken naar vele mooie site's.(voor de thuisblijvers natuurlijk)jullie gaan het in het echt beleven.
goede trip verder,wij lezen morgen wel weer verder over de avonturen van Puck en Muck met de motorhome.
groetjes tiny (met pensioen maar nog genoeg te doen)
Gebruikersavatar
Gast

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Gast »

anny en tiny:

31 oktober 2008
Sorry foutje!!! site moet zijn
http://www.interislandline.co.nz
da zal de leeftijd zijn.
Tiny
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door dyananna »

Dyan:

31 oktober 2008
Ha!

Leuk voor jullie, al die reacties. En ook leuk voor ons om te lezen :-) . Weinig nieuws hier, heb eigenlijk een beetje een lambal dagje, maar dat is ook wel eens lekker, hihi. Jullie liggen lekker te pitten nu, in de ruime studio. Ik denk vanavond/vannacht aan jullie, op de boot. Nou ja, misschien droom ik er over, anders ben ik morgen zo moe, als ik de hele nacht wakker moet zijn om na te denken.

Jaja, flauw, ik weet het. Daarom stop ik nu maar weer, hihi.

Dikke XXX
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Maravo »

Mara:

31 oktober 2008
Sjezus ik dacht ga nog even jullie verslag lezen, haha iets te lang... eerst maar ff een reactie. Breng dalijk nl mam weg en op naar Dyan, dus denk niet dat het hele verslag me nu lukt hihi. Mara in tijdsnood, kan in het 'guiness book of records' hihi. Ga nu de foto's bekijken en morgen alles lezen.. jullie liggen nu lekker op 1 oor en hebben morgen heel wat reacties te lezen xxx Mara
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

31 oktober 2008
Even een reactie van heit en mem, die hier zitten. Hun laptop is gecrasht! Is bij Jitze en dus kunnen ze even niet reageren. Ik heb net jullie verslag vanaf 26 oktober geprint (23 pagina's incl. de reacties!!!!), ze willen natuurlijk graag op de hoogte blijven. Met mem gaat het hartstikke goed zegt ze. Met pake tige by tige, hij heeft een andere auto gekocht, de erfenispot is dus leeg! Het is een knalrode Modus, ik zei al: net een Kango maar dan wat mooier!
Groetjes van heit en mem, Luudtske en Tineke en Nico
Gebruikersavatar
Gast

Re: 30 + 31 oktober 2 in 1 dus ;)

Bericht door Gast »

Peter:

31 oktober 2008
Mooije fotos van de natuur daar maar is de temperatuur ook een beetje redelijk zou bij god niet weten wat het daar nu is.
Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar en dat je rug een beetje gespaart wordt op het camper betje.
Hier gaat alles zijn gannetje en de vorst is al weer aangebroken dus vroeg donker en koud.
Ik wens jullie nog een prettige reis en veel plezier.
Geniet ervan want 6 weken lijkt heel lang maar is toch zo voorbij en gaanderweg gaat het steeds sneller.
Groetjes van peter en jolanda en de rest van de td crew
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”