03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door Pieter »

3 november 2008 - Westport, Nieuw-Zeeland

Kaikoura naar Westport

(Tis nu nog laat op 2/11.) Voordat we verder iets gaan vertellen wil ik het toch nog even over de Modus hebben, wie heeft er in godsnaam bedacht om zo’n overdekte rollator te kopen, tjongejongejonge, de Laguna was nog wel zo mooi en die kon niet als verhuiswagen gebruikt worden. Naar mijn mening is het een slecht idee geweest, maar goed, de erfenis is toch al naar de sodemieter en over de Modus hoeven we geen ruzie te maken :knip2: Mensen op leeftijd maken soms rare bokkensprongen :lach2: :lach2: :lach2: . Mem, volgens mij moet heit een v/d Akker verbod hebben, daar praten ze hem rare ideeën aan. (P)

Oke, als we toch aan de losse gedachten gaan: heb net buiten een peukie gedaan en de sterrenhemel is hier niet te filmen, ZO mooi!! We hebben een NL buurman (alleen op pad in een klein campertje, een beetje een vreemde vent…) en die denkt dat we hier op het zuidereiland tijd tekort komen. Wat heet: we komen hier overal tijd tekort!!! Maar we doen het met wat we hebben.
Oké: voor BertG bij Holst: kom hier eens fietsen, da’s nog eens een uitdaging! Je mag vooraf onze wegenkaart wel lenen en we hebben nog wel wat tips voor je :knip1: :lach1: . (M)

Vandaag zijn we vertrokken van de Pacific Coast en zijn inmiddels aangeland aan de Tasman Sea. Een hele rit is het geweest, 350 km plus, maar we hebben weer prachtige landschappen gezien en zouden het eigenlijk de rivierentrek moeten noemen, de ene na de andere rivier, beek of stroompje zijn we of gevolgd of overgestoken. Het prachtige weer liet het water schitteren in de zon en stak zo mooi af tegen de besneeuwde toppen. Misschien is hier blijven toch zo gek nog niet, al was het maar voor het landschap. Het is echt betoverend mooi hier. Vandaag ben ik lui en ga daarom niet zoveel vertellen, dat laat ik lekker aan Margreet over. Wel ga ik de foto’s weer doen, uitzoeken en verkleinen zodat ze redelijk snel te uploaden zijn. De mijne moeten namelijk 8 keer verkleind worden voor het reislog :lach2: , ten eerste duurt het anders te lang voor de verbinding en bij reislogger verkleinen ze de foto’s toch. Morgen dan toch maar shoppen voor een HD, in Kaikoura was de winkel dicht vanwege een national holiday :sad2: Tot later (P)

Goed, dan typ ik wel een stukkie. P gaat nu toch bacon, onion and eggs en nog van alles bakken op de hotplate hier in de centrale keuken. Hij mompelt bij het leven, maar ik luister nu eventjes niet. Zoals gezegd, de trip van vandaag was fenomenaal. We waren een tikkie aan de late kant, na eindelijk een compu-shop ontdekt te hebben, die misschien een USB-harddiskje zou kunnen hebben. Blijkt het WEER een lokale national holiday te zijn: nl. racing day ….. steek mij maar lek :lach1: .
Ze verwachtten veel volk in Kaikoura, dus wij waren meer dan blij om te vertrekken. Al met al reden we om 9.30 Kaikoura uit; aan de late kant als je 350+ km voor de boeg hebt. Het eerste deel, over de 70-weg (geen state highway) naar Hanmer Springs duurde best lang en in dat dorp was het heeeeel erg druk. Ze hebben daar hot springs en ik dacht … misschien … als het rustig is …, maar vanwege die holiday stierf het daar van het volk. Dus maar vrolijk verder. Ik vond het een hele trek en was heel blij om in Rotterdam … eh sorry, Rotherham, een aardig hotelletje/pub/cafeetje te vinden. Daar hebben we (P) een steak and mushroom pie en (M) cheese toastie gegeten (allebei meer dan heerlijk!!!) en lekker zitten babbelen met een gepensioneerd stel uit Norfolk, GB. Die waren op familiebezoek geweest in Auzieland en wilden ff 2 weken NZ doen :knip1: . Maar ze hadden al besloten dat ze later uitgebreid terug zouden komen – en terecht!!!
Om 12.00 weer op weg (ja, we ontbijten heel erg vroeg en lunchen daarom ook heel erg vroeg) en na de vele korte foto-en-peuken-stops die we maken, kwamen we om 15.00 uur aan in Springs Junction, bestaande uit 3 of 4 huizen, een benzinepomp en een motel/cafe (!). Dus weer even wat victualiën ingeslagen en forward maar weer, inmiddels hadden we toch besloten om voor Westport te gaan (ondanks mijn vele voorstellen …). En jawel, dankzij de veel betere wegen dan in het noorden en Pieters gaspedaalgevoel – wat steeds solider wordt :-) - reden we om 17.00 Westport binnen, maar we zijn links uit de flank gegaan en 2 km buiten het stadje hebben we aangelegd in Carter’s beach, met uitzicht (ver weg) op de Tasman Sea, bij www.top10westport.co.nz . (ff kijken hoe het met de kok gaat …). Och heden, wat kan die man tissen!! Marijke: jij had minsten 6 eieren op die plaat gegooid! Het rook er als in een hele goeie tent … mem: hij strooit wel erg royaal met zout en peper, mag dat? :lach1: Maar ik hoor de bacon wel crunchen dus hij zegt niets meer … en eet … en gromt goedkeurend :lach1: :lach1: .
Goed, ik spring weer van de hak op de tak, maar ga toch nog even verder. Vandaag dus op schema aangekomen en morgen hebben we een kalme km-dag. 56 km staan er op het programma. Morgenvroeg kalmpjes aan dus, even het stadje in (shoppen!) en dan even naar Cape Foul Wind (zo-heet-ie echt en Pieter mag er van mij niets over zeggen!! :sad1: . Hij heet gewoon zo omdat er een zeehondenkolonie ligt en die ruiken nogal :lach1: . Daarna zakken we af naar Punakaiki, om te proberen de Pancake-rocks te fotograferen bij hoog tij.
Daarom hebben we gisteren 2 kleine getijdenboekjes gekocht, dan weten we voor oost en west wanneer het hoog of laag water is. Is soms belangrijk om bepaalde dingen te zien. Gossie, ik kan eeuwig door blijven kletsen, het was ZO mooi vandaag, we kunnen dat nooit overbrengen. Geloof me mensen: een jaar of wat sparen (tijd en geld) is meer dan de moeite waard om dit te zien. Meer kan ik er niet over zeggen. We worden gewoon moe van alle indrukken (bedtijd is meestal 21.30 …) en we willen ’s morgens weer op tijd weg om nog meer moois te zien.
Dyan: ik begrijp nu wat je zei over Indonesië: op een gegeven moment het je wel genoeg tempels gezien :knip1: :lach1: . Al ligt het hier iets anders … . Ik hou er nu even mee op, misschien wil P nog iets kwijt. Bijdewee: internet werkt hier geWELdig. Gisteren was het moeizaam. We zien het verder wel, jullie kennen de regel!! XXX (M)



PS, Voor BdK, ik heb vandaag een witte poes geaaid :lach2: :lach2: en lekker zacht datie was :knip2: (P)
Gebruikersavatar
Gast

Re: 03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door Gast »

Tanja:

3 november 2008
en daar is ze weer... Vroeg deze keer omdat ik nu eerst een uur thuis werk voordat ik naar Rdam rijd vanwege file leed! Hoop dat dit productiever is :knip1:


Wat een geweldige foto's en mooie verhalen! Leuk om te volgen... Maar ik liep inmiddels wel weer wat verhalen achter!

Mijn werkweek is weer begonnen..pppfffff maandag is nooit zo mijn favoriet!

Enjoy!!!
x Tanja
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door dyananna »

Dyan:

3 november 2008
Jaja Tan, nu is het weer mooi geweest. Een keer de eerste kan nog, maar dan is het weer goed geweest he? :knip1:

Maar goed, dan als 2e, ook prima! Ben nog het verhaal aan het lezen, kan nu eigenlijk ook wel eerst doorlezen als ik toch niet meer als eerste me kan melden.... tot zo!

Ok, uitgelezen, nu nog even de foto's bekijken maar dan plaats ik dit bericht toch maar even. Anders ben ik het zo kwijt!

XXX
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door dyananna »

Dyan:

3 november 2008
Die foto's zijn ook prachtig zeg! Zoals al eerder gezegd, het Noordereiland is mooi, maar het Zuidereiland... speechless word je er van. Die hoge bergen, de vele natuur. Adembenemend, zelfs als je de foto's hier vanachter je pc ziet. Laat staan in het echt! Ik zou zo naar Schiphol rijden en op de eerstvolgende vlucht springen, als dat kon.

Maar mam, ik moet wel zeggen dat natuur veeeeeel minder snel verveelt dan tempels :-) . Dus voor jou: nooit naar Indonesie of Thailand, stick to NZ!

Geniet er de komende weken nog maar van en ik hoop dat op het Zuidereiland het internet goed meewerkt zodat we jullie goed kunnen blijven volgen. Met name ook qua foto's!

Goede reis maar weer en geniet ervan! Denk bij Punakaiki nog maar een keer aan me! En bij Franz Josef/Fox Glacier. En in Queenstown. En.... hihi, overal eigenlijk!

XXX
Gebruikersavatar
Dave
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2015, 13:20
Contacteer:

Re: 03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door Dave »

Dave:

3 november 2008
Heel leuk begin van de dag zo die verhaaltjes lezen. Zijn inderdaad hele mooie foto's. Zet ze maar op een nieuwe hd dan blijven ze in ieder geval goed.
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: 03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door Marijkevo »

Marijke:

3 november 2008
Tjonge jonge wat een verhalen! Geweldig zeg. En de foto's zijn fenomenaal. Toen ik dat stukje over die eieren, crispy bacon en uien las liep het water me in de mond!! Wel goed dat jullie daarna naar Cape Foul Wind gingen!!
Ik blijf genieten....dus ga zo door!!
Liefs, Marijke.
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: 03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door Maravo »

Mara:

3 november 2008
Haha kweenie of jullie nu lekker slapen... na het eieren eten van Pieter?? Wederom mooi verhaal + prachtige foto's. Dikke x Mara
Gebruikersavatar
Gast

Re: 03-11-2008 Van Sun-up to Sunset

Bericht door Gast »

greetstra:

4 november 2008
halloooooo wat is dit geweldig zeg en wat een super vakantie. Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben en wij ook hihihihihihi om het een beetje mee te mogen maken hier op de site. Heel veel plezier nog, groetjes Greetstra en ray doe doei
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”