04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door Pieter »

4 november 2008 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Na de stroomuitval en de overstroming van gisteravond en vanmorgen zijn we eerst maar eens op zoek gegaan naar een vakbekwaam persoon om het een en ander te repareren. In Westport zit een garage waar United een overeenkomst mee heeft, maar die kunnen ze wat dat betreft meteen wel opzeggen. Wat een bende en nog onvriendelijk ook. Half 11 was het vroegste wat ze konden, maar daar hadden wij geen trek in.
Dus het stadje maar in, er moest nog geshopt worden voor een HD of iets dergelijks en wie weet zou er misschien nog wel een garage zijn. Helaas geen HD, maar wel een USB stick van 16 Gb en geen garage die ons kon helpen. Inmiddels regent het en na een lekker ontbijt in een leuk cafeetje (in de camper durfden we niets meer aan te raken…) zijn we op weg naar Greymouth gegaan. We komen langs the pancake rocks and blowholes en hebben daar natuurlijk een stop gepland. Onderweg hebben we nog foto’s gemaakt van de branding, welke hier flink is. Het blijft toch een mooi gezicht, eindeloos water wat zich op het strand stort en dan weer terug de zee in stroomt. Bij de pancakes regende het ook, dus onze jassen aan en de wandeling aanvangen. Echt leuk om te zien, al die laagjes kalksteen, helemaal afgesleten door de elementen en dan vooral het water van de zee, wat er met donders geweld tussendoor schiet. Het hele stuk kust is al flink ondermijnd door het water en in de blowholes schiet het met volle kracht de lucht in.
Op naar Greymouth dus, er moet nog iets gerepareerd worden en bij het tankstation werden we netjes met de neus de goeie richting op gezet. Een dorpje buiten de stad is de woonplaats van een zeer behulpzame en kundige garage, al mag het de naam garage bijna niet dragen.
Highway Servicestation in Dobson, waar mr. Nev Roberts en z’n hulp ons uitstekend hebben geholpen. Een lekker stel met veel gevoel voor humor, ze wilden al met een dikopenneerzaag de douchecel slopen :lach2: :lach2: Veel mensen panikeren als ze zoiets zeggen, maar ik schoot in de lach en wat mij betreft had hij het kreng er compleet uitgezaagd. Het euvel bleek dus de boiler te zijn en ik vermoed dat de monteur die eerder naar de kachel heeft gekeken er met perslucht een aantal afdichtingen uitgeblazen heeft.
Al met al heeft het een anderhalf uur gekost met als uitkomst dat het kreng (de gasheater) vervangen moet worden. Nu nog zien te achterhalen wanneer dat gaat gebeuren, het zal vermoedelijk in Haast moeten. Dus maar weer bellen, hopelijk krijgen we de rommel nog een beetje droog, anders gaan we een motel pakken voor de nacht.
Op de camping hebben we de vloerbedekking naar buiten gedonderd, het water stroomde eruit. Die staat nu ruim opgerold onder de veranda van het toiletgebouw en voor de rest maar hopen dat het houtwerk niet te veel op gaat zwellen. Trouwens, ons kan het niks schelen, niet ons probleem :knip2:
Straks lekker douchen en kijken of we nog iets te eten bij elkaar kunnen scharrelen. Geen eieren deze keer, anders gaat het niet goed komen in de camper :knip2: :lach2: :lach2: Ergens bekruipt me het gevoel dat ik iets vergeten ben, maar och, dat zal de leeftijd zijn :knip2: Bis später (P)

Jaja, heerlijke camperavonturen hebben we vandaag meegemaakt! En uiteraard regende het weer ouwe wijven. Als het binnen nat is, dan buiten ook – da’s een wet van Murphy :lach1: . De waterpomp deed gisteren al zo raar en vanochtend vroeg wilde ik Pedro uit laten slapen – we hadden vandaag toch tijd zat – dus had ik m’n koffie in de gezamenlijke keuken gemaakt. Daarna teruggegaan en hem wakker gemaakt en toen wilde ik de mobiel opladen, maar niks, nada, noppes. Dus wij mopperen op de camping en alle poweoutlets waar we bij konden geprobeerd, maar nee hoor! Plotseling zag ik een natte plek op de vloerbedekking, die steeds groter werd – uiteraard was ik nog flink bezig geweest met de kraan …! Pieter snel opgestaan en het een en ander nagekeken en het water dreef werkelijk onder de 3e passagiersstoel uit, achter de badkamer (big word voor een kwart m2!!).
Ook waren de aardlekschakelaars uitgevallen. Daarom maar meteen alles uitgezet en het bed opgeruimd en zonder ontbijt – na een telefoontje naar United - om 9.00 uur Westport in waar ik bij de betreffende garage een nogal lompe vent tegenkwam, die pas om 10.30 heel misschien tijd voor ons had. Daar hadden we dus geen zin in. Nog een andere garage geprobeerd – na weer tel. overleg – maar lompheid schijnt daar in de grond te zitten.
Toen besloten om de rit van vandaag iets langer te maken dan 60 km en door te rijden naar Greymouth, een ietsie groter stadje, met ook een adres voor hulp. Daar naartoe gereden met het resultaat waar P al van vertelde. Twee leuke, behulpzame kerels en de jongere monteur was nog erg grappig ook. Toen het steeds harder begon te regenen, zei hij: I’ll start quacking in a minute :lach1: !! Na 1.30 uur konden we eindelijk verder, maar toen duurde het niet lang meer.
Hier aangekomen (www.southbeach.co.nz ) dus meteen de vloerbedekking eruit gerukt en die staat nu – uren later – nog vrolijk te lekken onder het afdak. Pietje heb ik naar een (hopelijk) hete douche gestuurd; hij was helemaal verkleumd. De campervloer heb ik meteen na aankomst grondig schoongemaakt en het is hier binnen nu heel wat frisser!! De gaskachel werkt niet meer, maar we hebben ook nog een klein elektrisch kacheltje en die houdt het goed droog en warm. Alleen niet tegelijk de waterketel aanzetten :sad1: !!
Amai, wat een avonturen! Maar de Pancake Rocks waren mooi, alhoewel we door de regen daar ook nog eens zeiknatte jassen en schoenen hadden, heel wat te drogen dus. Ondanks alle nattigheid is het P toch nog gelukt om wat mooie foto’s te scoren, die zien jullie vanzelf. Op een uitkijkpunt hadden we ook nog lol om een inheemse vogel, een weka. Een stel jonge mensen zaten te ontbijten aan zo’n picknickbankie op een plekje waar wij ook gestopt waren vanwege de views. Toen we weer terug bij de auto waren zagen we zo’n boef steeds dichterbij die tafel komen om een snee brood te snaaien, maar een van die jongens joeg hem weg. Bijna gelijk daarna stonden ze op en gingen weg en: floep! Meteen zaten er twee weka’s op en rond de tafel om de restjes op te eten.
Ik geloof dat we ze op de foto hebben. Gelijk maar een boekje gekocht over de NZ vogels (yeaaaaah, Tineke!!!). Sjonge, Pieter had het ECHT koud, hij staat al en half uur onder de douche!!!! Dat ga ik zo ook doen en lekker warme droge kleren aan, daarna.
Het was een rommelige dag en ik ga zo dadelijk Kuoni en United nog mailen. Eigenlijk wil ik wel een soort van genoegdoening, we moeten nog 2 dagen wachten op een nieuwe gasheater en wat als de elektrische het ook begeeft? Het gaat hier aan de westkust echt niet warmer worden, naarmate we zuidelijker komen. We hebben potdomme 3000 euri voor deze camper betaald en dat wil ik eruit hebben ook!!! Mama wordt boos :sad1: :lach1: . Ik stop effe, maybe later nog!!! (M)



PS, ze hebben hier in New Zealand een overschot aan vrouwen, it makes me wonder why :knip2: :lach2: :lach2: (P)

PS2: Wat Pedro bedoelt is dat het hier enigszins een inteelt-regio is, en dat is te zien ook! Sjongejonge, reminds me of the Blue Ridge Mountains of Virginia (uit Deliverance – de film). Verder zijn we er achter wat hij vergeten was: de prachtig mooie tavern in Punakaiki, waar we ff een geweldige cappuccino gescoord hebben en ikke nog een cheese toastie, waar de kas uitdroop. Ik kreeg ‘m niet eens op!! Geweldige tent, Western-style, met veranda rondom en de eigenaar z’n pappie kwam uit Helliemond!!! Je komt me hier wat tegen :lach1: . Ik stop ermee, nog effe wat eten (kan ook chips en cashews worden …) en dan slapen en dromen van beter weer :-) . (M)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door dyananna »

Dyan:

4 november 2008
Gelukkig, weer de eerste, haha! Eerst even lezen hoor, dan 'kletsen' we verder :-) .

XXX
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door dyananna »

Dyan:

4 november 2008
Jeetje wat een gedoe! Een overstroming in de camper! Lekker, een eigen huisje op wielen, maar met het weer wat jullie nu hebben wil je graag een heerlijk droog huisje met veul warmte! Ik zal duimen dat het snel beter wordt, en je moet echt hierover contact opnemen met Kuoni en United. Dan had je haast nog beter een auto kunnen huren en in hostels kunnen pitten! Houd ons wel even op de hoogte!

Maar ik merk ook dat het plezier er niet minder om wordt! En het blijft een prachtig land, toch? Of je nu een natte of een droge camper hebtt :knip1: . Mam, ook leuke foto van jou met je capuchon op! Daar straalt ondanks het weer de lol vanaf, dus we hoeven ons geen zorgen om jullie te maken volgens mij.

Hier weinig nieuws, zondagmiddag nog feestje gehad bij Suus. 's Avonds weinig meer ondernomen en gisteren weer gewerkt. Vanavond weer dansen, we mogen weer in actie komen.

Blijf genieten en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Dikke XXX!
Gebruikersavatar
bianca
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2014, 00:06
Contacteer:

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door bianca »

klukje en vuurtje:

4 november 2008
Hoi pieter en magreet,

het zit jullie niet mee met die camper..
maar ikheb de foto weer beken maar de omgeving is erg mooi als ik zo kan beoordelen weetnu wel wat we missen hier in het kikkerlandje mooie baaien en mooi uitzicht :lach1:
veder nog veel plezier en blijf wel lekker genieten er van [ook al is dat soms moeilijk]

groetjes van bianca en ab en nikita
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door Marijkevo »

Marijke:

4 november 2008
Wat jammer nou dat het weer niet wat beter is. Zo'n natte bedoening is niet zo fijn natuurlijk.
Het wordt zo natuurlijk wel een heel avontuur waar je al je fantasie voor nodig hebt! Gelukkig houden jullie er de moed goed in....ik had ook niet anders verwacht hoor.
Ik hoop dat de zon een beetje meer gaat schijnen.
Liefs, Marijke.
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door Maravo »

Mara:

4 november 2008
Hey jammer auntie nog geen aardbeving gehad, in ieder geval nu wel een tsunami in de camper. Lijkt me zo nat brrr... Hier is het vandaag erg mistig. Ik hoop dat de camper nu weer droog is dat jullie toch lekker droog slapen. Dikke x Mara
Gebruikersavatar
Gast

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door Gast »

a steegstra:

4 november 2008
hallo pieter&margreet
hier weer een kort berichtje . het is hier best met ons .geen griep en snot lekker warm en droge voeten .jullie hadden wat mankementen met de camper en daardoor natte voeten ? verder maar goed genieten van mooie natuur en de poesjes groeten heit&mem
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door dyananna »

Dyan:

4 november 2008
Ha!

Ben ik nog een keer. Effe kort: moest erg lachen om Mara's opmerking: geen aardbeving, maar wel een tsunami, :lach1: !! In elk geval EEN natuurramp(je)!

Maar daar plaats ik dit bericht niet voor:

TAN, MIJN GEMEENDE EXCUSES VOOR DE AANNAME DAT IK VANDAAG WEER DE EERSTE WAS/ZOU ZIJN GEWEEST!

Hihihihi, sorry luitjes, dat ik dit op jullie site doe. Maar we moeten de familie te vriend houden he? En ik ben ietwat melig!

Jullie hebben een mail van me, die is iets zinniger dan dit bericht.

Leuk toch, een familie competitie wie er het eerste reageert. Morgen en overmorgen (woe en do) ben ik het in elk geval NIET vanwege afspraken in het land voor het werk.

Geniet, ik hoop dat de tsunami overblijfselen snel opdrogen.

XXX
Dy
Gebruikersavatar
Gast

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door Gast »

Tanja:
4 november 2008
Dat kan natuurlijk niet uitblijven met nog een reactie van mij... Dan staat het 3-3 wat berichtjes betreft vandaag :knip1:

Kom nie meer bij! Mijn beichtjes vanochtend per ongeluk onderaan een foto geplakt in plaats van op deze plek te zetten... En ik was weer eerste. Dyan het vanavond verteld aan de telefoon en beide smakelijk gelachen. En elkaar weer even gesproken want alleen communicatie via dit weblog is een beetje te weinig voor ons.. ouwehoeren dat we zijn :knip1:

Nog geen beving daar, maar eet een partij bruine bonen of uien en ook dat komt vast nog goed....

Goede reis en ook ik ben morgen vast nie als eerste... afspraak buiten de deur.

XXXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door Gast »

Tanja:

4 november 2008
I can't help it... weer als eerste!!! Wat een verhaal zeg! Maar zo te horen is Pieter ECHT met vakantie! Groot gelijk om het zelf nie te fixen....

Ik zit vandaag thuis te werken... reed vanochtend om half 7 naar het werk om te concluderen dat beide koplampen het hadden begeven. In Oirschot toch maar omgedraaid, want het is dichte tot zeer dichte mist vandaag... Pokkeweer dus!! Nu dus fris en fruitig (ahum) achter mijn laptop... Lekkere opstart... beker melk, beetje werken en een verhaal van jullie.

Succes daar en tot latersss...

XXX T
Gebruikersavatar
Gast

Re: 04-11-2008 Van Westport naar Greymouth

Bericht door Gast »

Tanja:

4 november 2008
Ik geloof nie dat de familie meer heeft gecommuniceerd dan de weken dat jullie weg zijn.... hahahaha! Geintje, maar vind het echt grappig om alle reacties van iedereen te lezen en te zien wat wij thuisblijvers bezighoudt...

XXXX
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”