09-11-2008 Van Invercargill naar Dunedin

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

09-11-2008 Van Invercargill naar Dunedin

Bericht door Pieter »

9 november 2008 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Een korte nacht voor mij, vannacht wakker geworden van een hoop hysterisch gekrijs van iets vrouwelijks en een hoop gevloek en f*ck you’s van een mannelijk iets. Dit heeft meer dan een uur geduurd en gezien het volk wat hier permanent op de campsite zit, ben ik toch maar even wakker gebleven totdat alles weer rustig was.
Om 7 uur was het weer tijd om de luiken te openen, de waterketel moest weer onder het bed vandaan komen :lach2: en na een straffe bak koffie en de nodige toilet perikelen zijn we mooi op tijd op pad gegaan. Het heeft inmiddels al een beetje geregend en we hoopten dat we de nattigheid konden voor blijven, maar helaas is dat niet gelukt. De prachtige route door de Catlins is daardoor een beetje in het water gevallen, maar toch hebben we weer mooie landschappen voorbij zien komen.
Jammer van al de regen, we hebben maar een paar foto’s kunnen maken, hopelijk geven ze een beetje weer hoe het er uit ziet. We zijn zelfs nog in Niagara geweest, met bijbehorende Falls … de waterval hebben we niet gevonden, wel een café waar een normale cheese sandwich niet voorhanden was. Wel allerhande liflaf gerechtjes, geen wonder dat het te koop stond. Wie in Niagara Falls met veel poeha een café wil runnen zal weinig aanloop krijgen.
Na nog veel meer regen zijn we gestopt in Balclutha, waar we in recordtijd een cappuccino, een thee en 2 tosti’s kregen, 1 uur en 20 minuten later stonden we weer buiten, meteen nadat we de tosti’s op hadden. Maar goed dat we met de thee en koffie niet gewacht hebben, want die waren inmiddels gekoeld geweest. Omdat er toch weinig te doen is in de buurt hebben we besloten om door te rijden naar Dunedin en daar een motel te nemen.
De vermoeidheid slaat inmiddels toe en met een paar smokestops komen we in Dunedin bij het 555 On Bayview Motel aan. Een uitstekende kamer hebben we, voorzien van alle gemakken en niet geheel onbelangrijk, een uitstekende internetverbinding en dat zelfs draadloos. Straks nog een flinke lambshank naar binnen werken, nog ff wandelen en dan ………………….. (P)

Jawel jongelui, na een treurig afscheid van de heeeerlijke campsite (NOT) en een lange rit, zijn we weer buiten ons boekje gegaan en hebben een lekker motelletje gepakt. Heerlijk schoon en inmiddels warm, 6 (!) handdoeken pp, gratis koffie en thee, wireless internet (tegen betaling, dat wel, maar het werkt goed!), alles brandschoon, een douche waar 5 man tegelijk in kunnen en een lonkend bed. Bovendien een informele eettent met gigantische rib-eye’s en lambshanks, op 0.8 km afstand (goed om de honger op te wekken): wij zitten prima hier. Het was vandaag helaas nattig en koud (dat is het nog) en we waren veel sneller door de Catlins dan we gedacht hadden; er is veul te zien, maar steeds kilometers door zeiknatte bossen en over idem paden klunen, zagen we niet zitten. De door mij geplande camping moeten we rond 11.00 voorbijgereden zijn (niets gezien, maar ook niet gekeken).
Daarom na de copieuze lunch ( :lach1: ) maar doorgereden en dankzij mijn onfeilbare navigatiekwaliteiten (:-P) rechtstreeks bij dit prima motel het terrein opgereden (www.555onbayview.co.nz). In Dunedin dus!
Morgen willen we het Otago Peninsula gaan verkennen, met o.a. het enige kasteel in NZ! Lanarch Castle. Ook zitten er pinguïn en albatros kolonies, dus er is van alles te bekijken. Het waait momenteel ontzettend koud buiten, brrrrr … wij zijn na terugkomst wel klaar voor de Nederlandse winter!!! Ik ga dit bericht zo plaatsen, dan hebben jullie vast wat; foto’s waren er niet veel, maar die komen later. Misschien maak ik nog wel een foto van de badzaal hier en dan morgen eentje van onze in-house faciliteiten in de cimpervin :lach1: :lach1: :lach1: . Ik laat de camper met genot een nachtje logeren op de parkeerplaats hier!!
Pieter is na z’n nachtelijke avonturen even een tukkie aan het doen, arme schat, hij heeft er vandaag weer genoeg km’s opzitten!! Nog een vreemd fenomeen hier: ondanks alle regen, de enorme droge lucht! In het begin van onze trip in NZ had ik een klein wondje aan m’n duim gekregen. Nu, weken later, is het een kloof geworden ter grootte van de Grand Canyon. Ik smeer bij het leven, plak pleisters met extra vette crème, maar het helpt allemaal geen ene donder. Pieter heeft inmiddels een roodbruine kop, van de zon die we te pakken krijgen, ikke niet zozeer; had namelijk thuis nog dagcrème met sunblock gekocht en dat werkt blijkbaar :lach1: .

Simona: thanks for your reaction, glad to see that you are following us in this more than beautiful country! After we’re back – probably long after – I’ll show you the photo books we hope to make back home, after we have earned some money again :lach1: !!!
Skatjes, ik ga dit erop zetten en ff wat internetchecks doen. Misschien later – na het eten – nog wel een berichtje! XXX (M)

PS: Het weer voor morgen hier ter plaatse ziet er een stukkie beter uit! Yeeeeaaaaahhhh (imitatie van Kermit de Kikker :lach1: )

Zo, het avondmaal is inmiddels ook down the hatch, een vorstelijke kotelet, (haas met spek en zwoerd) en een pracht van een ribeye steak, welke geheel tegen onze gewoonte in vooraf gegaan is door een overheerlijke verse tomatensoep en een hele mik met knoflookboter. We hebben er wel 2 kilometer voor moeten lopen, maar het was zeer de moeite waard. Robbie's heet het restaurant http://www.robbiesbar-bistro.co.nz/ en nu gaan we douchen en we zullen er waarschijnlijk niet laat in liggen, dus morgen weer meer (P)

Nog even dit: we hebben hier de weersites even bekeken: duidelijk is dat we er goed aan gedaan hebben om fjordland te vermijden (helaas). Vandaag hadden we een trip op een van de fjords gepland, maar blijkbaar is daar plm. 100-150 mm regen gevallen vandaag, met serieuze weather warnings voor weggebruikers!!! Dus jammer, maar goed gedaan van ons :lach2:
Gebruikersavatar
Gast

Re: 09-11-2008 Van Invercargill naar Dunedin

Bericht door Gast »

Tanja:

9 november 2008
Ben ik de eerste?? Niet verwacht op zondagmorgen!! Uhm klinkt allemaal een beetje koud en nat. Just like Holland! En behoorlijk pittig al dat rijden!
Maar wat een landschappen zeg.... en ja, na al dat bikkelen in de camper is een motel al gauw heel luxe... Geniet er lekker van....

Ik moet vanmiddag hockeyen en ik hoop nog een beetje zon erbij te krijgen. Mam en Mara komen denk ik ook kijken, maar heb wel gewaarschuwd dat het de nummer laatst van de ranglijst is dus dat ze niet echt naar mijn actie hoeven te kijken... maar: bijkletsen bij de achterlijn kan dan prima!!

Groetjes en tot morgen :knip1:

XXX Tanja
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 09-11-2008 Van Invercargill naar Dunedin

Bericht door dyananna »

Dyan:

9 november 2008
Hoi schatjes,

Jaja, die nicht, zeker niet laat gemaakt gisteren :-) ? Hier was het half 3, we hebben een avondje Kolonisten (van Catan = spel, mochten jullie het niet kennen) achter de rug met Mike en Brenda. Heel gezellig en de tijd vliegt voorbij!

Ik vind het balen dat het weer bij jullie niet meewerkt! En dat je daardoor te weinig misschien hebt kunnen zien van de Catlins. Maar goed, het Otago Peninsula is leuk en mooi, plus jullie duiken nog het binnenland in om Mt Cook te bekijken, toch? Dat lijkt me zo ontzettend prachtig...

Jullie liggen inmiddels te ronken in de heerlijke warme en schone hotelkamer. Een klein voordeel van het naderend einde van de reis: jullie eigen bed en douche wachten met smart op jullie :lach1: !!

Ik zal enkele kaarsjes opsteken voor goed weer en duimen dat de weergoden meewerken.

Miss you!
XXX
Dyan
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: 09-11-2008 Van Invercargill naar Dunedin

Bericht door Marijkevo »

Marijke:

9 november 2008
Fijn dat jullie in dat hotel ff de accu op heben kunnen laden en echt jammer dat het weer niet wat meezit! Maar de moed blijft erin begrijp ik.
Ik moet inderdaad vanmiddag de weergoden trotseren....op het hockeyveld! Daar gaat m'n coupje denk ik! Maar goed, je moet er wat voor over hebben!
Prachtige foto's trouwens.
De tijd begint nu wel te korten hoor. Zal blij zijn als jullie weer gezond en wel terug zijn.
Liefs, Marijke.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”