10-11-2008 Dunedin en Otago

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

10-11-2008 Dunedin en Otago

Bericht door Pieter »

10 november 2008 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

We zijn vandaag in de buurt gebleven, we hebben nog tijd zat en daarom hebben we het Otago Peninsula verkend. Het weer is van de weeromstuit schitterend en het is zelfs warm te noemen. We zijn nu op de camping en ik loop lekker in m’n T-shirt. De camping heet Dunedin Holiday Park (www.dunedinholidaypark.co.nz) en ligt dicht aan het strand. Alles is een beetje in western style opgezet en de plekken zijn verhard met klinkers, uitstekend dus. Het is inmiddels al bijna half 5, mede door de zoektocht naar een drankwinkel :lach2: :lach2: . Daar moet je hier toch nog om zoeken, volgens mij zijn er zelfs meer kerken in allerhande kleuren, geuren en maten te vinden dan drankshops :knip2: .
Maar eerst het verslag van de reis van vandaag, die begon om 9 uur al, dus het geplande lamballen tot 10 uur heeft het niet gehaald. Wel lekker trouwens, een eigen warme douche en dan bedoel ik niet alleen het water. Toen we het schiereiland opreden was het al lekker warm aan het worden en de uitzichten …… prachtig al moesten de ogen toch vaak front and centre zijn, dit omdat het nogal kronkelig en smal was, zou het weggetje daarom de Highcliff road genoemd zijn? Tegen 10 uur zijn we in Portobello City, waar we een tosti hebben gehad voor het ontbijt, want dat hadden we nog niet gehad.
Een snelle service deze keer, in no time stonden de bordjes en de kopjes op het tafeltje buiten en wat er nog beter aan was, het uitzicht over de baai, die is echt schitterend. Hier zouden we wel kunnen wonen, dicht bij een grote stad en toch de heerlijke rust van een klein dorpje. Ze had zelfs internet in het cafeetje. Omdat het niet zeker was hoe de weg zou zijn, volgens de kaart zou het unsealed zijn, toch willen we kijken of we albatrossen kunnen zien. Tot onze verbazing is de weg inmiddels helemaal verhard tot aan het albatross centre. Niet alleen is daar een prachtige tentoonstelling over de albatros, maar je kunt er ook een tour krijgen in het oude fort wat in de top van de heuvel ingegraven is. Het fort is helemaal gerestaureerd en zelfs het Armstrong kanon (uit ongeveer 1880) wat hydraulisch verborgen kan worden is compleet gerestaureerd en werkend gemaakt.
Jammer genoeg mochten we de kolonie niet op vanwege het broedseizoen van de albatros. Omdat er weer kaarten verstuurd moeten worden hebben we er daar maar een stel gekocht, het helpt ook nog de broedkolonie en we hebben er postzegels gekocht. Degene die nu een kaart krijgt gestuurd is a lucky bastard, want het zijn heel bijzondere postzegels, allemaal met een afbeelding van een albatros en er zijn zelfs ronde postzegels bij. Deze postzegels zijn echt uniek, ze zijn alleen maar te verkrijgen in het Royal Albatross Centre.
Next stop is het enige kasteel in New Zealand, Larnach Castle, gebouwd door een bankier/staatsman, waarbij hij zo ongeveer helemaal failliet aan gegaan is. Het is niet heel groot, maar het staat op een schitterende plek, met views to die for. Zo ongeveer het hele schiereiland is te zien vanaf die plek en de tuinen er omheen zijn echt prachtig. Het is helemaal opgeknapt en hier mag je zelfs overal kijken, tot op het dak van het torentje.
De lunch in de later aangebouwde ballroom (cadeautje voor ’s mans dochter!!!) was weer uitstekend en al met al hebben we hier meer dan 2 ½ uur rondgelummeld. Kijk maar eens op www.larnachcastle.co.nz .Omdat we eigenlijk niet verder hoeven te rijden blijven we dus lekker in de buurt. Morgen kijken we wat het weer gaat doen in verband met het bezoek aan Mount Cook. Maar eigenlijk willen we ook de oude binnenstad van Dunedin bezoeken en dan vooral het schitterende station. Het mooiste treinstation op het zuidelijk halfrond. Volgens mij heb ik alweer genoeg geluld, al wil ik toch nog een opmerking plaatsen. Nadat de postzegels op de grond gevallen waren en ik al kreunend en steunend die krengen van de grond opraapte, zei Margreet ineens “mind the willie and the boobs” waarop ik zei, if you mind the willie, I’ll mind the boobs :lach2: :lach2: :lach2: :lach2: (P)

:lach1: Het blijft een boef, die Steegstra … volgens mij hebben ze daar allemaal wel last van … hè mem? :knip1: :lach1: :lach1:
Sjongejonge, wat een mooie dag hebben wij gehad, de zoveelste alweer! Het is de regendagen waard. Vandaag niet zoveel km’s qua rijden maar meer voor wat betreft lopen. Wat was het prachtig, daar bij dat kasteel. Pieter heeft z’n fotoquotum weer meer dan gehaald! Daarom maar van het schiereiland afgereden en meteen een cimpervinpark gezocht. We zitten prima hier, de deur van de wind af en de was in de droger :lach1: . De fush ’n chups shop zit hier aan de entree, dus dat wordt het diner voor vanavond. De lunch op het kasteel was trouwens ook zeer voedzaam.
Goed, de planning hebben we dus maar de deur uit gegooid! Morgen bekijken we Dunedin en rijden daarna door, richting het noorden. Hopelijk kunnen we de Mouraki boulders zien en niet veel verderop gaan we richting Mount Cook, dus het binnenland weer in.
De BBC weersite geeft t/m donderdag helder weer, dus wie weet … Mevrouw (of Meneer) Cook laat zich niet gemakkelijk fotograferen!!! Maar 70 dagen per jaar is Mount Cook helder zichtbaar :knip1: who knows are we the lucky ones. Ik ga nog ff van het goede weer genieten en wat opruimen. We hopen jullie morgen weer verslag te doen (het intirnit gaat behoorlijk goed, de laatste 2 dagen!) en dan witte gullie vanzelf weer hoe het ons gaat!! Kissies!! (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: 10-11-2008 Dunedin en Otago

Bericht door Gast »

a steegstra:

10 november 2008
Hoi Pieter&Margreet
Dus toch nog goed weer bij jullie gelukkig maar, het is hier echt af en toe houne waer regen zon en stormachtig. de rolater hebben we verankerd in de tuin !!! Jullie tijd daar is ook bijna op dus geniet noch even lekker. verder een goede nacht toegewenst. Groeten, heit&mem
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Re: 10-11-2008 Dunedin en Otago

Bericht door Pieter »

Pieter:

10 november 2008
Kijk aan, de oudsten van het stel zijn alle jonkies voor HAHAHAHAHAHAAA, geweldig om jullie eens als eerste te zien met een reactie. Nog een dag of 10 en dan zijn we weer in het kouwe kikkerlandje, maar tot die tijd gaan we ons nog heerlijk vermaken hier. En voor de jonkies, nananananaaaaa, jullie hebben verloren vandaag :-P :lach2: :lach2:
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 10-11-2008 Dunedin en Otago

Bericht door dyananna »

Dyan:

10 november 2008
Tja, eerste ben ik vandaag niet, maar ik heb in elk geval net ook al een mail gestuurd. Dus je hebt weer voldoende tekenen van leven van dit jonkie :-) . En er zijn nog enkele dagen om eerste te zijn, of dat althans te proberen!

Niet heel veel meer nieuws dan wat ik in de mail meldde, dus ik ga nu lekker fotootjes kijken en hopen op een ronde postzegel. Die heb ik nl nog nooit een gezien!

Dikke XXX
Dyan
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 10-11-2008 Dunedin en Otago

Bericht door dyananna »

Dyan:

10 november 2008
Weer prachtige foto's! Die omgeving is ook heel mooi, veel lieflijker met glooiende heuvels terwijl het binnenland veel stoerder is. Het blijft ongelofelijk hoeveel natuur variatie je op een relatief klein stuk aarde vindt in NZ!

Ik wacht geduldig tot morgen...

XXX
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: 10-11-2008 Dunedin en Otago

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

10 november 2008
Prachtig is het daar! Je zou er inderdaad nooit weer weg gaan, lijkt me. Wij hebben hier een prachtig uitzicht, maar DAT daar is nog veel mooier!
De 2de kaart was ook weer prachtig, wat een mooie kleuren hebben de vogels daar, dat is hier toch wel anders.
Geniet nog van deze laatste (?!) week, of blijven jullie daar nu toch nog? We horen het wel.
Groetnis,
Nico, Tineke en Luudtske
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 10-11-2008 Dunedin en Otago

Bericht door dyananna »

Dyan:

11 november 2008
Hallo!

Wat nu, ik ben op het werk en zie nog geen bericht! Terwijl ik dacht dat jullie in en om Dunedin zouden blijven en dat daar het internet toch wel goed zou moeten zijn. Jammer... ik ga het geloof ik ook missen als jullie weer thuis zijn. Mam, wil je vanaf thuiskomst elke avond een mailtje naar me sturen? Misschien een beetje overdreven he? :lach1: !!

Ik hoop dat er nog wat komt, zie het graag verschijnen.

Dikke X!
Dyan
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”