14-11-2008 Van Ashburton naar Akaroa

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

14-11-2008 Van Ashburton naar Akaroa

Bericht door Pieter »

14 november 2008 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Sjongejongejonge!! Dat was een gezellig avondje in Heeze geloof ik!!! Meligheid alom daar :lach1: . Het zal je familie maar wezen :-P . Trouwens: poor Dave, weer helemaal omringd door vrouwvolk … het wordt tijd dat we weer thuiskomen :lach1: :lach1: :lach1: .

Nou, dan volgt nu het verslag van vandaag: om 9.00 vertrokken uit Ashburton, ontbijt/lunch om 10.00 in Lincoln, aankomst in Arkaroa 12.15. Camper neergezet voor 2 nachten; gelambald. Einde verslag (M) :lach1:

Dat was een grapje, maar het komt er eigenlijk wel op neer!! We hebben hier in die ouwe krater een wereldplekkie en blijven hier 2 dagen vakantie vieren! :lach1: . Vanochtend was het alweer vroeg lekker warm, de koperen ploert deed z’n uiterste best!! Niet te geloven, het weer van de laatste dagen. En gezien het weersvooruitzicht, dat daarnet door de huismeteoroloog gecheckt is, wordt het morgen nóg een tikkie warmer!!! Vanochtend dus op tijd (8.50) vertrokken van de nogal rommelige kiwi-camping en de grote riviervlakte op, richting ChrCurch. Een eindeloos lange, rechte weg met daarin de langste brug in NZ, over de Rakaia rivier. Steeds uitkijkend naar een cafeetje, want we waren zonder ontbijt (alléén koffie) vertrokken.
Bij Burnham wilden we rechtsaf een geel weggetje op (dus geen highway, maakt weinig verschil hier :knip1: ) en ik dacht dat we daar vast wel een eettentje zouden vinden; blijkt het hele plaatsje te bestaan uit een militair kamp!! Staat wel officieel op de kaart als plaats/dorp/stad!!! Ergo: rechtsaf met de handel en na 10 km kwamen we aan in de universiteitsstad (dorp) Lincoln. Inderdaad veel uni-gebouwen en onderzoekscentra en na nog even doorrijden kwamen we zowaar een centrumpje tegen!! We zijn er zelfs voor omgedraaid – geeft een beetje aan hoe groot het was :lach1: .
De auto maar even uit en gezocht naar iets eetbaars, het was inmiddels 10.00 uur en het leek compleet uitgestorven (later begrepen we waarom). Maar: low and behold: aan het einde van een winkel(centrum is het woord niet, maar allà)centrum waren een Chinese man en vrouw bezig om menuborden en tafeltjes buiten te zetten bij een café. Netjes gevraagd of ze open waren for breakfast en de Oh yesses, en Welcomes vlogen ons om de oren!!!
De man verdween al gauw in de keuken maar het vrouwtje was zó lief en gedienstig, niet te geloven. Leuk tentje ook nog: Felix the Café :lach1: :lach1: . Daar een heerlijk warm ontbijt gescoord, wat meteen door kon gaan voor lunch. Nu (16.45) hebben we beiden nog steeds geen honger!! Na 1000 thank you’s van het vrouwke maar weer verder, richting Akaroa op het Banks’s Peninsula. Dat ligt net onder Chr.Church en is samen met Lyttelton een schiereiland, bestaande uit 2 uitgedoofde ouwe vulkanen. En op een daarvan (of liever IN) zitten wij nu dus, met stunnings views over Akaroa harbour.
Op weg hier naartoe nog even getankt voor stadsprijzen (idd, hier op het schiereiland liggen de dieselprijzen 5 ct per liter hoger) en hoorden van het aardige vrouwtje bij het pompstation dat het vandaag (vrijdag) een provincie-holiday is. Alwéér een!!! Da’s de derde al die we hier treffen! We hoorden ook dat veel mensen uit Chr.Ch het weekend zouden doorbrengen op het door ons uitgezochte plekkie ... dat was ook te merken aan het verkeer.
Opschieten dus maar en we waren al om 12.15 op www.akaroa-holidaypark.co.nz , prachtige terrasvormige campsite en de nette facilities waren nét schoongemaakt, er was een harbour view plekkie voor ons voor maar 4$ per nacht meer, dus uitstekend! We hebben eerst de schimmelige vloerbedekking opgediept en P heeft die met een waterslang helemaal afgespoten en vervolgens hebben we ‘m in de brandende zon te drogen gelegd, waar-ie dus nu 2 dagen kan blijven liggen.
Daarna 2x sprintje richting schone douches en after that hebben we he-le-maal NIKS meer gedaan :lach1: :lach1: . Alleen nog maar gekletst en genoten van het uitzicht en peukies gedaan en borreltjes gedronken :-) . Vandaar dat Pietje nu een welverdiend dutje ligt te doen; ik geloof dat hij er nu wel even genoeg van heeft, van het km’s maken, dus ff 2 dagen vakantie, hahaha!!! Met een uurtje lopen we het wandelpad af richting dorp, zo’n 400 m bergaf, en gaan wat eten. Wel met de taxi terug, bergop met ’t buikje vol is geen optie :lach1: .
Bovendien heb ik daarnet voor morgen een boottrip geboekt: Pieter gaat zwemmen met de dolfijnen. Hector dolfijnen hier in Akaroa Harbour. Ik blijf op de boot en zal fotografisch verslag leggen, mijn zwemkunsten zijn niet wereldberoemd en ik zou straal verzuipen!!!
Dus morgen meer spannends. Ik log nu uit, alleen nog ff voor Dyan, met d’r vrije dag voor de boeg: ik denk dat ik vanavond (vr morgen 9.30 voor jou) even bel, omdat we met een paar dagen toch weer thuis zijn. Ik vermoed dat je dit dadelijk dan wel gelezen hebt - :lach1: – anders bel ik vooraf wel ff mobiel. Ik ga zo een kaart kopen en dan hoor je me wel, oké? XXX (M)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 14-11-2008 Van Ashburton naar Akaroa

Bericht door dyananna »

Dyan:

14 november 2008
En daar ben ik weer! Vroeg op na het gezellige avondje in Heeze :-) . We hebben ons goed vermaakt en jullie zijn ook zeker niet vergeten. De toost op jullie was om 19.45 uur, hopelijk hebben jullie toen aan ons gedacht?

XXX

PS Eerst effe lezen, as usual.
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 14-11-2008 Van Ashburton naar Akaroa

Bericht door dyananna »

Dyan:

14 november 2008
Zo, alles gelezen en de foto's bekeken! Klinkt heerlijk! En ook verdiend, na zo'n lange trip effe een paar daagjes uitrusten met een lekker weertje. Geniet maar van dat weertje, want hier is het uit met die pret! Nat, afgevallen blaadjes, vroeg donker en laat licht, ofwel zoals men dat hier op het noordelijk halfrond noemt: HERFST :lach1: !! Ik zou graag bij Pieter op het picknickbankje komen zitten. Maar ik ga zo schilderen... ook leuk, haha!

Ook weer prachtige omgeving. Weer minder stoer, wat liever. Rare omschrijving misschien, maar ik vind het wel kloppend. Prima uitzicht en dat voor 4 NZ$ meer.

Mummy, ik zit er al klaar voor, misschien stuur ik je wel een sms dat er gebeld zou kunnen worden als je wilt.

Dus tot zo!

XXX
Dyan
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: 14-11-2008 Van Ashburton naar Akaroa

Bericht door Marijkevo »

Marijke:

14 november 2008
Hey schatjes,
Die laatste foto van Pieter op dat bankje had net ff iets actiever gekund.....was je een beetje uitgeteld Pieter? En zo te zien kom je onherkenbaar (met baard) terug volgende week!
Weer geweldige foto's....prachtig hoor.
Avondje bij Dyan was errrugggg geslaagd en wat kan ze lekker koken! Ja we waren wel een beetje melig.
De dagen beginnen nu hard af te tellen.
Geniet nog lekker van dat prachtige land en het mooie weer.
Liefs, Marijke.
Gebruikersavatar
avdwijgert
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012, 19:02
Contacteer:

Re: 14-11-2008 Van Ashburton naar Akaroa

Bericht door avdwijgert »

Ans:

14 november 2008
Figuurlijk in de wolken !! Wat een mooie fotos. Typisch voor New zeeland ? Hier heb je op het moment vooral grijze luchten, kan ook erg mooi zijn ... Wolk ze !!
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 14-11-2008 Van Ashburton naar Akaroa

Bericht door dyananna »

Dyan:

15 november 2008
Ha!

We hebben gister effe gesproken, ik zit nu braaf om 8.40 uur achter de pc maar nog niets hoor :lach1: . Hopelijk was het zwemmen super, ik kijk strakjes weer!

XXX
Dyan
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”