16-11-2008 Van Akaroa naar Christchurch

Reislog van onze trip naar Nieuw Zeeland in oktober/november 2008
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

16-11-2008 Van Akaroa naar Christchurch

Bericht door Pieter »

16 november 2008 - Christchurch (camping), Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer, vroeg op de dag nog, ditmaal! Het is hier nu 3.05 na de middag en we zijn hier al 3 ½ uur. Om 9.15 zijn we vertrokken uit Akaroa, het was alweer erg warm en wolkeloos en het waaide behoorlijk. Snel wat aangerommeld en de vloerbedekking die onder de camper lag te stinken (droog inmiddels :lach1: ) ingeladen en op weg maar weer. Amper 10 minuten verder zouden we bijna de laatste halte bereikt hebben, op de valreep!!
Op die smalle, bochtige vulkaanweggetjes kwam ons een personenwagen tegemoet, VET aan de verkeerde kant van de weg, net toen wij een bocht ingingen!!! Doodschrik natuurlijk, zwarte woorden alom, maar de top-10-chauffeur had het onder controle. Hij was bijna omgedraaid en de onverlaat achterna gegaan om hem es effe bij de keel te pakken!! Zo zou er nog een treurig einde aan deze vakantie kunnen komen! Pfoei, dat was effies schrikken.
Maar goed, wij stoïcijns verder gereden en om 10.00 hebben we aangelegd in Little River; ik had erover gelezen in de anwb-gids. Een soort supermarkt, café en een art gallery. Deze keer met erg mooie kunstvoorwerpen, dat moet gezegd, we hebben in gedachten vele duizenden dollars uitgegeven!!! En de capp/tosti in de tuin uit de zon waren ook erg lekker. (www.littlerivergallery.com )
We moesten nog erg lachen, iemand had een lekkere muffin op een tafel gezet en was even weggelopen … dat moet je dus niet doen in een tuin vol mussen :lach1: . Al snel zat er eentje aan de grootste kruimel van z’n leven te pikken!! Even daarna begon hij zelfs om hulp te roepen – twiét, twiét, hij kreeg ‘m alleen niet op!!! :lach1: :lach1: :lach1: Dat hebben we inmiddels wel geleerd hier: als je buiten eet: blijf erbij! Mussen, meeuwen, merels, weka’s en zelfs eenden zien er geen been in om op de tafel te springen en iets van je bord te snaaien!!
Bij sommige restaurants, die niet zo snel afruimen, is het een ware plaag; het gevolg is nl. dat alles onder de vogelpoep zit. Maar goed, that’s outdoor living for you :-) .
Nou, zoals gezegd waren we al om 11.30 op deze bijzonder nette en mooie camping: www.amberpark.co.nz (net buiten het centrum op een toegangsweg), waar het vol staat met geurende klimrozen, potten viooltjes, kruiden en nog veel meer flora-moois. Er huizen hier veel oudjes op vaste caravan plaatsen en verder is het duidelijk een aankomst/vertrekpunt voor vakantiegangers die NZ gaan ontdekken of verlaten.
We zitten onder de aanvliegroute van ChrCh airport en vele depots van camperbedrijven zijn vlakbij. Direct nadat we hier waren heeft P de camper op de wasplaats gereden en geprobeerd om het hele Nieuw-Zeelandse insectenleven eraf te wassen, plus de helft van de grond :lach1: . Dat is goed genoeg gelukt en hij ligt nu te genieten (Pieter, niet de camper!) van z’n welverdiende rust.
Ik heb alleen nog maar een wasje gedaan, waarvoor ik dan wel 6 keer op en neer ben gelopen, om dollars in de droger te stoppen :knip1: .
We moeten binnen nog opruimen en een beetje afdoen, maar dankzij het feit dat we net alle deuren lekker open hadden, is het meeste al weg :lach1: .
Zo meteen gaan we even met bus of taxi Chr.Ch in om geld te tanken en om te eten en dan nog ff uitdrijven. P heeft weer veel last van z’n rug, de Fiat heeft geen beste stoelen :sad1: , dus een afrader. Bovendien zien we aan de kentekens hier, dat we er eentje hebben die aan het einde van z’n leven bij United is; ze hebben -zeggen ze- geen campers ouder dan 3 jaar; gezien de staat van deze en km.stand, hebben wij een ouwetje!!
Op ons contract staat origineel ook een jonger kenteken vermeldt, dat doorgestreept is en dit kenteken is er handmatig bijgeschreven. Waarom? Geen idee. Maar deze cimpervin gaat alleen nog enkele reis naar het inleverstation!! Geen foto’s vandaag, het is er niet van gekomen. Pieter moet van mij nog een paar foto’s maken van die mooie rozenstruiken op deze camping, maar die zien jullie later nog wel verschijnen, oké? Ik stop ermee, misschien morgen vanuit het hotel in CC nog wat meer! XXX (M)

Zo, 4 1/2 week vakkundig naar de klote geholpen, evenals ruggen en achterwerken :sad1: :lach2: Er zal nog heel wat gemasseerd moeten worden om alles weer gangbaar te krijgen, dus kunstjes aan de kroonluchter zitten er voorlopig niet in. Morgen dus dit vehicel inleveren en good riddens, we hadden een week langer echt niet vol gehouden. Woensdag zijn we weer thuis en gaan we ons ingraven voor een lange nacht in ons eigen nest, daarna zien we wel weer verder.

Groetjes van Krak en Mik
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Re: 16-11-2008 Van Akaroa naar Christchurch

Bericht door Margreet »

Mammie:

16 november 2008
Hij was leeg :lach1: :lach1:
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: 16-11-2008 Van Akaroa naar Christchurch

Bericht door dyananna »

Dyan:

16 november 2008
Haaaa! Daar ben ik dan, nadat ik uit bed gebeld ben door mummy met het verzoek om te reageren (sorry mam, geintje! hihi).

Maar wel de eerste, na een reactie uit NZ, maar dat tellen we voor het gemak niet mee!

Gisteren dus in Emmen geweest, hele wereldreis in eigen land zoals ik al eerder aangaf. Maar goed te doen via Duitsland, lekker doorgassen.

Vandaag nog een luie dag thuis voordat er morgen weer gewerkt moet worden. Ach ja, that's life. Zonder werk ook geen leuke trips, zoals bijv. naar NZ. Ik kijk uit naar komende week, eindelijk weer bellen voor normaal tarief. Mutti, train je oor maar vast weer :knip1: .

Ok, genoeg gekletst. Nog een fijne dag morgen in Christchurch, en alvast een hele goeie reis terug gewenst. We denken aan jullie en ik zal het op internet goed in de gaten houden.

Veel XXX en hugs!
Dyan
Gebruikersavatar
Gast

Re: 16-11-2008 Van Akaroa naar Christchurch

Bericht door Gast »

Tanja:

16 november 2008
Oh jee... had geen week langer moeten duren daar. Ouderdom komt met gebreken :knip1:
Maar 4,5 weeks is meer foto's dan we aankunnen denk ik, dus kom maar lekker terug.

Ik zorg ervoor dat smam op tijd is door haar dinsdag te laten proefrijden voor de mexico-gangers. Tijd helaas geen trein op onze tijd, dus mam lief aangekeken.... Hoera dat pensioen :knip1:

Hele goeie vlucht terug naar huis... zal een kaarsje branden... en safe landings op het waterbed thuis! Wat wordt dat lekker slapen...

Tot in december.... XXXXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: 16-11-2008 Van Akaroa naar Christchurch

Bericht door Gast »

simona:

16 november 2008
Hoi Margreet,

it seems that sun is very generous with that part of the world...you can send some over... we wouldn't mind a little change here :-) .
Though, your pictures of the (pinkish) clouds over the mountains are really amazing...

groetjes,
simona
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw Zeeland 2008”