De reis naar East Sussex

Reislog van onze trip naar East Sussex in september/oktober 2009
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De reis naar East Sussex

Bericht door Pieter »

26 september 2009 - Crowhurst Park Battle, Verenigd Koninkrijk

De heenreis start al vroeg en na het nodige pakwerk in de auto (het lijkt wel alsof we emigreren) rijden we naar de overkant om onze reisgenote op te pikken. Gelukkig viel de lading nog mee en kon alles in de koets geladen worden.

Na deze strakke actie waren we ruim op tijd al op weg naar Kales (Calais) om precies 2 minuten voor 8 dus. Het zonnetje was al dapper bezig om de ochtendnevel weg te branden, wat een mooi plaatje opleverde. Normaal kun je ’s morgens niet tegen de zon inkijken, maar door de nevel was ze prachtig mooi te zien. Dat is het voordeel van vroeg opstaan :knip2:

Een flinke hobbel en daarna een hoop gerammel vertelde ons dat we in België aangeland waren, met het verkeer ging het prima, lekker rustig op de weg.

Zelfs bij Antwerpen ging het van een leien dakje, vermoedelijk zal de terugweg wel meer problemen opleveren, maar dat zien we dan wel. Na 2 uur rijden begonnen de kontjes te wiebelen op de stoel, de dames moesten de ranke benen even strekken en bij Jabbeke was bij het benzinestation de opluchting van de gezichten te lezen. Na de roep van de natuur en een bak koffie moesten er weer kilometers gemaakt worden, liever wat te vroeg in Calais dan moeten wachten op een volgende boot.

10:24 precies, de Franse grens, dus er kan 10 km/u extra op de teller. Het is inmiddels wat minder druk op de weg, of er gingen veel mensen nog even naar het strand, of Plopsaland stond in de belangstelling, bij beide afslagen stond er een file op de afrit.

Al met al ging de reis dus heel voorspoedig, om 5 voor 11 stonden we al bij de ferry, dus aansluiten in de rij. Na de paspoort controle naar de check-in en toen we de spullen terug kregen konden we al meteen met een boot mee naar de overkant. Origineel hadden we de boot om half 1 geboekt, dus dit was een leuke meevaller, lamballen in Engeland is leuker dan lamballen op de terminal in Calais.

Het was een rustige overtocht, eigenlijk eentje voor mietjes, maar met als groot voordeel een helder uitzicht over zee. Toen de boot nog in de haven lag konden we de White Cliffs of Dover al zien, dus dat beloofde een mooie gelegenheid om er foto’s van te maken. Ons bootje heette de Pride of Canterbury.

Een kleine lunch (English breakfast) ging er prima in, het visje was prima en de gekookte piepertjes met zout en boter waren snel verdwenen. Hopelijk krijgen we geen last van de eieren onderweg, want in een auto gelden dezelfde regels als in een camper.

De overtocht duurt maar anderhalf uur en we kregen een prachtig uitzicht op de Cliffs te zien. Omdat het reislog op onze eigen site nog een geleende foto heeft, ga ik deze binnenkort omwisselen voor een eigen foto. Om 5 voor half 1 lokale tijd reden we van de boot af en na het nodige scanwerk van de politie en douane was de openbare weg zo gevonden.
Een klein stukje motorway brengt ons snel een stuk landinwaarts, maar omdat we wat willen zien duiken we er al snel weer af. De afslag naar Folkstone is de onze en we rijden door de stad om de kustweg naar Hastings te pakken. Echt mooie uitzichten zijn er helaas niet, maar dat zal komen omdat het eigenlijk een soort polder is waar we door rijden. Zodra we bij Rye in de buurt komen wordt het landschap ook mooier, dus was de keuze om via deze weg te rijden niet de verkeerde.
Omdat de koets dorst kreeg hebben we in Hastings de pomp opgezocht en daar was zelfs een Spar supermarkt bij. Gelukkig konden de boodschappen er ook nog bij, het is ook niet ver meer en na een kleine omweg (de inrit naar het park gemist) kwamen we om 20 voor 4 aan op het park. Even een bezoekje aan de receptie gebracht en daarna de vrachtwagen uitgeladen in het huisje.
Omdat de lever flink uitgedroogd is door de reis moet een bezoekje aan de bar uitkomst bieden. Een lekkere ijskoude pint Forsters en een halfpint San Miguel ging er dan ook prima in (ik had net zo goed ook meteen een liter kunnen nemen want hij smaakte goed, dus een tweede halfpint was ook al snel verdwenen!! Mk). Terug naar ons chalet, op het terras is het heerlijk toeven in het zonnetje, we hebben zelfs uitzicht op zee. Wat wil een mens nog meer, een drankje, een zonnetje en geen flikker te doen :lach2: .

Inmiddels is de tegenaanval ingezet, de zak meegebrachte uiensoep komt goed van pas en op dit moment worden er nog meer eieren gebakken. Volgens mij wordt roken en open vuur vanavond verboden en zal het in slaap vallen geen enkel probleem zijn.

Er valt nog wel meer te vertellen, maar er wordt censuur toegepast op dit reislog, dus laat ik die verhalen maar achterwege, dat scheelt gummen :knip2: . 369 km gereden vandaag, het roeien rekenen we niet mee. (P)

Ja, ben ikke nog effies; we zijn best wel moe, dus kalm aan met het loggen. Eerst indrukken verwerken. Ik ben niet in The Mansion (het centrale gebouw) geweest, was te moe en teveel last van de rug. Na een tukkie gaat het nu (19.15 lokaal) wel weer. Het huisje is ECHT geweldig. Goed voorzien en een heel mooi uitzicht; we zien zelfs de zee vanuit hier. Er is wat drukte, maar dat zal door het mooie weer en het weekend komen, lastig is het niet. Morgen kalm aan, er is hier genoeg te zien en doen en Pieter ziet graag de GP in S’Pore (nostalgie :knip1: ). Dus dan zijn we weer vroeg op honk en niet al te moe, dan gaan Mk en ikke ons eens uitleven met dit log :lach1: . Tot morgen allemaal!!!(Mg)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: De reis naar East Sussex

Bericht door dyananna »

Dyan:

27 september 2009
En weer de eerste, tjonge... Ik moet eerst nog even lezen hoor, maar toen ik zag dat ik de eerste weer kon zijn, moest er natuurlijk getypt worden. Ben in elk geval blij dat jullie goed zijn aangekomen en ga nu lekker lezen.

Dikke XXX
Dyan
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: De reis naar East Sussex

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

27 september 2009
Fijn dat de eerste indrukken geweldig zijn, nietwaar!! Prachtig, the White Cliffs, jullie hebben het lekker getroffen dat het zo helder was. Niet te veel gegeten van die uiensoep hoop ik, anders zien de mensen vandaag de Cliffs natuurlijk niet hé!
Geniet ze van het mooie weer, de mooie uitzichten enzo en tot de volgende blog maar weer....
Tút,
Tineke
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: De reis naar East Sussex

Bericht door dyananna »

Dyan:

27 september 2009
Heb nu ook de foto's bekeken, het ziet er nu al prachtig uit. Ben benieuwd naar de avonturen van vandaag, dus ik houd de boel vanavond wel in de gaten. Geniet en tot snel!

XXX
Dyan

PS Wel jammer, het is zondagochtend maar ik kan niet ff lekker bellen. :-)
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: De reis naar East Sussex

Bericht door Maravo »

Mara:

27 september 2009
Heej mams+ auntie&uncle, eersel-city is nu erg leeg gelopen zo qua familie :cry: heb nu veel rondjes te lopen om de boel (2 huizen+ 2 auto's) in de gaten te houden, samen met mn waakhonden. En bijten zullen ze, als we iets raars tegen komen!! De foto's zien er prachtig uit+ het weer lijkt hetzelfde als hier, heerlijk dus?? Geen idee hoe ik 'n smiley toevoeg, dus bij deze :-) ... Geniet ervan + heel veel plezier enne nie TE zatjes!! Xjes Mara ps vanavond druppelt er weer 'n zusje trug in het land+ morgen komen Dyan& Dave eten, komt goed hier xxx
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: De reis naar East Sussex

Bericht door Maravo »

Mara:

27 september 2009
FF nog gaaaaf :-) , :-) gelukt!!!
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: De reis naar East Sussex

Bericht door Maravo »

Mara:

27 september 2009
Ben ik weer, dacht dat jullie misschien al iets over vandaag erop hadden staan. Heb vanmiddag in de bossen gewandeld. Samen met Ine+ Marion+ Heleen+ Maartje en 8 honden... Was erg gezelli totdat oeps.. de boswachter voor onze neus stond. Met de mededeling honden aangelijnd en anders (slik) 70euro boete x 8 honden tel maar uit. Was ik dus 140euro lichter, maar Ine heeft ons eruit geholpen gelukkig. Vervolgens alle honden aan de riem, we waren bij het bruggetje, ben dus vooruit gesleurd tot aan de fiets pfff. En natuurlijk op het wortelpad weer ns op mn bek gegaan (sorry voor t taalgebruik). Dankzij Bonker zn getrek aan de riem is mn enkel nie verzwikt, gelukkig. Was heerlijk weer :-) veel liefs xjes Mara :knip1:
Gebruikersavatar
Gast

Re: De reis naar East Sussex

Bericht door Gast »

Tanja:

27 september 2009
Zusje is ook weer in het land... Na 170 km/hr stumpen op cruisecontrol (love that car)over de Deutsche autobahn waren Ev en ik weer om 18uur aan de frikanddel speciaal :-)

Wel weer 2 keer gestopt onderweg en 3 files van 15min, dus mijn rust gepakt :-)
Berlijn was echt top... ik geloof wel 600 foto's... ppfff. Nu ff douchen, voor de buis hangen en naar bed.

Gaaf jullie avonturen weer te lezen en te zien!! Gezellig, ook al zijn jullie maar ruim een week weg!!

Dikke x voor allen

Daughter, couzzzz Tee
Plaats reactie

Terug naar “East Sussex 2009”