Zondag: lambaldag!

Reislog van onze trip naar East Sussex in september/oktober 2009
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Zondag: lambaldag!

Bericht door Pieter »

27 september 2009 - Crowhurst Park Battle, Verenigd Koninkrijk

Goeiendag!

Zo, het is nu goed 13.00 uur en we zijn alweer terug op het honk! Schandalig ook: we waren pas om 10.45 de deur uit!!! Maar gezien de GP in Singapore, die Pieter graag op tv wilde zien en de zon (het is heerlijk weer hier!) waar Marijke wel in wilde zitten, hebben we alleen een toer naar de Sainsbury superstore gemaakt voor nog wat boodschapjes. P en Mk hebben staat te kwijlen bij de gegrilde kippetjes (daar gaan we nog eens voor terug, dat mag duidelijk zijn... :-P ) en we hebben in het "café" ter plekke wat geluncht omdat Mk zowat van de graat viel. Ze wilde fish and chips, maar dat duurde en duurde maar, omdat blijkbaar de olie net ververst was en dan duurt het langer .... goeie timing daar, het was nog wel de "special"!! Dus heeft ze uiteindelijk maar gekozen voor de kip tikka masala, die P ook had. Goed genoeg gegeten dus! Ik vrees dat het vanavond weer eggs and bacon wordt, MET erwten, want we hebben een proefpakket meegenomen. Het komt nog nauw bij Mk, het moeten van die grote knalgroene écht Engelse erwten zijn! Toen ze lang (heel) lang geleden in GB werkte, is ze verliefd geworden op die erwten, dus het valt onder jeugdsentiment :lach1: .

En nu zijn we weer lekker hier. Vanmiddag zal er door 2 van ons (ikke niet!) het woodlands trail, hier op het park, gelopen worden want er moeten natuurlijk wel foto’s zijn!!! We hebben hier écht een eersteklas plekje. Rustig deel van het park: de ommuurde tuin. De buren staan allemaal net ver genoeg weg en het huisje is prima uitgerust. Alleen bierglazen waren er niet, maar die heeft Mk gisteren ff gescoord in de bar. P weer gelukkig, bier uit een champagneglas of whiskytumbler schijnt niet te smaken … :knip1: .


Ik vermaak me hier met dit verslag, wat duidelijk niet al te lang is … nog … . Maar ik ga streng optreden: morgen jaag ik ze allebei op tijd uit bed en gaan we echt op pad. Dadelijk ga ik een paar dingen uitzoeken, we moeten wel een doel hebben. Vermoedelijk gaan we morgen naar Rye, een leuk stadje, zeer fotogeniek. En dan nog een mooi weggetje uitzoeken om terug te rijden. De indoor doelen bewaren we tot einde van de week, want dan zal het weer waarschijnlijk ietsie minder worden. En vrijdag is voor Mk al bezet, want die gaat voor een full massage/beauty treatment in het leisure centre, hier op het park. Komt allemaal goed en wordt vervolgd :knip1: .(Mg)

Zo, voor mij de kruimels, ik heb dus heerlijk zitten gapen naar de GP van Singapore en zag weer bekende plaatsen voorbij komen, Singapore is toch echt een geweldig mooie stad en wie weet, als het lukt komen we er zeker nog eens terug.

Na de GP zijn Mk en ik zei de gek een stukkie gaan wandelen, er moeten natuurlijk foto’s gemaakt worden, anders vergeten we binnen een week hoe alles eruit ziet hier. Zo gezegd, zo gedaan en na een flinke omzwerving dwars door een bos en een paar stukken bouwland zijn we weer aangeland op het terras, dit alles nadat we over een hek geklommen zijn om weer op het terrein te komen. De pint en halfpint gingen er weer prima in, wandelen is toch echt een dorstige bezigheid.

Terug op het honk beginnen de magen te knorren en de pas aangeschafte bonensoep voor Mk en de tomatensoep met room en basilicum voor mij gingen er prima in, samen met de toast welke ruim voorzien is van de overheerlijke gezouten boter. Mg had genoeg aan een kop pittige bouillon met een bammetje kaas. De totale bevrediging kwam achteraf, ik had een chocolate spongecake meegenomen uit de supermarkt, dik overgoten met chocaladesaus, een waar orgastisch genoegen.
Dus dames v O. zoals jullie zien ben ik Mk hier aan het vetmesten :knip2: :lach2: . Trees kreeg de mond alweer wagenwijd open zodat de vaat snel opgeruimd was, morgen mag ze weer sidderen van genot als ze de vaat van morgenvroeg krijgt en er mee aan de slag kan. De rest van de avond gaan we weer vullen met wat we vandaag ook al gedaan hebben, lamballen dus. Morgen er dan toch op uit, we zijn hier om het een en ander te zien, anders hadden we net zo goed thuis kunnen blijven.

Hopelijk blijft het na de bonensoep rustig, al ben ik er bang voor, het broodje ei van vanmiddag heeft ook nog niet van zich laten horen. Doe maar een schietgebedje :knip2:

Om nog even terug te komen op gisteren, de dames wilden nog een vliegenmepper meenemen uit de supermarkt omdat er een vlieg in de auto zat, maar ik heb ze kunnen overtuigen dat die er echt niet meer bij ging. Volgens mij hoorde ik de auto gisteren zelfs een zucht van verlichting slaken toen ik hem leeg op het parkeerterreintje zette. Als het goed is komen we qua bagage lichter terug, al kan ik dat van de passagiers nog niet met zekerheid zeggen :lach2: . (P)



Ik kan eigenlijk alleen Mg’s verhaal beamen. Het is hier werkelijk goddelijk, wat natuurlijk ook wel een beetje aan het prachtige weer ligt. Als ik zaterdag terug ben zal het lijken alsof ik naar een of ander tropisch eiland ben geweest!!! Vanavond ga ik inderdaad die typische Engelse erwten uitproberen maar volgens mij heb ik de goeie gevonden. De planning moet vanaf morgen inderdaad een beetje strakker. Als je mij m’n gang laat gaan komen we nooit ergens! Wat dat betreft ben ik een beetje lui…..maar gelukkig hebben we Greetje, die gaat vast voor een cultureel en hystErisch verantwoorde rest van de week zorgen…behalve vrijdag dan want dan ga ik me hier lekker laten kneden en knijpen!! Ik hoop dat het door een of andere jonge God wordt gedaan (yeah right, dream on… :lach1: )!! Mk.
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door dyananna »

Dyan:

27 september 2009
Hallo! Zelfde procedure: eerst reageren en vervolgens pas lezen. Ik zie wel een charmante foto van auntie volgens mij... :-) !! Tot zo!
X
Dy
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door dyananna »

Dyan:

27 september 2009
Tjeetje! Dit was idd een lambaldag, dus vanaf morgen de zweep erover mutti! Je komt voorlopig niet meer terug in Kent, dus work that body! Want ik zie alleen luieren, zonnen en een enorme calorie inname (neem voor mij maar wat choco sponge mee terug!!!). :-) In elk geval weer een paar prachtige foto's geschoten, dus ik ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet als jullie ECHT op pad gaan.

Geniet met z'n drieen en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Drie dikke XXX, een voor elk!
Dyan
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door Gast »

Anneke:

27 september 2009
Hoi Vakantie Genieters

Een top verslag en leuk om te lezen
ik kom elke dag lezen
dus ga veel doen
en veel schrijven
Veel creatieve wandelingen en rondreizen toegewenst
en tot lezens weer

Knuf van Anneke
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door Gast »

ron:

28 september 2009
Zo het gaat weer lekker daar , en het eten laten jullie je ook goed smaken haahahahah. Nou ik zou de meiden er rond 07.00 uit halen en dan lekker vroeg de hoort op.

Veel plezier
Ron en Angelique
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door jos111161 »

indian:

28 september 2009
the good old way...

veel plezier nog..

groeten,,,,jos
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door Maravo »

Mara:

28 september 2009
De foto's v/d wandeling lijken 'n beetje op mn boswandeling v gister... Dus daar hoef je nie helemaal voor naar daar hoor. Maar toch knap P dat je moeders mee hebt gekregen, mij lukt het nl de laatste tijd nie... In ieder geval veel plezier en ik hoop dat ook vandaag alle deuren+ ramen open kunnen ivm de ei+bonensoep+ erwtenconsumptie's. Geniet er van en veel plezier xjes Mara :knip1: + :dog
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door Gast »

Tanja:

28 september 2009
Klinkt wederom helemaal geweldig daar... maaruuhh nu idd even de wind eronder en gassen (ahum, gezellige woordspeling met al die uien en bonen)..... Lopen dus!

xxx
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door Gast »

ine leussink:

28 september 2009
Genietende Eerselnaren,Ik mailde vanmorgen al vroeg, maar....ik was een beetje dom. Ik verstuurde het berichtje n.l.niet....Ik lees jullie verslagen met plezier en "vooral tussen de regels door"trek ik mijn conclusies. Ach, ik ben ook jong geweest hoor.....Zondag hebben wij, dochters Heleen en Marion en kleindochter Maartje en (omdat haar moeder haar in de steek heeft gelaten!!!) Mara en ik samen met acht honden een wandeling gemaakt over de Quartierheide.Ik dacht dat we wel met loslopende honden deze wandeling mochten doen, maar helaas...er kwam een boswachter die ons uitlegde dat dit niet de bedoeling was. Eventuele boet € 70,-- per hond (en dit keer 8!) Maar gelukkig kon ik de situatie redden en kwamen we eraf met een waarschuwing. Dus braaf alle honden aan hun riem en natuurlijk kwamen we na enige tijd dezelfde boswachter weer tegen. We hebben hem hartelijk gegroet en laten zien dat we brave meiden zijn! Maar Marijke mijn vraag aan jou: hoe was de massage? je wordt daar toch niet krols van hè? Straks in Eersel moet je je weer kuis en rein gedragen hoor!! Toch leuk dat jullie zo genieten. Engeland is ook fantastisch mooi en het lijkt me heerlijk daar nog eens van te kunnen genieten en vooral met zo`n bijzonder stel. Houdt Pieter het vol met twee vrouwen? Ik wens jullie nog vele mooie dagen; geniet ervan en tot een volgend berichtje. Ine Leussink.
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zondag: lambaldag!

Bericht door Gast »

Anneke:

28 september 2009
Hoi Vakantie Gangers

Mooi verslag weer en mooie foto's
jullie vermaken jullie wel
zo te lezen
kijk al uit naar volgend verslag
Wandel-drink en Eet ze
en Veel Plezier

tot volgend verslag
Plaats reactie

Terug naar “East Sussex 2009”