Rye and Battle

Reislog van onze trip naar East Sussex in september/oktober 2009
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Rye and Battle

Bericht door Pieter »

28 september 2009 - Crowhurst Park Battle, Verenigd Koninkrijk

We hebben de nacht weer overleefd, ondanks het gastronomisch buffet van gisteravond. Toen ik gisteravond naar bed zou gaan, hoorde ik scheepshoorns in de verte en om te luisteren waar het vandaan kwam ben ik nog maar even naar buiten gelopen. Natuurlijk moest er nog even gerookt worden en toen ik genietend van het nachtelijke schouwspel op de balustrade leunde kwam er tot mijn grote verbazing een das heel dichtbij langs gescharreld. Een prachtig gezicht, het dier nam ruimschoots de tijd om eens lekker te snuffelen en waggelde daarna weer verder. Toen ik een geluidje maakte om te kijken wat hij zou gaan doen, keek hij nog eens om en waggelde heel op z’n gemak verder.

Vanmorgen zijn we lekker op tijd opgestaan en na een bak koffie en een sneetje toast met gezouten boter (jammie) stond ik klaar om op pad te gaan. De dames waren al vroeger in de weer, het kost een beetje meer tijd om alles weer presenteerbaar te maken :lach2: .

Het stadje Rye is onze eerste bestemming, het oude centrum moet er prachtig uitzien, dus dat moeten we met eigen ogen aanschouwen. Het foldertje liegt niet, het is een heel leuk stadje, heel fotogeniek en dus zijn er weer een heel stel foto’s gemaakt tijdens onze wandeling. Ik ben zelfs nog bovenop de kerktoren geweest en dankzij het mooie weer had ik er een prachtig uitzicht over het stadje en de wijde omgeving. Het kasteeltje viel een beetje tegen, maar was toch wel leuk om te zien, het is ook maar heel klein.

De volgende bestemming werd Camber om naar het strand te gaan en daar een hapje te gaan eten. The Place at the Beach heette het tentje wat we op de folder uitgezocht hadden. Nou, weinig strand gezien, er mocht zelfs nog royaal betaald worden om de auto te parkeren en bij het tentje was in de wijde omgeving geen strand te bekennen. Het zag er ook niet uitnodigend uit, dus zijn we maar teruggereden. Battle was de volgende keuze, de weg is inmiddels al bekend dus het duurde al met al niet zo lang voor we Battle binnen reden. Bijna aan het einde is een groot parkeerterrein en nadat de koets gestald was zijn we lopend de highstreet opgegaan.
The Kings Head, volgens het opschrift de oudste pub in Battle was ons doel om de innerlijke mens te versterken. Het is inderdaad een oud pand, maar het moet gezegd worden dat we wel mooiere pubs hebben gezien. Maar het eten was er prima, de fish met chips en peas, de sirloin met chips en peppersauce en de sweet chili glazed boneless duckling smaakten uitstekend. De roseetjes en de halfpint ging er ook prima in, een halfpint omdat er nog een stukje gereden moet worden :knip2: .

Nog even snel een boodschapje doen, want de soep is op en voor het geval we toch nog honger krijgen moet er ook een mikske en boter meegenomen worden. Hup, op naar the holiday camp, we moeten nog ff lamballen hè, we hebben tenslotte niet voor niks vakantie. Voor nu is het weer genoeg, wie weet wat we nog voor avonturen beleven vanmiddag en vanavond, over gisteravond zal ik het niet meer hebben :knip2: (P)



Nee, over gisteravond kunnen we het beter niet hebben. Ze zeggen toch dat lachen zo gezond is……nou dan heb ik voorlopig geen dokter meer nodig!! Het zou te ver gaan om het allemaal na te vertellen maar de ene opmerking lokte de andere uit en het scheelde niet veel of ik had de Tena ladys op moeten zoeken! Kortom het is erg gezellig. Het was dan wel niet zo zonnig vandaag, maar de stemming was er niet minder om. Het knijp en kneed festijn van vrijdag gaat trouwens niet door. Om dat te reserveren was zo’n gedoe da’k maar besloten heb dat thuis een keer te doen. Zo’n soepel lichaam als het mijne heeft dat eigenlijk ook helemaal niet nodig……toch? Rye was trouwens erg leuk. Ik heb altijd gedacht dat de Belgen de met hun “kinderkopjes”wegen het ergste waren, maar de Engelsen spannen toch de kroon. Als je in Rye op de weg liep had je meteen en voetreflex massage gehad. Wel heel apart om te zien. (Mk)



Goed, dan spuit elf nog maar even :knip1: . Het was inderdaad vandaag behoorlijk bewolkt. Zag er goed uit vanmorgen vroeg, maar het betrok snel. Niettemin, het was goed weer, zo’n 18 graden, schat ik, en droog. We zijn heel erg in de buurt gebleven, maar er was veel moois te zien, zie foto’s. In Rye in een werkelijk práchtig pandje thee/koffie gedronken met scones en verder heel erg genoten van de sfeer daar. http://www.fletchershouse.co.uk/
Daarna richting strand, maar een engels beach resort blijft klote, ECHT waar, daar vind je niks wat de moeite waard is. Dus maar terug en in Battle was het druk en leuk en bovendien: het is vlakbij, dus genoeg plekjes gespot. En ook nog heel erg lekker gegeten in The Kings Head. Het was goed eten daar. Inmiddels is het eerste tukkie al gedaan en wordt er alweer gedacht aan eggs and bacon … :sad1: …. Het was een fijne dag en morgen gaan we naar Eastbourne, om de Seven Sisters op de foto te zetten. Of we nog meer doen? Kweenie, dat moet ik nog uitzoeken :knip1: . Bedankt allemaal voor de reacties, héél erg leuk!! En Ron: …. Pieter is altijd de laatste die opstaat!! :lach1: , just for the record!! (Mg)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Rye and Battle

Bericht door dyananna »

Dyan:

28 september 2009
En daar is ze weer! Net met Dave bij Mara gegeten, dus bij thuiskomst dacht ik: meteen ff lezen. Het eten was in elk geval heerlijk dus er is goed voor ons gezorgd. Nu zijn we moe en ploffen we zo nog even op de bank. Maar eerst ga ik jullie reportage lezen!

XXX
Dyan
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Rye and Battle

Bericht door dyananna »

Dyan:

28 september 2009
Rye is echt een schattig plaatsje... Geweldige foto's! Gaat Londen trouwens nog bezocht worden of is dat definitief van de baan?

Thinking of you piepels :knip1: ,
XXX
D.
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Rye and Battle

Bericht door Maravo »

Mara:

28 september 2009
Dacht ik dus een x de eerste te zijn... Maar blijkt auto rijden naar Heeze toch sneller te gaan, dan de vaatwasser in te laden+ B&B uit te laten en mams kliko aan de straat. Dus mam je leest het nie vergeten. Alle huizen+ auto's ook okay, daar ben ik straks nog geweest. Ga nu eerst jullie verhaal lezen, ben erg benieuwt... xjes :-) Mara
Gebruikersavatar
Gast

Re: Rye and Battle

Bericht door Gast »

Tanja:

29 september 2009
Wauw wat een mooie foto's weer en klinkt erruugg gezellig daar! Wij redden ons wel hoor :sad1: Vandaag vertrekt de volgende lading familie op vakantie.. Lee en Ben gaan Andalusie onveilig maken! We zijn weer goed vertegenwoordigd...

X Tanja
Gebruikersavatar
Dave
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2015, 13:20
Contacteer:

Re: Rye and Battle

Bericht door Dave »

Dave:

29 september 2009
Ik kon me er gisteren niet meer toe zetten om ook maar iets te doen. Ik heb vandaag ook al weer veel te veel gedaan dus ik dacht ik ga maar een stukje lezen!Het klinkt allemaal weer erg gezellig , sommige dingen lekker en sommige dingen heel vies (groenten en zo). Volgens mij wordt het ook steeds later, gezien de opsta tijden die jullie hanteren (zucht). Maar goed, veel plezier nog. Geniet ervan.
Plaats reactie

Terug naar “East Sussex 2009”