Seven Sisters en Eastbourne

Reislog van onze trip naar East Sussex in september/oktober 2009
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door Pieter »

29 september 2009 - Crowhurst Park Battle, Verenigd Koninkrijk

Als eerste willen we mijn moeder feliciteren, 7 kruisjes al, een hele prestatie. We gaan er straks zeker een paar op nemen, dus mem, van harte gefeliciteerd en proost!!


En daar zijn we weer, de koppies gloeien weer van de vele zon die we hebben, we komen helemaal bijgekleurd terug. Vanmorgen weer lekker laat opgestaan, vroeg op pad gaan heeft toch weinig zin hier, de spits is toch iets wat we willen vermijden. (je moet toch iets als excuus gebruiken). Trouwens, grote afstanden afleggen willen we deze vakantie niet, daar kunnen te tere kontjes (jaja, dat is het mijne en het doet écht pijn als ik lang zit … Mg) niet tegen en tja, de billekes moeten wel heel blijven :knip2: :lach2: .

De Seven Sisters en Eastbourne zijn het doel van vandaag, de wandeling vanaf de golfbaan bij Seaford hebben we bewust niet gedaan, een tripje van 4 kilometer is voor ons antilopen iets teveel van het goede. De dames klagen toch al dat het zulk uitdrogend weer is en toen ik terloops de opmerking droge pruimen liet vallen kreeg ik spontaan de opmerking ouwe zak uit 2 kelen weer terug. ( :lach1: …Mk + Mg)

Via de binnenwegen dus naar de Seven Sisters, een leuke route om te rijden, al is het uitzicht beperkt op die wegen vanwege de hoge heggen erlangs. Net voorbij Birling Gap hebben we de auto geparkeerd en de klim naar het lighthouse gemaakt. Ze waren er druk aan de slag en via een omweggetje kregen we dan toch een mooi uitzicht te zien op de kliffen. De zon staat lekker te bakken en het zicht is prima, we kunnen een heel eind langs de kust kijken. De camera’s hebben weer volop plaatjes geschoten, maar die zien jullie later wel.

Na de fikse wandeling zijn we even verderop neergestreken bij de Beachy Head, alwaar in het restaurantje op de top van de klif een heel aangename lunch burgermeester is gemaakt.

De bacon and brie melt sandwich, de egg and cress sandwich met chips en de organic shetland salmon and mixed salad smaakten perfect en we hebben lekker buiten zitten eten. Wie kan dat bedenken zo eind september. Zo zie je maar, iedereen krijgt wat hij/zij verdient :knip2: :lach2: .

Eastbourne is de next stop en nadat de koets geparkeerd is lopen we lekker over de boulevard naar de pier. Je kunt zien dat die er al lang staat, maar ondanks dat de tand des tijds al de nodige littekens achtergelaten heeft ziet het er nog prachtig uit. Misschien is dat ook wel de charme van deze pier.
Omdat de handtas van olifantenpenisleer het had begeven (ook die dingen lijden onder de jaren) moest er een nieuwe komen. En je gelooft het niet, maar de uitbater van het tentje had mijn t-shirt gespot, hij bleek namelijk een kiwi te zijn. Zelfs na 22 jaar Engeland had hij nog steeds heimwee en dat geloof ik graag. Zelfs ik heb er last van en dat na een bezoekje van maar 4 weken.
Na wat gekletst te hebben zijn we naar het eind van de pier gelopen en daar ook nog de nodige foto’s gemaakt. We krijgen dorst, dus weer terug naar de boulevard voor een bakkie troost, het teiltje cappuccino smaakte prima. Daarna nog terug slenteren naar de auto en weer op huis aan. We willen voor de spits weer op het honk zijn en de boodschapjes weer gedaan, want je kunt merken dat het hier een stuk dichter bevolkt is dan Schotland. Zelfs overdag is er best veel verkeer op de weg.

Eenmaal op het honk gaat een ijskoud biertje er lekker in en brengt ook de nodige inspiratie om weer een leuk verhaaltje te schrijven. Nu eerst de foto’s even bekijken en dan de gekuiste versies straks plaatsen onder dit verslag :knip2: .

Voor nu heb ik weer genoeg gezegd, de rest laat ik aan de schoonheden om te vullen, waarvan er eentje inmiddels het speelpakje aan gaat trekken. (P)



Die met dat speelpakje dat ben ik……maar het is gewoon een fleece pak wat lekker gemakkelijk zit, da’s wel zo fijn. Mijn gezicht trekt een beetje van alle zon die we vandaag weer hebben gehad. Ik had ook niet gedacht dat ik sunblock nodig zou hebben. Het was echt weer een geweldige dag. Een heel mooie rit, de cliffs waren indrukwekkend en Eastbourne is werkelijk prachtig. Zo’n plaats zou aan de Franse middellandse zeekust niet misstaan. Wel veel oudjes daar, maar daartussen val ik in ieder geval niet meer zo op (ik durf geen “wij”te zeggen want dan krijg ik ze weer gemeten!!). Ook de aparte bouwstijl hier is leuk om te zien.
Dan zijn wij Nederlanders maar saai met onze rijtjes huizen. Het ziet er bij ons wel verzorgder uit. Ondanks dat de Engelsen bekend staan om hun tuinen zijn de meeste voortuintjes niet om aan te zien. Dus het ziet er al met al wat rommelig uit. Desalniettemin geniet ik met volle teugen. Lekker eten…..geweldig weer….veel rust….veel lol…..wat willen we nog meer? (Mk)

Goed, I’m next. Heel erg leuke dag vandaag en niet al te ver weg allemaal. Mooi omweggetje heen en z.s.m. terug. Nog een schapje gedaan in Battle en home James!! Het is hier in het huisje op het park ook heel fijn vertoeven, echt een aanrader. Niettemin zullen wij er denkelijk niet meer komen, de omgeving wordt voldoende verkend en good old England heeft nog veel meer mooie plekjes om te ontdekken!
Dadelijk nog eens uitvlooien wat we morgen gaan doen … het zal wat frisser worden en we moeten echt nog een kasteel doen, dus dat wordt het doel, denk ik. Genoeg kastelen e.d. in de buurt! Het is hier wel veul dichter bevolkt dan in Schotland en dat is te merken ook, aan het verkeer. Dus op tijd weer op het honk. Morgen jas ik die Zwei wieder op taid het bed oit!! :lach1: . Eastbourne was prachtig, ik moet m’n opmerking van gisteren over English seaside resorts inslikken; I stand corrected :lach1: . Het was heel stylish en erg netjes en schoon.
Het lijkt wel heel erg op de engelse versie van Fort Lauderdale, Florida, USA: een héél groot grijsgehalte!! Niet veel last van jonkies, maar gemotoriseerde rollators waren er alom! Volgens mij is het één groot ouwe-lullen-pakhuis! :lach1: . Maar, nogmaals: heel mooi. Zie foto’s. Pfoei, ik ben moe, we hebben best veel km’s te voet gedaan vandaag. Misschien ff een dutje?? :knip1: . Tot morgen maar weer! Oh good heavens, Mk heeft de top van het speelpakje uitgedaan tijdens het koken :lach1: … een kokende floorshow :lach1: :lach1: .
Mk heeft haar eigen maaltje gekookt, wij hadden nog ff geen honger. Ze zit voluit te genieten van een soort frittata: een omelet met pieper, bacon, ui en veul ei. Daarnaast ligt een dam, erwten, niet te geleuve, maar ze zijn dus getest en het zijn de goeie! Yeeaaaaah!!! (Mg)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door dyananna »

Dyan:

29 september 2009
Hoi!! Jaja, deze keer heb ik een grote gok genomen: eerst het verhaal lezen en dan pas reageren! :knip1: Iemand had zomaar voor mij kunnen reageren. Wederom een mooie dag volgens mij, het weer was sowieso 100% beter dan hier. Wij hadden aan het eind van de dag zelfs miezer. Ik heb de UK hoog op mijn lijstje staan, dus wij zullen de oversteek ook eens moeten wagen. Dan moet Dave alleen beloven dat ie zijn ex niet zal gaan zoeken, haha!

Zorg morgen maar weer voor skon plaatjes, van een spannend kasteel! Dat vind ik wel interessant, haha!

Veel plezier nog, niet teveel erwten eten want die Engelsen willen er vast nog wat over houden.

XXX
Dy
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door Tineke »

Nico en Tineke:

30 september 2009
Hoi luitjes,
Ik las dat jullie sowieso nog een kasteel willen gaan bekijken en moest meteen aan mijn eigen bezoek aan Engeland denken, met de Vista halve finale van Volvo. We zijn toen in Warwick Castle geweest voor de prijsuitreiking, wat echt een aanrader is!! Kijk maar es op hun site, het is een geweldig groot kasteel. Het zal wel een eindje rijden zijn, maar dat is Pieter vast wel toevertrouwd!
Groetjes en veel plezier!
Tineke en Nico
Gebruikersavatar
Gast

Re: Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door Gast »

Tiny en Anny:

30 september 2009
Hoi linksrijders.

Het is weer heel leuk om jullie reisverslag te volgen.We wensen jullie nog een aantal fijne dagen in dat luxe overzeese onderkomen.
En nog veel plezier!
Denk aan de broekhoest!!!

Groetjes Tiny en Anny.
Gebruikersavatar
Gast

Re: Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door Gast »

Zusje (T.Thera):

30 september 2009
hai guys, heb even jullie verslagen gelezen bij mara en de fotoos bekeken prachtig hoor! ook mara's nieuwe keuken bewonderd - heel chique. nou nog veel plezier en wel thuis groetjes thera :-)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door Gast »

Tanja:

30 september 2009
Sodemieters... De hele familie on line met Auntie T er ook nog bij... Gaaf!!

Ben vanmorgen Dyan gekruist op de snelweg naar het werk en overwoog nog om 170 te gaan rijden om te racen voor de eerste reactie... maar zie dat ik in de avonden allerter moet zijn... Jullie vermaken je goed en treffen het echt met het weer!! Tis hier al echt minder aan het worden wat dat betreft!

Geniet nog even en tot snel weer.. xxx
Gebruikersavatar
Gast

Re: Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door Gast »

Tanja:

30 september 2009
Ik zeg... goed bezig!! Sonja Bakker special?
Gebruikersavatar
Gast

Re: Seven Sisters en Eastbourne

Bericht door Gast »

Tanja:

30 september 2009
Kan het zijn dat dit een of andere landmark is voor de scheepvaart richting Southampton of sla ik nu de plank vreselijk mis..? Komt me zo bekend voor.... x
Plaats reactie

Terug naar “East Sussex 2009”