Bodiam Castle

Reislog van onze trip naar East Sussex in september/oktober 2009
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Bodiam Castle

Bericht door Pieter »

30 september 2009 - Crowhurst Park Battle, Verenigd Koninkrijk


Een bezoek aan Engeland is natuurlijk niet compleet zonder een bezoek aan een kasteel. In dit geval Bodiam Castle dus, het is een ruïne van een kasteel wat gebouwd is tussen 1385 en 1390. Het heeft vele schermutselingen gezien en is bewaard voor het nageslacht in 1920 door een Engelse Lord. Het is de bedoeling geweest om het compleet te restaureren, maar dat is schijnbaar niet gelukt. Dat zal vermoedelijk wel met de financiën te maken hebben gehad.

Toch is het een mooi kasteel om te zien, volledig omgeven door een brede en diepe gracht, en vanaf een aantal torens heb je een mooi uitzicht over het kasteel en de omgeving.

De reis er naar toe was weer eentje over schilderachtige weggetjes en via een aardige omweg zien we ineens het kasteel liggen. We hebben hier ongeveer 2 uur doorgebracht, beginnend met koffie, thee en iets te bikken. Daarna hebben we een tour door het kasteel en het park eromheen gedaan. Nee, jullie hoeven niet te raden, we hebben uiteraard weer de nodige foto’s gemaakt. We hebben er weer een stel bijgezet, want de rest zullen jullie thuis moeten bekijken. Wees gerust, zo’n lange zit als die van Nieuw Zeeland zal het niet worden.

Er moet weer geluncht worden en op de heenweg hebben we een prachtige pub gezien, the Queens Inn. Twee sandwiches, eentje met cheese/onion en eentje met prawns en een peasoup with ham was de bestelling. Voor wie de peasoup was zal geen verrassing zijn. Dat wordt weer een concert in S mineur vanavond :lach2: . Wie zegt dat we niet muzikaal zijn. Hele concerten worden er hier gegeven, Bach zou er nog jaloers op worden.

Meer dan een bezoekje aan het kasteel doen we vandaag niet, de ouw’ deuskes zijn niet meer in beweging te krijgen en helaas, een bolderkar hebben we niet meegenomen :knip2: :lach2: . We zijn weer langs leuke weggetjes terug gereden naar Battle, er moet nog een boodschapje gedaan worden, de eieren en de bacon zijn op en dat zijn toch wel de meest belangrijke bestanddelen in ons overlevingspakket.

Het is de bedoeling om straks hier op het park een overval te plegen op het restaurant, er staan genoeg lekkere dingen op de kaart en het gewicht moet wel op peil blijven. (P)



Ik wil nog wat zeggen over die landweggetjes. Het lijkt soms echt alsof je door een tunnel rijdt omdat de toppen van de bomen elkaar boven de weg raken. Werkelijk prachtig om te zien. Mijn complimenten voor onze chauffeur. Hij rijdt hier rond alsof hij altijd links gereden heeft. Ik zou al lang een gigantisch ongeluk veroorzaakt hebben. Steeds als er een auto van de andere kant komt denk ik “naar de goeie kant idioot!!!”, maar onze Pieter laveert er ons onverstoorbaar langs. (Mk)



Hèhè, tis een beetje laat, maar we komen net terug van het eten, hier op het park in het restaurant. We waren de enige klanten!! De kok vloog gelijk vanaf de bar naar de keuken, toen we binnenkwamen :knip1: . Er zijn dan ook eerst nog wat dutjes gedaan en wat gehangen en gevallen hier en daar. We hebben écht vakantie! Pieter zou misschien liever nog wat langer en verder door gaan, hier en daar, maar met twee ouwe besjes en een met fysieke klachten, kom je niet zo ver. Oh dear, how sad, never mind!! :lach1: .

Vandaag was mooi en leuk om te zien. Ik dacht eigenlijk dat het een kasteel zou zijn dat misschien gedeeltelijk gemeubileerd was, maar “gerestaureerd” betekende hier dat het zover opgelapt is dat de boel niet helemaal in elkaar stort!! We hebben boekjes van de historie en het lag er heel erg mooi te wezen, dus geen vergeefs bezoek. Morgen gaan we iets bekijken met interieur! Het wordt hier nu ook iets minder weer, alhoewel nog best lekker en droog.

Even twee opmerkingen: Tineke: Warwick is zowat 300 km vanaf hier en je moet rond London om er te komen, dat is méér dan een dagtrippie :lach1: . We komen vast nog vaker in GB en dan op een andere plek met een andere actieradius; er is genoeg te zien hier! Tanja.: je had het helemaal goed!! Beachy Head Lighthouse is idd een kenmerkend punt aan de Engelse kust. Het laat zien waar de punt van GB is waarop Eastbourne ligt. Het volgende uitstekende deel is het eiland Wight, met daarboven de inlet naar Southhampton haven. Dus goed geheugen :knip1: .

Goed mensen, wij gaan serieus uitbuiken, de sirloins en de curry waren erg lekker! Morgen meer avonturen van Puk en Muk en Moortje :lach1: . (Mg)
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Bodiam Castle

Bericht door Maravo »

Mara:

30 september 2009
FF kort... ben al 6x naar boven gelopen wachtend op jullie pffff
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Bodiam Castle

Bericht door Maravo »

Mara:

30 september 2009
Ik heb alleen de foto's kunnen zien, heb nl zo'n pijn vandaag dat lezen nie lukt... Prachtig kasteel hoor!! Mooie foto's.. T.Thera was hier vanmiddag en die heb ik ook wat laten typen. Ik ga weer en lees dit morgen wel xjes Mara en tot snel... ps mam begin je nu toch wel te missen ook al heb ik veel familie op bezoek.. morgen komt Tan, ik ga haar wortelstamp voorschotelen, wortels van t.thera mmmm wordt gezellig en dan zijn jullie ook weer zooo trug xjes en geniet ervan :-)
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Bodiam Castle

Bericht door Maravo »

Mara:

30 september 2009
Toch nog ff... ben ik toch 'n x de eerste, grappig. Maar ok, ik heb het helaas nog nie gelezen maar aan de foto's te zien was het weer een mooie dag+ veel gezien dikke kus liefs Mara
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Bodiam Castle

Bericht door jos111161 »

indian:

30 september 2009
ja pieter en eten,,jaja,,,the good olf fellow,,,maar eh magreet,,,als je straks thuis bent misschien een idee om boeken te gaan schrijven,,je brengt et steeds weer leuk,,,veel plezier,,

mvg,,jos
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Bodiam Castle

Bericht door dyananna »

Dyan:

1 oktober 2009
Hoi piepels,

Een keer niet de eerste! Maar niet getreurd, dat weerhoudt me niet van commentaar. Gisteren had ik een eter (of eigenlijk eetster), dus ik heb gekookt, ge-entertaint (nieuw woord) en toen was het al 10 uur dus toen ben ik snel naar bed gegaan. Ben nu helemaal gaar, maar laatste dag voor het weekend!

Jullie hebben het zo te lezen nog altijd goed naar de zin. Het is daar echt prachtig! Ik ga zeker op korte termijn Duifje meesleuren naar de UK.

Heul veul plezier nog, vandaag en morgen, en zaterdag kunnen we alweer goedkoper communiceren :-) .

XXX
Dy
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Bodiam Castle

Bericht door dyananna »

Dyan:

1 oktober 2009
Nog heel ff: zie nu de foto's, dat Kasteel is echt prachtig! Ik ga meteen bedenken hoe de ridders over de ophaalbrug reden met de paarden en hoe er feesten gegeven werden in de Grote Zaal... UK, here I come :knip1: !!!!
XXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: Bodiam Castle

Bericht door Gast »

lizanne:

1 oktober 2009
hai guys,

Vanuit Sevilla een hele snelle krabbel want mijn 50 cent is bijna op!

Heel leuk om vanuit hier op de hoogte te blijven van jullie WILDE (hihi) avonturen. Geniet lekker verder, doen wij dat hier ook. Tis toch wat dat de helft van de familie weer in het buitenland zit , haha!!

Dikke kus van ons!
Gebruikersavatar
Gast

Re: Bodiam Castle

Bericht door Gast »

Tanja:

1 oktober 2009
Tis wederom prachtig zeg!! En grappig idd dat ik dat dus toch nog goed had onthouden!! Gaaf....
Zoals gezegd ga ik vanavond de culinaire kunsten van zusje bewonderen... xxx
Gebruikersavatar
Gast

Re: Bodiam Castle

Bericht door Gast »

Anneke:

1 oktober 2009
Hoi Hoi Vakantiegangers

heb het verslag weer met plezier gelezen
ben benieuwd wat er morgen weer komt
maak er een pocket van?
zou niet eens gek zijn he

groetjes
Uit het miezelige en vochtig Nederland
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Bodiam Castle

Bericht door dyananna »

Dyan:

1 oktober 2009
Ha! Wou net ff bellen maar jullie zijn niet beschikbaar voor commentaar?! :-) Als er tijd is, bel even kort, ok? NIks spannends hoor!!

XXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: Bodiam Castle

Bericht door Gast »

Bram:

7 juni 2010
Hee jullie hebben mij hier flink mee geholpen bij mijn werkstuk geschiedenis!!! Bedankt :-)
Plaats reactie

Terug naar “East Sussex 2009”