Back Home

Reislog van onze trip naar East Sussex in september/oktober 2009
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Back Home

Bericht door Pieter »

3 oktober 2009 - Eersel, Nederland

We zijn weer op ons eigen nest gearriveerd, een hele week is vakkundig naar de gallemiezen geholpen, maar we hebben er enorm veel plezier aan beleefd. Vanmorgen moesten we op tijd opstaan om alles te fatsoeneren, in te pakken en in de auto te laden. Het trouwe beestje stond al te kreunen bij de aanblik van de lading, maar alles ging er netjes in, zelfs de erwten welke met bevroren elementen in de elektrieke koelbox zaten. Illegale import naar Nederland, gezien de resultaten van deze groene rolsodemietertjes :lach2: .

Kwart over 9 kreeg het ros de sporen, op naar Dover. Het is lekker rustig op de weg, zaterdagmorgen in Engeland is een prima tijdstip om te reizen. Het schiet lekker op en al snel duiken we de bekende wegen weer op, we nemen zelfs een stuk snelweg, wie weet kunnen we dan zelfs nog een boot eerder nemen. Zo gaat dat hè, zo’n laatste dag, dan moet je toch naar huis en om dan nog uren rond te hangen gaat dan niet meer.
We waren ruim op tijd in de haven, maar helaas, geen boot eerder. Het is er best druk en te zien aan de rijen komt de boot flink vol te staan. Onze vaart zou om kwart over 12 vertrekken en om 20 voor 12 werd er al omgeroepen dat het inschepen ging beginnen. Maar och, een klein probleempje verhinderde dat, er lag nog geen boot namelijk. Er staat een straffe bries in het kanaal waardoor er vertragingen kwamen.
Ten eerste kregen ze de boot niet aan de steiger, de wind stond er dwars op en doordat er nog een boot naast lag hebben ze gewacht totdat die weg was. Toen die schuit in de achteruit aan de wal leggen, the Pride of Dover heet ze, waarna ze alles uitbraakte. Dat was op zich snel gedaan, zodat we om 20 over 12 aan boord konden gaan.

Lunch waren we nog niet aan toe gekomen, dus als de gesmeerde bliksem naar the foodcourt waar de gebakken visjes en de chips al weer op ons lagen te wachten, zelfs aardappelsalade en groenvoer lag er en jullie raden het al, erwten. Nog voordat de boot van wal ging hadden we alles al verorberd, dat is nog eens turbovreten :lach2: :lach2: . Al met al vertrokken we een uur later dan gepland, dus wordt het ook later voordat we weer thuis zijn.

Zoals gezegd, er stond een straffe bries, storm mag het nog lang niet heten en eenmaal buitengaats werden we toch nog lekker gewiegd. Jammer, Mg en ik zijn wel anders gewend, maar ja, je kunt niet alles hebben. Omdat we de wind in de rug hadden schoot het goed op, normaal duurt de overtocht anderhalf uur, maar deze keer waren we in 5 kwartier al aan de overkant.
We stonden lekker vooraan in de boot en al snel waren we weer op weg naar huis, ondanks een stel hapsnurkers die te laat bij de auto’s waren. Die heb je er altijd bij, voor ons stond een auto met als bestuurster een hoogzwangere vrouw, de broeksband onder de buik, het T-shirt net over de bovenkant. Een meisje dat achterin moest werd bijna vergeten door de haast om dan toch maar van de boot af te komen. Na enig aandringen ging ze op de weg dan toch maar rechts rijden zodat we er voorbij konden en ik het gaspedaal in kon trappen. Het is toch wat met die bloody tourists.

Omdat we dus snel van de boot af konden, hadden we weinig last van het vele vrachtverkeer wat ook op de boot stond en hadden we al snel de Belgische grens bereikt. Dichtbij Gent zijn we ff gestopt voor wat voer voor ons paard, weer zo’n typisch Bels gedoe, of eerst betalen, of met kaart, euro loodvrij heet er euro super en de andere heet gewoon super. Soms vraag ik me wel eens af of ze eigenlijk wel in Europa horen en niet zoals alle andere bananenrepublieken bij Afrika horen. (Hij heeft nou eenmaal iets tegen Bels :lach1: :lach1: (Mg)).
Snel weer op weg dus en toen het ineens stil werd in de auto wisten we dat we weer in Nederland waren. De laatste loodjes en al snel kwam de afslag Eersel in zicht. Eerst Mk thuis afgezet, de kids hadden lasagne gemaakt en wij zijn na een borreltje naar huis gegaan, de spullen uitgeladen en op de bank neergeploft. De snert uit de vriezer gehaald, ontdooid en aan de kook gebracht en geloof me, die smaakte weer verrukkelijk.

Dit verslagje nog even geschreven en daarna gaan we nog even lekker lamballen, een latertje zal het niet worden vanavond, want zo’n reisdag is best wel vermoeiend.

Dat was het dan, onze vakantie naar East Sussex en ook deze vakantie is wat ons betreft weer volledig geslaagd, tot een volgende keer, houdoe en bedankt voor het lezen en de reacties. (P)

Goed, mijn (korte) woordje nog: volgens mij word ik ziekjes … loopneus, spierpijn, moe … jeweetwel. Da’s dan goeie timing!! :knip1: Ik zie het morgen wel weer, never mind. Ga zo naar bed en na ons de zondvloed :knip1: deze vakantie is weer in the pocket en het was heeeeeerlijk! Maar dat is duidelijk te lezen geweest, lijkt me :knip1: . Groetjes allemaal, thanks voor de leuke berichtjes en tot de volgende keer :-) !! Heeeeee, een fatsoenlijke tv en een afstandsbediening die werkt zonder vloeken :lach1: :lach1: (Mg)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Back Home

Bericht door Gast »

Tanja:

4 oktober 2009
Voor de laatste keer een eerste reactie!! Dat jullie dat toch nog ff hebben getikt net... Truste voor zo en dank voor alle gezellige verhalen de afgelopen week! Ik ga ze weer missen (en de strijd met Dy om de eerste reactie :knip1: )

xx
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Back Home

Bericht door dyananna »

Dyan:

4 oktober 2009
Jaaaaa! Als 2e deze keer! Moest gisteren de eters voorzien van een hapje en een drankje, dus kon niet kijken. Maar deze reactie typ ik in de woonkamer van de reizigers, dus ik hoor nu alles 'live'.

XXX
Dy
Gebruikersavatar
Gast

Re: Back Home

Bericht door Gast »

Lee:

9 oktober 2009
Holaaaaaaaaaa!

Net even alle foto's gekeken, wat SKON!
Echt supermooie omgeving EN een goeie fotograaf,
nondepie Pietje, je hebt echt je roeping gemist :knip1:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Geniet nog lekker na en ga maar snel nadenken over een volgende trip. Carpe diem!!!

xx Lee en Bennies
Plaats reactie

Terug naar “East Sussex 2009”