De eerste dag overseas

Reislog van onze trip naar Somerset in september/oktober 2010
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De eerste dag overseas

Bericht door Pieter »

25 september 2010 - Wedmore, Verenigd Koninkrijk

Zoo, hehe, poepoe. We zijn er hoor! Met de feitjes ga ik me niet vermoeien, dat laat ik P wel doen. Ik was vanochtend al om 3 uur op :gaap2: … en het is hier nu 17.45 dus bij jullie een uur later.

De trip ging redelijk goed; ff zoeken bij Duinkerken in het donker en in de regen, een file op de ring om London en later nog eentje, maar al met al hebben we een voorspoedige reis gehad. Het plaatsje waar we zitten – Wedmore – is echt fantastisch, te kjoet voor woorden. Lekker landelijk en ze hebben zelfs een winkel en 2 pubs en 2 slagers en nog veel meer. En voor het huisje heb ik geen woorden. Voor het geld wat we ervoor betaald hebben: in een woord fantaaaasties!!! Pieter zet er wel wat foto’s van op.

Dit logje van mij wordt niet te lang, ben erg moe en kontje doet pijn :knip1: . Maar morgenvroeg (ik ben toch weer als 1e wakker!!) begin ik meteen weer met schrijven, dan is alles ook een beetje ingeklonken. De indrukken zijn nu nog vers. Oke, groetjes van mij vanuit een stralend Somerset (prachtig weer, maar frisjes) en Pieter gaat zo verder. Doeiii!!! (M)



Zoals gezegd, we zijn er. Al met al gisteravond toch nog te laat naar bed gegaan en ik was om half 3 voor de eerste keer wakker. Dus nog maar eens omgedraaid en nog een uurtje proberen te slapen, maar om 3 uur stond de elektrische haan alweer te blèren, tijd voor m’n schatje om op te staan en daarom nog maar eens omgedraaid, waarna ik lieflijk gewekt werd door Margreet.

Na de gebruikelijk ochtendrituelen (iedereen genoeglijk bekend lijkt me) de laatste spullen verzameld en ingeladen. Klokslag half 5 zaten we in de auto en jullie raden het nooit, de domdom moest nog ingesteld worden, de eerste keer dat we gebruik maken van zo’n ding. Het is een leengeval en na enig zoekwerk toch een route gekregen. Het kreng was meteen al van slag omdat we in onze buurt anders reden dan het geval aangaf. Eenmaal op de juiste route werden we feilloos de snelweg op gedirigeerd :lach2:

De geplande route was via Gent en Brugge (Jabbeke) maar dankzij de geweldige aanwijzingen van het Belze wegennet zijn we toch weer verkeerd gereden. Je zou toch denken dat na al die jaren EG de bewegwijzering in de aangesloten landen wel eens eenduidig geworden zou zijn, maar ja, wat kun je verwachten. De domdom probeerde ons steeds terug te sturen, maar wij hadden zelf al een alternatieve route gevonden en op een gegeven moment werd zelfs dat ding slim en nam onze route over. Al met al was het toch nog een voorspoedige reis, alleen bij Dunkerque (Duinkerken dus, maffe fransozen) ging het ff mis. Misschien had ik toch het juiste adres op moeten geven aan de domdom, misschien wel stomstom van mij :knip2:

Maar vergis je niet in onze spoorzoekertalenten, we hadden al snel de juiste weg gevonden en na een snelle check van de douane konden we aan boord. Ergens is het maar niks om midden in de nacht door Bels te reizen, maar aan de andere kant heeft het wel als voordeel dat het aan boord van de ferry lekker rustig is. Inmiddels hebben onze Poolse vrienden Engeland ook ontdekt en helaas hebben ze daar het zelfde euvel als in de rest van Europa, kids worden niet meer tot de orde geroepen en mogen andere mensen naar hartenlust lastig vallen met een hoop gekrijs en meer van dat fraais. Hoera voor veel ruimte op de ferry. Natuurlijk zijn er op de ferry een paar foto’s gemaakt, het zicht was prima en het licht prachtig.

De reis aan boord begon wat woelig, er werd zelfs omgeroepen dat er een redelijke golfslag stond, maar dat viel allemaal reuze mee, een matig tochtje dus, zelfs de kotszakken konden voor de volgende reis bewaard worden :lach2:

Om 18 minuten over 9 lokale tijd waren we van de boot en op weg richting Londen. Eigenlijk ging dat best goed, vermoedelijk ook omdat het zaterdag is en nog redelijk vroeg in de morgen. Bij Maidstone hebben we nog een snelle pitstop gehouden, ons paard moest wat extra eten zodat we niet meer zouden moeten stoppen voor hooi.

Maar de M25 zou de M25 niet zijn als er niet ergens een file zou staan en ja hoor, 15 kilometer voor onze afslag naar de M3 was het raak, een ongeval veroorzaakte een lange file. De beloofde vertraging van 15 minuten werd uiteindelijk 30 minuten, maar de optie voor een alternatieve route leek ons ook niet aantrekkelijk. Overigens had ik de domdom deze keer wel goed ingesteld, een voorwaarde om dat voor elkaar te krijgen is dat je eigenlijk eerst op internet de plaats en een straatnaam moet zoeken en die invoeren. Eigenlijk ging dat best goed deze keer, misschien ook omdat de Engelsen toch iets beter snappen wat bewegwijzering inhoudt.

Langs de M3 hebben we voor onszelf een pitstop gemaakt, het werd tijd dat er koffie gedronken werd en ook een bammetje was meer dan welkom. Ook hier zijn nog wat foto’s gemaakt, het is tenslotte vakantie.

Onwards, er moest nog een stukkie gereden worden en misschien was er een gelegenheid om bij Stonehenge wat foto’s te maken. Omdat er daar toch oponthoud was zijn er een paar shots gemaakt vanuit de rijdende auto, wie weet krijgen jullie die nog te zien. Het zag er zwart van de mensen en ons besluit vooraf om daar niet te stoppen is dus helemaal goed geweest.

Het is nog een stukkie, maar om half 3 reden we Shepton Mallet binnen, een klein stadje waar we wat boodschapjes hebben gedaan. Er moet nou eenmaal gezouten roomboter en streaky bacon komen he, straks moeten er nog boterhammen met bacon and eggs gegeten worden.

Het landschap begint steeds mooier te worden en laat zich ook steeds vaker zien, mooi rollende heuvels, prachtig gestoffeerd door de heren/dames aardbolstoffeerders en om 20 voor 4 reden we bij the Ciderhouse het erf op.

Het huisje is voortreffelijk, van alle gemakken voorzien en nog mooi ook, we hebben een eigen tuin, helemaal voor onszelf en lekker op het zuiden. De verhuurders zijn heel erg vriendelijk en in het dorp is alles te vinden wat een mens nodig heeft. Mijn nieuwsgierigheid gaat vooral uit naar de lokale slagers, hopelijk bieden ze ons weer eerlijk en goed bestorven koe, het type wat na het braden smelt op de tong. Of het gelukt is zullen we vast nog laten weten.

Mijn verhaal is weer klaar, de foto’s moeten nog op de laptop en uitgezocht, waarna er nog een stel bij dit stukje reisverslag komen te staan. Morgen is een lambal dag, natuurlijk moet de GP van Singapore worden bekeken en daarna gaan wel wandelend het dorp verkennen en fotograferen.

Voor nu is het wat mij betreft voor het schrijven weer genoeg geweest, morgen is er weer een dag. (P)
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: De eerste dag overseas

Bericht door Maravo »

Mara:

25 september 2010
Nu eerst even een reactie, voordat iemand me voor is haha anders missen jullie Dyan te erg. Mooie foto's en ga nu jullie verhaal lezen, geniet ervan... Misschien tot zo :-) xjes Mara
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: De eerste dag overseas

Bericht door Maravo »

Mara:

25 september 2010
Zo idd mooi vakantiehuis, kijken jullie wel uit met 's nachts naar de wc gaan, volgens mij is die benee... Leuk verhaal :knip1: en het weer hier is nu ook erg frisjes brr met af en toe een plensbui. Heel veel plezier en tot schrijfs xjes Mara
Gebruikersavatar
Gast

Re: De eerste dag overseas

Bericht door Gast »

Ron & Angelique:

25 september 2010
Hoi Pieter en Margreet, dus jullie reis was vermoeiend, maar toch mooi geweest.En wat een schattig huisje!!!! WAUW!! Daar kunnen jullie wel even vertoeven :lach2: We volgen jullie op de voet hoor hahahaha.

Groetjes Ron & Angelique
Gebruikersavatar
Gast

Re: De eerste dag overseas

Bericht door Gast »

ebo:

26 september 2010
hoi Pieter en Margreet
top dat jullie goed aan zijn gekomen
en zal mee blijven lezen
Gr
Ebo
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: De eerste dag overseas

Bericht door jos111161 »

jos:

27 september 2010
good old spices,,,ahahah

et gaat altijd over eten als pieter schrijft,,,

jos
Plaats reactie

Terug naar “Somerset 2010”