Greetings from Wedmore!

Reislog van onze trip naar Somerset in september/oktober 2010
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Greetings from Wedmore!

Bericht door Margreet »

26 september 2010 - Wedmore, Verenigd Koninkrijk

En inderdaad, zoals ik al verwachtte: heel vroeg wakker, 5 uur!!! Maar er ligt hier een enorme doos vol met foldertjes van wat er allemaal in de buurt te zien en doen is en die heb ik eerst eens uitgezocht. En dan kan ik straks op m’n gemakje bekijken wat we wanneer gaan doen, want we moeten ook wel wat rekening houden met het weer. Vandaag lijkt weer prachtig te worden, maandag en dinsdag redelijk en woensdag ronduit slecht. Een beetje planning is dus niet verkeerd.
Ow, de schone slaper kreunt nu ook z’n bed uit (6.30); het bed is niet slecht, maar onze ruggetjes wel! En we hebben er lang genoeg in gelegen. Dat zal straks wel een tukkie worden :knip1: . In ieder geval blijven we vandaag in de buurt. Vanaf 1 uur is de GP op de tv en dan misschien nog wat rondkijken en ergens eten, waarschijnlijk.

Gisteren was er hier een dorpsfeest, met vooral veel jeugd. Wel leuk dat ze zoiets doen. Het was – denk ik – zo ongeveer 5 graden, frisjes dus, maar de jongedames van Wedmore waren minimaal gekleed hoor! Hemdjes, haltertopjes … van een lekker dikke trui hadden ze nog nooit gehoord, geloof ik :lach1: . Maar P verzekert me dat ze wel op een andere manier warm worden gehouden ….. juist ja.

Om 9.15 uur waren we er klaar voor en zijn gaan wandelen in het leuke dorp. P heeft veel foto’s gemaakt, het is een prachtige dag! Toen we vlakbij de kerk stonden, met een plattegrondje in de hand, kwam er een dame aanlopen. Ze wenste ons bijzonder vriendelijk goedemorgen en vroeg – met een blik op het kaartje - Are you lost? Op ons antwoord, dat alles prima was, zei ze toen Oh, well that’s fine then! Enjoy your day! Het was zo’n Penelope Keith-type. Een dame in goeden doen. Heel lang en graatmager, dure kleding, platte lak-flatjes aan en een accent, heeerlijk! Very upper classy.
Een paar meter verderop voor de kerkdeur kwam de vicar ons voorbij gestoven, richting de kerk. Hij sprak ons heel vriendelijk ook meteen aan: Ow goodmorning! What a wonderful day, isn’t it? Enjoy! Het is net alsof we hier in een Engelse BBC-serie rondlopen :lach1: . In de village shop hebben we toen nog de Sunday paper gekocht – een must als je in Engeland bent! En daar heb ik nog even met genoegen naar de conversaties van de mevrouw achter de kassa met verschillende lokalen staan te luisteren.
De voorbijgaande kerkgangers werden besproken; een man van zo rond de 45 kwam een flesje Mixed Spice halen voor Mum die met de Sunday lunch bezig was, de baslach van de kassadame (zo tegen de 70 denk ik): ik had de hele ochtend wel in die winkel kunnen staan, gewoon maar luisteren!!!

En morgen gaan we dan naar Bath. Het weer zal dan nog redelijk zijn en dat moeten we blijkbaar gezien hebben! Ook hebben we nog wat shopping te doen ze hebben er daar genoeg mooie winkels voor. Misschien kopen we voor Pieter nog wel een Bath-jasje (… :lach1: ) want de wind is gemeen koud hier. Je kunt een stukje voor de stad de auto gratis parkeren en om het kwartier gaat er vanaf daar dan een bus die je midden in de stad afzet. Ideaal dus!
Dinsdag dan richting Bristol – een Brunel-dagje voor onze techneut :knip1: . En uiteraard nog wat mooie weggetjes om terug te rijden uitzoeken. Zo, weer ff pauze; misschien later meer… (M)

Early to rise early in the sack gaat voor ons andersom ook op, gisteravond ging het licht inderdaad vroeg uit en vanmorgen waren de luiken alweer vroeg open. Het hakt er toch wel in, zo’n reisdag, maar dan hedde ook wa. Het is mooi weer en geheel tegen onze traditie in hebben we een stuk gewandeld door Wedmore. De mensen die ons kennen zullen weten dat we antilopen zijn, maar ook die verrassen we af en toe nog wel eens. De noordenwind is fris en een jas is geen overbodige luxe en toch lopen ze hier nog in t-shirt buiten naar de kerk. Ach ja, jonge meiden hebben het nooit koud.

Terug in onze dwelling nog een paar sneetjes toast met gezouten boter opgepeuzeld en toen ben ik voor de tv neergeploft, de Grand Prix van Singapore is er op en die moet natuurlijk bekeken worden. Hier heb ik geen spijt van gehad, het was een leuke race om naar te kijken, spannend tot het einde.

Zoals gezegd, zo’n reis hakt er in, dus toch nog ff de luiken gesloten om er straks weer fit tegenaan te kunnen.

Een hol gevoel was mijn deel toen de ogen weer open waren, dus de pan op het fornuis en de smoked streaky bacon en de eieren uit de koelkast. Heerlijk, daar word je weer mens van en nu nog ff hikkend en boerend dit verslagje schrijven en een paar foto’s uitgezocht voor op het reislog.

Voor de rest heb ik niet zo heel veel te melden, morgen gaan we op pad en geloof het of niet, ook dan gaan we wandelen :lach2: (P)
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Greetings from Wedmore!

Bericht door Maravo »

Mara:

26 september 2010
Leuke dag gehad zie ik en mooi weer, misschien wel fris maar daar kun je je op kleden. Ben toch wel een beetje verbaasd en vandaag wandelen en morgen :knip1: ... Is wel goed voor de spieren, tenminste als jullie niet ineens 10km lopen, ik zie jullie hier nl alleen in de auto. Prachtige foto's mooi hoor. Ik sta er een beetje van te kijken dat ik weer de eerste ben, komt ook wel door die super laptop, start prima op, super :-) . De boel was in orde bij jullie thuis zowel binnen als buiten, mam heeft de post weg gelegd. Ik heb dit weekend 'n beetje een relax-weekend, trouwens niet alleen dit weekend eigenlijk altijd wel hihi... Ik sliep v/d week in Zeeland erg slecht en kom nu helemaal bij, de honden trouwens ook die liggen als ze kunnen helemaal uitgeteld. Ik zorg wel voor de nodige beweging anders kakken we hier helemaal in. Heel veel plezier en tot hoors xjes Mara
Gebruikersavatar
Gast

Re: Greetings from Wedmore!

Bericht door Gast »

ebo:

26 september 2010
zeer leuke verslag weer
en wacht met spaning op morgen de verslag
Gebruikersavatar
Gast

Re: Greetings from Wedmore!

Bericht door Gast »

Tanja:

27 september 2010
He Auntie & Peet...
So far om te pogen als eerste te reageren! Was ik vandaag vroeg - staat er niets nieuws op :knip1:
Nouja, moest nog even bijlezen van de avonturen van het weekend!! Wat een reis, maar wat een beloning! De Efteling is er niets bij. Zo pittoresk :-)
Klinkt als dat jullie je wel weer gaan vermaken!! Fijn zo. Ik ga er morgen voor zorgen dat bijna 30% van de family in het buitenland zit, door naar Denemarken te rijden :sad1: Moet er nog ff nie aandenken....

Probeer van de week weer even te reageren op de gave verhalen en mooie foto's... Dikke X

Tan
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Greetings from Wedmore!

Bericht door jos111161 »

jos:

27 september 2010
brrr,,koud he,iig warme meisjes zo te horen,,hahaha

groeten Jos
Plaats reactie

Terug naar “Somerset 2010”