Wells

Reislog van onze trip naar Somerset in september/oktober 2010
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Wells

Bericht door Margreet »

1 oktober 2010 - Wedmore, Verenigd Koninkrijk

Hello girls and boys! Het zit er zowaar bijna weer op … het is hier nu goed 17.00 uur en we zijn alweer een uurtje thuis. Vanochtend heerlijk kalmpjes aan gedaan; ik heb hier en daar vast wat op- en ingeruimd en Pieter heeft wat glas en plastic weggebracht en is op zoek gegaan naar Bramley appels. Dat is een heel oud Engels ras en lijkt een beetje op goudrenet. Ze zijn ideaal om appeltaart mee te maken, dus dat wordt zijn taak voor zondag en ik zie dat we al liefhebbers op bezoek krijgen :lach1: . Hij vertelt zelf zijn ervaringen bij de farm wel.

Om half een zijn we op weg naar Wells gegaan, de kleinste stad van Engeland. Het regende ouwe wijven, maar dat kan ons niet zoveel schelen. Vooraf ff op Google de kaart bekeken voor de beste parkeerplaats en P reed er uiteraard zo naar toe :knip1: .
Het was rustig in het stadje, waarschijnlijk vanwege de regen. We stonden vlakbij het centrum en via een achteromweggetje liepen we zomaar het plein op bij het paleis van de bisschop en vlakbij de kathedraal. Aan dat pleintje was een aardig tentje waar we wat gegeten en gedronken hebben en daarna zijn we ff de voorhof van het paleis op gelopen en toen de kathedraal gaan bekijken. Zie foto’s.

Toen we buiten kwamen regende het nog een tikkie harder, maar we moesten nog wat schapjes doen en dat is goed genoeg gelukt. Ik had een plu en P was waterdicht verpakt :knip1: .
Als laatste een bezoek aan de super in de Highstreet, die lag heel mooi met de achterkant net tegenover het terrein waar wij geparkeerd hadden, dus dat kwam mooi uit … alleen … P ging het karretje terugbrengen en toen begon het ineens pas ECHT hard te regenen :lach1: . Dus we hebben ‘m met papieren zakdoekjes droog gewreven :knip1: . Hier ff relaxt en de keuken opgeruimd en zo dadelijk gaan we naar de lokale pub: The George Inn, en laten ons iets lekkers voorschotelen. Ik nok ermee, doe morgen nog wel een woordje over de terugreis en P zet hier dadelijk vast nog wel teen en tander bij. Doei!!! (M)



Appels, er moesten dus appels komen en niet zomaar appels, maar bramley’s. Volgens de farmer waar ik ze gekocht heb een van de oudste appelsoorten die er zijn en jammer genoeg dreigt deze soort te verdwijnen. Mensen hebben tegenwoordig liever perfecte ronde appels en de telers willen zoveel mogelijk appels aan zo klein mogelijke boompjes. We hadden al veel over de bramley’s gehoord en omdat we een paar keer een bordje langs de weg zagen staan moest het er nu echt eens van komen.
De boer waar ik ze gekocht heb praatte honderd uit en al met al duurde het even voordat ik met de appels weer op de terugweg was. Wel gezellig trouwens, kletsen over van alles en nog wat en dat zijn appels nog nooit zover gereisd hadden als deze, vooral omdat ze mee gaan naar huis.

Wells is echt een leuk stadje om te bezoeken, al werkte het weer niet echt mee vandaag. De kathedraal is de moeite waard om te bezoeken en daar hebben we de nodige metertjes gemaakt. Weer heel anders van bijvoorbeeld York Minster, maar deze is ook enorm.
We hebben hier een kleine donatie gedaan, het kost zo’n £3000,- per dag om alles te onderhouden en te restaureren. Zelfs de £3,- voor een fotovergunning hebben we graag betaald. Dit soort gebouwen moeten voor de toekomst bewaard blijven, of je nou gelovig bent of niet, het is een enorm stuk erfgoed met een hele rijke historie.

Voor de appeltaart hebben we zo’n beetje alles al gehaald, de appels natuurlijk, maar ook de boter, eieren en melk staan klaar voor de reis. We hebben zelfs aan de clotted cream gedacht, want die hoort er toch bij, warme appeltaart met clotted cream, jammie. Voor wie niet weet wat het is, zoek er maar eens naar via google :knip2: .

Voor de rest heb ik ook niet zoveel meer te vertellen, het eten in The George Inn was heerlijk, de ribeye misschien niet zo mals als die in Nieuw Zeeland, maar het stuk buikspek met de thijmsaus en “bubble and squeek” was voortreffelijk.

Morgen de terugreis, dan zit het er weer op. Een hele week vakkundig en met veel liefde omzeep geholpen. (P)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Wells

Bericht door dyananna »

Dyan:

2 oktober 2010
Hoi schatjes!

Ok, beetje laat en eigenlijk is het net al zaterdag, maar wie kijkt er nu zo nauwkeurig. Ik moet het hele verslag nog lezen, maar ben in elk geval weer in het land dus heb nu de tijd. Hopelijk zien we elkaar dit weekend nog, of bij jullie, of bij ons. Maar we kletsen zeker nog!

Ik ga morgen op mijn gemak alles lezen, na een kort nachtje door onze eigen reis ga ik nu lekker op tijd (nou ja, in vergelijking tot afgelopen nacht) naar bed en in coma vallen).

Goede reis morgen en tot snel!

XXX
Dyan
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Wells

Bericht door Maravo »

Mara:

2 oktober 2010
Hey Auntie&Pete, volgens mij zijn jullie deze week wel een aantal kilo aangekomen met alle room etc... Ik zie dat Dyan ook weer veilig thuis is met haar duifje :-) . En jullie straks ook 'Welkom thuis', nou heb ik geen idee of jullie nog schapjes nodig hebben... Volgens mij hebben jullie heel de auto vol geladen met engelse koe, appels, room en worstjes. Fijne terugreis en ik hoor dat het morgen heerlijk weer wordt hier xjes Mara :knip1:
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Wells

Bericht door dyananna »

Dyan:

2 oktober 2010
Hoi skatjes,

Nou, nu heb ik in 1 ruk het hele verslag gelezen EN alle foto's gelezen. Dus ik ben bij! En zelfs nog 1x de eerste geweest met een reactie ook, 't kan niet op :-) !!!

Ik houd het kort, jullie zitten op dit moment in d'n otto op weg terug. Ik hoop dat jullie nog kans zien om een stukkie van Leeds Castle te bekijken, maar zo niet: ons fotoboek is onderhand af :knip1: .

We bellen straks nog en hopelijk zie ik jullie morgen (en een stukkie taart, hahahahaha!).

XXX
Dy
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Wells

Bericht door jos111161 »

jos:

2 oktober 2010
hmmmmm,appeltaart......lol
Gebruikersavatar
Gast

Re: Wells

Bericht door Gast »

conny:

2 oktober 2010
Nou Wolf&Margreet!!
Het was een heel gezellig verslag, en je kan zien dat jullie het erg naar jullie zin hebben gehad?
En die appeltaart ja dat lijkt mij ook wel lekker!!
Groetjes conny
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Wells

Bericht door jos111161 »

jos:

2 oktober 2010
heb nog ff alles nagelezen,en het verslag was weer erg compleet,het leek wel of ik er bij was,, :lach2: wens jullie 2 heel een hele goede en veilige terug reis toe.....
en we spreken elkaar wel weer op ons vertrouwde plekje (nadenkertjeeeeeeeee)

groeten Jos
Plaats reactie

Terug naar “Somerset 2010”