Maandag 13 juni … weer thuis!!

Reislog van onze trip naar Schotland in juni 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Maandag 13 juni … weer thuis!!

Bericht door Margreet »

13 juni 2011 - Blije, Nederland

Poepoe, we zijn er weer!, Ik bedoel dus: P&M zijn sinds 16.30 ongeveer thuis. T&N hebben we rond het middaguur op hun eigen adres afgeleverd, ná de lunch bij Heit & Mem (bedankt nog, schattebouten!!!).

De trip richting boot gisteren ging voorspoedig en we hebben nog een paar leuke stops gemaakt. Helaas was Rosslyn Chapel pas na de middag open, en wij waren daar al voor 10 uur. Tsja, het was zondag hè … Niettemin toch wat foto’s gemaakt. Uiteindelijk waren we ruim op tijd bij de boot en hebben daar ook weer lang gewacht voordat we konden inchecken. Er waren blijkbaar ook nog wat technische probleempjes (op een gegeven moment spoelden de plee’s niet meer door … woeps :lach1: ) maar we zijn met een kwartiertje vertraging aan de afvaart begonnen.

Vanochtend waren we pas laat van de boot af, vanwege slecht weer vannacht … het woei nogal :lach1: . Dat geeft leuke effecten soms, allerlei mensen in groen/grijs/geel/lila-tinten :sad1: … Het weer viel niet bij iedereen in goede aarde, maar wij vieren hadden er geen last van. Wij hadden alle 4 lekker gegeten op de boot, zijn vaak even naar buiten geweest en hebben heerlijk biertjes gezopen in een afgezonderd hoekje met een plee om de hoek :lach1: .
Het was dus erg gezellig!! Vanmorgen was de boot duidelijk wat verlaat (een half uur), maar daardoor konden we het rustig aan doen. Het is altijd een heel gehang en geval om van die boot af te komen, veel wachten in overvolle ruimtes enzo, maar uiteindelijk lukt het dan wel.

En nu zijn P&M hier dan héél erg aan het uitdrijven! P zonder meer, want die heeft al die kilometers gereden deze 2 dagen en bijzonder goed! Dat mag gezegd worden!!! Ennuhh … de nieuw aangekochte whisky is uitgeprobeerd en goedgekeurd :lach1: :lach1: . Dat zal zo wel een tukkie worden :knip1: .
Maar goed, ik ben ook moe en ga zo ook ff tukken. Ik zou zeggen: kijk hier de komende dagen nog maar es, Tineke kan zo ook nog een stuk schrijven, ze kan ook inloggen en Pieter is de kaart aan het inplotten, we hebben blijkbaar best veul mijlen gemaakt :lach1: . De eerste grove schatting ligt op 3 à 4000 km. Ik kan zo snel het briefje met de beginstand niet vinden :knip1: . En daarbij zijn natuurlijk de km’s geteld die wij hebben gemaakt door via Friesland naar IJmuiden te rijden.
We rekenen het nog wel een keer uit en dat zetten we hier dan nog lekker bij. Ik hou het hierbij, misschien volgt er later dus nog iets!! (Niet voor jullie, maar voor onszelf :lach1: ) (M)

PS: kijk later nog maar eens, er komen vast nog foto’s!!

Inderdaad, weer thuis: de wasmachine draait al op volle toeren! Het plekkie gisteravond was prima om nog lekker na te praten en die biertjes: heeeeeerlijk! We lagen pas vrij laat in bed, schommelend en wel (en niet alleen van de wiegende boot hihi). Vanmorgen toch alweer om 8 uur eruit en eerst een rokertje doen. Daarna kwamen we Margreet tegen die lekker enkele plakjes ham en kaas voor ons had geschnabbeld van hun ontbijt, zodat wij die op de meegebrachte broodjes konden doen die we lekker aan dek opgegeten hebben, zeezout op een broodje is best lekker :knip1: !
Het uitzicht was deze keer niet echt bijzonder: grijs en nog es grijs, maar we zijn deze vakantie behoorlijk verwend met al die prachtige uitzichten, dus dat kon de pret niet drukken. En dan weer van de boot en terug naar Friesland. Onderweg bij Leeuwarden nog de Elfstedentocht fietsers langs zien komen, die hebben ook een winderige dag meegemaakt, zij liever dan ik :-) !

En nu eerst maar es een selectie maken van al die foto's die er gemaakt zijn, ze allemaal laten zien zal veel te lang duren! Die selectie kan dan ook in een fotoboek verwerkt worden, dat bladert lekker weg! Vanavond niet laat naar bed, dat wordt dromen van Schotland, het is een aanrader voor iedereen die er nog nooit geweest is!

Groetjes van Nico en Tineke!
Gebruikersavatar
Gast

Re: Maandag 13 juni … weer thuis!!

Bericht door Gast »

Tiny en Anny van de Kerkhof.:

14 juni 2011
Lieve Allevier,
WELKOM THUIS!!!!Wat een GEWELDIG reisverslag hebben jullie ons toch bezorgd. Heerlijk om al jullie belevenissen mee te mogen maken. We hebben ervan genoten.Hartelijke groetjes, Tiny en Anny XXXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: Maandag 13 juni … weer thuis!!

Bericht door Gast »

conny&klaas:

14 juni 2011
margreet en wolf fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn
Wc verstopt? gek he als ik al die maaltijden lees en die jullie lekker hebben zitten opeten daar hihi
Maar hoop dat jullie hebben genoten van de reis hoop dat je nu kan uitrusten want volgens mij is daar niets van gekomen haha
Wij (klaas) hebben genoten van het verslag maar vooral van de foto's die gemaakt zijn door jullie.
Hoop dat wij nog lang getuigen mogen zijn van jullie wilde avonturen
xxx conny
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2011”