Dag 3

Reislog van onze trip naar Schotland in juni 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Dag 3

Bericht door Pieter »

7 juni 2011 - Gartmore, Verenigd Koninkrijk

6 juni

Na een vroege nacht, de lichten waren om 10 uur al uit, waren we toch redelijk op tijd weer op. Na een kalme start met een lekker ontbijtje zijn we op pad gegaan, Pitlochry was de bestemming en dan natuurlijk via de scenic routes, want we willen Schotland op z’n mooist zien. Via Aberfoyle zijn we naar het noorden gereden, onderweg de nodige stops gemaakt natuurlijk waaronder Loch Drunkie, Loch Venachar, de Edinample Falls, de Falls of Dochart en nog een paar mooie plekken.

Helaas was Loch Tay ons dit keer niet zo gunstig gestemd, zodat we maar snel richting Tummel Bridge zijn gereden om vandaar naar Queens View te rijden. Hier hebben we weer heerlijk genoten van het uitzicht, wat eigenlijk nooit verveelt omdat het elke keer weer anders is.
Al met al hebben we hier een klein uurtje doorgebracht, waarna we richting Pitlochry zijn gereden en dan vooral naar Edradour. Er moest weer whisky gekocht worden en dit maal is het een whisky geworden die 10 jaar gerijpt is op een oud port vat. De kleur is prachtig en de smaak is fluweel.
Natuurlijk moest Nico de tour meemaken door de distillery waar we beginnen met a wee dram. Daarna zijn we Pitlochry in gegaan, waar we bij Victoria’s genoten hebben van de cappuccino en een kleine versnapering. Het is inmiddels al laat, dus de snelste route gezocht naar Aberfoyle, waar we nog wat victualiën ingeslagen hebben zodat we “thuis” iets te eten konden brouwen.

De foto’s uitgezocht en dit berichtje geschreven, waarna het licht alweer uit ging, ik heb niet heel veel te vertellen en laat daarom de rest aan mijn reisgenoten over. Misschien volgt er later wel meer. (P)

De Lochs hier zijn zo ontzettend mooi, de een kleiner en de ander heel groot en langgerekt. Als je het platte land van Friesland gewend bent, dan is dit toch wel een heel verschil. Je denkt dat je alleen dáár maar ver kunt kijken maar dat is echt niet zo, hier kun je dat ook en eigenlijk nog beter, je ziet al die bergen her en der, de ene met bomen en de andere die nog hoger is met gras en uitgesleten stukken waar het water van de gesmolten sneeuw en natuurlijk ook de regen, naar beneden komt stromen.
Bij Loch Earn gaan we een klein weggetje in en komen bij een huis met een waterval waar we in eerste instantie niet veel van kunnen zien omdat we niet op het privé-terrein mogen komen. Maar even door een hekje (wat we natuurlijk meteen weer sluiten) en wat halsbrekende toeren uithalen en ja hoor, prachtig! Het valt toch een heel eind omlaag, dus toch maar voorzichtig voordat je zelf ook naar beneden valt. Pieter heeft er prachtige foto’s van gemaakt, ik durf zelf niet verder omdat het nogal nat is en in een ziekenhuis belanden in het buitenland kun je beter voorkomen.
Daarna door naar Pitlochry, ook weer zo geweldig, jaja, ik val in herhaling! Ook daar hele mooie foto’s te maken en je ogen uitkijken. Queens View is echt schitterend, een heel mooie uitkijkpost waar je prachtig foto’s kunt maken. De wolken hangen wat laag en eerst kun je de Schiehallion niet zien, even later zijn de wolken bijna verdwenen en dan maar knippen natuurlijk, want al dat moois moet wel worden vastgelegd. De grote rups van hout op de railing is ook een hele mooie eyecatcher. In Edradour laten we de heren los om de boel te bekijken en wij blijven buiten wachten. Margreet heeft het al eerder gezien en voor mij hoeft het niet zozeer. Het is behoorlijk commercieel geworden, ze komen op je af als een geit op een haverkist als je aan komt lopen.
Onderweg terug bij St. Fillans komt de zon er lekker door en dan zie je Loch Earn wel op een hele mooie manier, tegenlicht kan voor foto’s ook heel prettig zijn. Rechts van ons een paar mannen die lekker staan te vissen en ernaast een vrouw die lekker zit te lezen, wat is het leven toch heerlijk als je het maar ziet! Daarna terug naar Aberfoyle waar we een heerlijk stuk dikke lende kopen om daar straks lekker van te kunnen eten. En dat doen we dan ook, overheerlijk, met gepofte aardappelen van Margreet (nog nooit gehad) die ontzettend heerlijk zijn en heel snel klaar. Ga ik thuis ook es proberen! Het is een lange dag geworden, maar wat is er ook veel te zien hier in Schotland. (T+N)

Ja, het was inderdaad een lange dag, langer dan de bedoeling was, maar errug mooi. Het gaf N&T een hele mooie indruk van Schotland, geloof ik. Het ene na het andere loch, de natuur groener dan groen (kan ook niet anders, het weer is niet echt stralend te noemen, maar vinden we niet erg!!), het eten eerlijk en heerlijk en het gezelschap voortreffelijk. Heb er even niet zoveel meer aan toe te voegen, ik vond het wel een hele trek na zo’n reis L … morgen kalmpjes aan :lach1: . De reisleidster zal zich es effies laten gelden … hahahahaaa!!! (M)
Gebruikersavatar
Ellen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:37
Contacteer:

Re: Dag 3

Bericht door Ellen »

Ellen:

7 juni 2011
Hey lieverds,

Wat heerlijk te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben.
Ik wilde Pieter nog om een gunst vragen aan de poort, ik dacht dat lukt wel met een extra stevige knuffel hihihi.
Mochten jullie nou echt toevallig toch nog naar rosslyn chapel gaan willen jullie voor mij dan een geur kaars meenemen,
ik maak het geld dan wel naar jullie over.
Het hoeft niet hoor, alleen als jullie daarnaar toe gaan.
Veel plezier nog en tot snel maar weer.

Dikke kus en knuf
Ellen
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dag 3

Bericht door Gast »

trezie:

7 juni 2011
Hoi beste reizigers,
Wat gezellig zo'n reisverslag, het lijkt alsof je zelf onderweg bent.
Ga lekker door met genieten.
grtjs Trzi
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dag 3

Bericht door Gast »

Andre:

8 juni 2011
Hoi Luitjes....
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dag 3

Bericht door Gast »

Andre:

8 juni 2011
Oeps te snel op enter gedrukt..Ik wilde nog zeggen ...HAVE FUN...en hoe waren de victualiën ??? :-)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dag 3

Bericht door Gast »

conny&klaas:

8 juni 2011
Ik geniet weer van het verslag jammer dat jullie internet minder is, de foto's zijn nog wel matig komen er nog spannende foto's aan?? hihi
ik wacht in spanning af xxx conny
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Dag 3

Bericht door jos111161 »

indian:

8 juni 2011
hey good old fellow,,have fun,and greetings to all

niet teveel schotse drank,he

veel plezier nog....

groeten,,,jos&ria
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Dag 3

Bericht door Maravo »

Mara:

8 juni 2011
Inmiddels alles gelezen en de prachtige foto's gezien. Zo te lezen komen jullie ogen te kort :-) . Hier een aantal benauwde dgn gehad, vandaag was het wat koeler heerlijk. En het ziet ernaar uit dat er nog een bui valt. En Auntie jullie stulpje hier staat er nog. Geniet ervan xjes Mara
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Dag 3

Bericht door Maravo »

Mara:

8 juni 2011
Prachtig!!
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2011”