Nick Nairn en Loch Katrine

Reislog van onze trip naar Schotland in juni 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Nick Nairn en Loch Katrine

Bericht door Pieter »

8 juni 2011 - Gartmore, Verenigd Koninkrijk

Gezien de lange trek van gisteren doen we het vandaag wat kalmer aan en blijven we in de buurt. Als eerste gaan we naar Nick Nairn’s Cook School & Shop. Nick Nairn is een bekende Schotse kok, vooral bekend van de diverse kookprogramma’s op de BBC, waaronder Ready Steady Cook en The Great British Menu.
Van de laatste heeft Nick het beste hoofdgerecht gemaakt in de allereerste serie waarbij een heel stel koks hun beste beentje voor moesten zetten om een gerecht te mogen maken voor The Royal Banquet ter ere van de 80e verjaardag van de Britse Koningin.
Dus is Nick niet zomaar de eerste de beste kok. Daarbij is het nog een heel sympathieke man en maakt de meest lekkere dingen. Het gedoentje is niet heel groot, maar de spullen zijn geweldig en ik moest nou echt eens een gezunder hebben. Laat ik het uitleggen, een gezunder is een flexibel RVS plaatje met een handvat die je gebruikt om bijvoorbeeld gesnipperde uitjes van de snijplank te scheppen, maar je kunt er natuurlijk van alles mee van je snijplank schrapen. Zo gezegd, zo gedaan en ook een kookboek van Nick moest mee.
De jongeman die ons bediende was erg vriendelijk en behulpzaam en kwam zelf op de proppen met een door Nick gesigneerd boek wat het nog extra leuk maakte.

Weer terug in Aberfoyle zijn we naar het tourist information centre geweest om nog wat kaarten te kopen en daarna door naar de woolen mill. Ook hier nog even wat geshopt en na een grote teil cappuccino zijn we naar Loch Katrine gereden, waar we een tripje met de SS Sir Walter Scott over het loch gepland hebben. Het regende af en toe een beetje, maar het beloofde een beetje op te klaren.
De steamer (stoomschip) zat goed vol, ze hadden 2 bussen vol met grijze kraaien losgelaten, sommige moesten zich met 2 stokken overeind houden en stonden zelfs toen nog op instorten. Dus snel aan boord om een goed plekje te bemachtigen. De trip begon aardig, de zon liet zich heel af en toe zien, maar toen we een kwartiertje onderweg waren gingen de hemelsluizen open.
Een stortbui zorgde samen met de wind dat het dek al snel leeg was omdat de wind de regen onder de overkapping joeg. Ons plekje bleef redelijk droog, al was het wel frisjes. Geluk bij een ongeluk dat we de trip van 1 uur lengte hadden genomen, want de regen maakte het maken van mooie foto’s toch wel erg lastig.
Om half 3 stonden we weer op de kade en zijn we weer huiswaarts gereden, onderweg de slager nog met een bezoekje vereerd. We zullen onze slager eens hier naar toe sturen, dan kan hij in de leer. Deze slager heeft pas verstand van lekker vlees. De beefburgers waren perfect en ook de steakpie was overheerlijk. Na het schrijven van een verslag toch maar weer een poging gedaan om een internetverbinding te krijgen en ja hoor, het is zoals iedereen inmiddels weet gelukt.

Weer een dag vorstelijk om zeep geholpen. (P)


In Aberfoyle was de bordercollie bij de Woolen Mill net bezig om de eenden naar de plekken te sturen waar ze naar toe moesten, over bruggetjes en dergelijke, om ze daarna in het omheinde stuk te ‘sturen’. Een mooi gezicht hoe het oude beestje soms met de kop op de voorpoten en met de kont omhoog lag te wachten op het volgende commando. Het zijn ook echt honden die dit soort werk ontzettend leuk vinden, ze horen niet in een voortuin alleen maar op het paadje te liggen zoals wij dat in Blije zien.

Toen we ’s middags weer terug in ons huisje waren hebben we het eerste onweer meegemaakt, viel nogal mee overigens. Wel hele mooie luchten die daar dan weer bijhoren, de foto’s zijn het bewijs. Pieter en ik hebben ook nog hele mooie foto’s van onze buren de Highlanders kunnen maken.

’s Avonds lekker een heerlijke hamburger van de welgeprezen slager gegeten met broccoli en gebakken aardappelen! Daarna is Nico de keukenprins geworden, afwassen en zelfs dweilen, jaja, Klaas Kreas (= netjes voor de niet-Friezen onder de lezers) kon het weer niet laten. En toen inderdaad met Pieter eerst nog naar de kampwinkel om te proberen om alle logs te plaatsen, helaas pindakaas.
Een teleurgestelde, boze Pieter was het gevolg. Ik moet zeggen dat de manager van de kampwinkel ook niet een echt behulpzame man is. Dat had ik niet verwacht, maar er zijn wel meer norse Schotten en ook de jongedames in de supermarkt in Aberfoyle zijn niet echt klantvriendelijk, maar ach, je kunt niet alles hebben!
Weer terug in het huisje heeft Pieter eerst maar es alle bomen in Schotland omgezaagd met zijn gesnurk (het slaapje is hem overigens wel gegund hoor :knip1: ! Daarna is ie in de auto gestapt en heeft het dan toch voor elkaar gekregen om de logs online te krijgen, de aanhouder wint! (N+T)


Oké, dan ik nog even met wat losse toevoegingen. Ik ben sowieso een beetje een vreemde eend in de bijt hier, ik ben op pad met 3 amateur fotografen!! Om de 1 km (overdreven, maar wel leuk toch?) moet er gestopt worden om het mooiste plaatje te trekken :lach1: . Ik heb mezelf benoemd tot ere-paparazzi … ik fotografeer de fotografen :knip1: . Ik klik maar wat raak en af en toe lukt er eentje … en als ik geluk heb, mag die erbij op het log. Whahaaaa! Ik lul hier maar wat ruimte vol, want voor de rest is alles al gezegd.
Op Loch Katrine was het wel bere-koud toen we eenmaal de beschutte haven uit waren, jeetje! Dat viel een beetje tegen en leverde zowel bij Tineke als bij mij een stevige koppijn op… Maar het was een leuke ervaring, zo’n cruise op een antiek schip ( SS Sir Walter Scott) en het ‘getsjoeketsoek’ is op zich heeeel rustgevend! Ben wel blij dat het log-verhaal gisteren gelukt is; P gaat het dadelijk weer proberen en het is potdomme te hopen dat jullie gereageerd hebben!! Dan komt ie daarna terug met een open laptop, met zowat 8 tabbladen open :lach1: en troepen wij allemaal om de laptop heen om het te lezen. Hoe dan ook, we blijven genieten hier; zelfs met de buien (en dat zijn er veel) is het hier eigenlijk ook fantastisch, zo af en toe een prikkend zonnetje erdoor en dan is de lichtval weer totaal anders, dus heel veel te zien!
Ik ga lekker uitdrijven .. vandaag weer veel moois gezien (kasteel!!!) maar dat zien jullie morgen wel. Groetjes van ons en de buren … moeoeoeoeoeoe :lach1: !!!
Gebruikersavatar
Gast

Re: Nick Nairn en Loch Katrine

Bericht door Gast »

Heit&Mem:

9 juni 2011
Hallo zwerwers.
het gaat bij julli aan de verslagen te zien naar wens het weer kon iets beter ?
wij hebben goed weer ,zon met wat lagere temp ben 20 graden .maar jullie dagen zijn zo weer om ,dus namens ons veel plezier .wij gaan Ype vanmiddag even handje schudden!! de Groetjes van heit en mem
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Nick Nairn en Loch Katrine

Bericht door Maravo »

Mara:

9 juni 2011
Hey allemaal, jullie hebben het wel naar je zin lees ik :-) , en gelukkig is het met internet ook gelukt. Xjes Mara
Gebruikersavatar
Gast

Re: Nick Nairn en Loch Katrine

Bericht door Gast »

Heit&Mem:

9 juni 2011
hoy
Gebruikersavatar
Gast

Re: Nick Nairn en Loch Katrine

Bericht door Gast »

conny&klaas:

9 juni 2011
Jeetje probeer jullie bij te houden maar jullie zijn niet te stuiten, en wij maar hard werken hier.
Maar is leuk om s'avond jullie verslag te lezen en de mooie foto's te zien.
Klaas snapte alleen de uitdrukking Klaas Kreas niet zo haha (hij is niet zo opgeruimd snap je)
Kijk uit naar jullie volgende verslag en wilde avonturen.
xxx conny
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2011”