Inveraray

Reislog van onze trip naar Schotland in juni 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Inveraray

Bericht door Tineke »

8 juni 2011 - Gartmore, Verenigd Koninkrijk

Om 8.50 uur vertrekken we richting het zuiden, de dag begint met fine Scottish weather: regen. We gaan vandaag naar Castle Inveraray. Hier zijn Pieter en Margreet ook nog niet geweest, zo zien we dus alle vier vandaag nieuwe dingen. Weer enkele Lochs komen we tegen: Loch Lomond waar we weinig van kunnen zien omdat er veel bomen langs dit loch staan, jammer.
Een eindje verderop dan toch Ben Lomond (Ben = berg) en een stukje Loch Lomond. Daarna komen we langs Loch Long, dit loch staat in verbinding met de zee en dus heb je hier getijde verschillen. Natuurlijk weer als echte toeristen kiekjes maken en dan richting Cairndow. Het volgende loch dient zich aan, de Canadese ganzen langs dit loch staan lekker te grazen.
Aan Loch Fyne staat dan het kasteel, we hebben onze ogen uitgekeken, wat een prachtig kasteel! Het is niet wit of zo, maar de natuursteen die ervoor gebruikt is, maakt dat het een lust voor het oog is. Binnen in het kasteel zijn enkele ruimtes die we mogen bekijken. Het kasteel is nog steeds bewoond door de Duke and Duchess of Argyll maar een gedeelte is dus open voor publiek.
Er is een tearoom en een shop. Vanuit de tearoom kwamen de heerlijke luchtjes van home made quiche en andere heerlijkheden je al tegemoet. Eerst alles dus maar bekijken, vooral de eetkamer is prachtig, hele mooie wanden met prachtige schilderijen en een pracht van een kroonluchter met echt glas! Er stond een hele mooie gedekte tafel met daartussen 2 boten, verguld en één met vergulde zeilen, de andere met zilveren en een enorme bowl daar weer tussen.
In de kamer aan de andere kant van de hall zijn prachtige wandkleden te zien (het maken ervan duurde 2 jaar, wat wij overigens echt niet lang vonden als je zag hoe groot die dingen wel waren) en daarnaast in een van de torens een porselein-uitstalling. Jammer genoeg mochten we zelf geen foto’s maken binnen, maar een prachtig boek met foto’s erin heeft dat ruimschoots goed gemaakt. Daarna toch eerst maar even eten, de quiche was heeeeeerlijk!

De tuin mochten we ook nog bekijken, waar we natuurlijk dankbaar gebruik van maakten, het was inmiddels gestopt met regenen, dus het weer was prima, een zonnetje erbij! In één van de hele oude bomen zag Pieter een boomklever in een grote barst naar binnengaan, waarschijnlijk zat er een nest in die barst. Het is hem gelukt om er een foto van te maken toen hij of zij weer naar buiten kwam, de tweede keer dat de vogel naar binnen ging duurde het ons te lang om te wachten tot ie weer naar buiten zou komen, jammer, ik heb zelf dus niet ook een foto kunnen maken.

Om 13.30 uur gingen we weer richting thuisbasis, onderweg langs Loch Awe zijn er nog foto’s gemaakt van Kilchurn Castle. Dit is een ruïne maar het staat er prachtig aan de rand van het loch. En weer verder rijdend kwamen we bij Loch Lubhair: spiegelend stil water waarin de weerkaatsing van de oevers en bergen prachtig te zien was, dit heeft dan ook puzzelwaardige foto’s opgeleverd. Het steeds veranderende weer was ons goed gezind, de zon scheen en toch die dreigende luchten, spectaculair gewoon!

Nu waren we niet ver meer van Aberfoyle verwijderd en de lucht werd steeds dreigender, een hele grote bui kwam ons tegemoet. Het is dan heel raar dat er eigenlijk maar weinig regen naar beneden komt, je verwacht echt een stortbui. Om ongeveer 19.00 uur hing die bui nog steeds in de richting van Aberfoyle, waarschijnlijk hebben ze op Loch Katrine de volle lading gekregen, weer een verregende boottocht daar dus. (N+T)



Hier valt weinig meer aan toe te voegen, behalve misschien dat de panini met smoked Awe salmon heerlijk smaakte. De reis begon weliswaar regenachtig, maar zoals al gezegd werd het steeds beter. Eigenlijk is het weer perfect al was het maar voor de prachtige plaatjes die we schieten. Morgen gaan we richting Stirling en Falkirk, eens kijken wat dat voor moois te bieden heeft. Ik hou het hierbij, we zijn inmiddels weer bij qua bloggen, wat toch een hele klus is. (P)



Ja, nou ben ik te moe om nog wat te vertellen :lach1: . Het was een mooie dag en morgen gaan we een beetje dichterbij dingen bekijken. Wordt vervolgd :lach1: . Ow ja .. de midges (muggen) … ze hebben ons flink te pakken af en toe :lach1: . Maar we hebben spul bij ons, dus komt goed!! XXX van (M)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Inveraray

Bericht door dyananna »

Dyan:

8 juni 2011
Fijn dat internet nu werkt en dat het nog altijd gezellig en prachtig is. Geniet ervan en ik blijf lezen!

XXX
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Inveraray

Bericht door Marijkevo »

marijke:

9 juni 2011
M'n eerste reactie (schande) maar ik heb het een beetje druk (haha)...geweldige verhalen weer hoor, de foto's heb ik nog ff niet gezien, maar die bekijk ik straks op m'n gemak. Have fun people!
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Inveraray

Bericht door Maravo »

Mara:

9 juni 2011
Dit verhaal lees ik als mn hoofd mee werkt :sad1: . Even over het weer hier, sinds gister weer wat koeler rond de 18gr met vandaag vrij veel zon en wind. Vanavond bloemen maar water geven, erg droog. Het heeft di-nacht voor het laatst geregent. Veel plezier daar xjes Mara
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Inveraray

Bericht door Marijkevo »

Marijke:

9 juni 2011
Weer geweldig mooie foto's mensen....da's zeker genieten. Hier is alles rustig. Greetje ik heb jou Beau Monde meegenomen om te lezen maar als je weer thuis bent ligt ie er weer hoor. Het weer is hier volgens mij beter als in Schotland maar ik heb jullie niet horen klagen en van een beetje regen ga je niet dood tenslotte. Nog heel veel plezier!
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2011”