Falkirk en Stirling

Reislog van onze trip naar Schotland in juni 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Falkirk en Stirling

Bericht door Margreet »

9 juni 2011 - Gartmore, Verenigd Koninkrijk

Zo … alle fotogekken/computergekken effies de deur uitgewerkt en nou wil ik effe!!! Sjees, die zijn niet van de comp weg te slaan…. De foto’s en filmpjes moeten bekeken worden, de filmpjes moeten van de camera af … iedere keer hoor ik: ooooo, kom es kijken!!!! Tssssss.

Vandaag was erg leuk, het regende af en toe maar dan zaten wij net binnen of in de auto. We zijn in de buurt gebleven, de feitjes volgen vast nog wel :lach1: . Inmiddels is Tineke omgedoopt tot Tinika Yamamoto, ze maakt meer foto’s dan een Japanner :lach1: , maar da’s te begrijpen.
Morgen scheiden onze wegen zich even, P en ik gaan op pad en T&N gaan de buurt te voet verkennen :knip1: moet kunnen. Alle eten en drank is daarnet ingeslagen bij de lokale super en slager (die SUPER is) en ze komen niet om van de honger. Ook hebben we gelukkig 2 x een sleutel van de voordeur.

Het plekkie hier is echt fantasties, de voortuin met de buren (koeien) ernaast .. de zwaluwen die onder de dakrand van het huisje nestelen, de scholeksters die druk aan het vrijen zijn voor het 2e nest … de kwikstaartjes met de jonkies, prachtig allemaal. We vermaken ons uitstekend. De dagen zijn soms lang, dus misschien af en toe teveel indrukken als je het nog nooit gezien hebt.
Maar never mind, we staan overal voor open. Behalve voor de muggen, daar hebben we echt weer last van, vooral op sompige plekjes bij lochs enzo. Gisteren is P weer flink te pakken genomen, maar een hooikoortspilletje weet daar wel raad mee. Ik heb 3 grote bulten op m’n boezem (en ik mag niet helpen krabben :sad2: :lach2: (P)), er was een mug die een lekker plekkie zocht blijkbaar :lach1: . Maar dat zijn bijzaken. We hebben het goed, het weer ziet er redelijk uit voor de laatste paar dagen van onze vakantie, dus alles oké hier. Het letterlijke verslag volgt hierna wel … ik wilde alleen maar wat indrukken overbrengen :knip1: . Xxx (M)



De lente zit echt in de lucht, overal worden er eitjes bevrucht dat het een lieve lust is :lach2: Het Falkirk Wheel was heel leuk om te zien, een heel simpel idee en heel goed uitgevoerd. Natuurlijk zijn er de nodige foto’s gemaakt want zoiets zie je nergens anders in de wereld. Hierna zijn we naar Stirling gegaan, want het uitzicht bij Stirling Castle moet je nou eenmaal gezien hebben. Het kasteel ligt op een monoliet in het dal van de Forth en het uitzicht vanaf het voorplein is echt fenomenaal.
Het William Wallace Monument is goed zichtbaar vanaf deze plek en het weer werkte perfect mee. Het kasteel zelf zijn we niet ingegaan omdat het een paar uur zou duren en zoveel tijd wilden we er niet aan spenderen want er is nog meer te zien. Het William Wallace Monument is de volgende stop, daar hadden we graag wat meer van willen zien, maar de tocht er naar toe moet te voet afgelegd worden en het is een hele klim naar boven. Dat trekken de ouwe botten niet meer, dus na een aantal foto’s zijn we weer huiswaarts gereden.
Nog even shoppen bij de super en onze geweldige slager zoals al gezegd en dan naar ons huisje. We zijn nog even door Gartmore gereden vanwege het wandelavontuur van T&N en ook daar zou het goed vertoeven zijn met een pub en een goed hotel. De rest laten we aan de reisgenoten. (P)



Jajajaja, Tinika nogwel! Maar het is ook allemaal zo prachtig, schitterende luchten en mooie gebouwen, nog mooiere vergezichten en inderdaad, het weer werkt ontzettend mee! Nico heeft bij het Falkirk Wheel heerlijk zitten filmen, dit is natuurlijk iets wat we waarschijnlijk nooit weer zullen zien en dat moet op allerhande manieren worden vastgelegd, ik heb vandaag meer dan 200 foto’s gemaakt en dan nog 3,41 MB aan film, als daar niet een mooi fotoboek in zit dan weet ik het niet meer. Het Wheel draait de boten van onderin van het ene kanaal naar het andere wat ongeveer 30 meter hoger ligt. En ook is er een sluis waar je weer verder naar beneden kunt gaan met de boot.

Daarna door naar Stirling voor het kasteel en waar we heerlijk hebben gegeten in The Port Cullis, een alleraardigst café met een echt gezellig interieur. Daar moest ik, als echte Japanner, natuurlijk binnen ook nog foto’s maken. Pieter en ik hadden een panini met ham en Engelse mosterd, nou: de tranen schieten je in de ogen van die mosterd, maar wel ontzettend lekker. Nico een panini met mozzarella, gedroogde tomaatjes en eigengemaakte pesto. Margreet een baked potato met sour cream en bieslook, die heeft heerlijk zitten smullen, de foto is het bewijs :lach1: ! Die foto mocht wel op het blog, zodat Dyan kan zien hoe Margreet lekker geniet hihihi, wat komt die Japanner dan goed van pas hé!

De buren zijn net nog uitgebreid op de foto gezet, ze zijn lekker wollig nog en beginnen de vacht los te laten voor de zomervacht. Kleine kalfjes erbij en die drinken nog lekker bij moeders. We gaan zo lekker een pie eten, die van Pieter zag er zo heerlijk uit, dat we dit zelf ook willen ervaren. Ik ga nu stoppen, ik wordt van tafel weggewerkt vanwege het eten. (T+N)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Falkirk en Stirling

Bericht door Gast »

Anneke:

9 juni 2011
hoi kanjers

toppie weer
het is een genot om te lezen weer
ik zat natuurlijk op verkeerde pagina weer(S.U.F)
en dacht waar blijven de blogs lollll
maar heb nu de goede en net gelezen
moet andere ff terug lezen
Het leest weer heerlijk weg
en kijk al naar het volgende blog uit

veel plezier kanjers

groetjes en knuffels Anneke
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Falkirk en Stirling

Bericht door dyananna »

Dyan:

10 juni 2011
Ha!

Die erpel ziet er heerlijk uit! Ik heb nog aan je gedacht mutti, toen ik de mijne aan het verorberen was in Covent Garden. Mjum! :-)

Verder prachtige foto's. Ik kan me goed voorstellen dat jullie veel foto's maken en film schieten, er valt zoveel moois te zien. Geniet, van zowel het mooie land als van het lekkere eten. Jammer dat je onze koelbox niet bij hebt, anders had je een paar lekkere lapjes van de slager mee kunnen nemen naar NL! :knip1:

En ik ben blij dat internet het doet, of in elk geval wat beter meewerkt dan in het begin.

XXX
Dyan
Gebruikersavatar
Gast

Re: Falkirk en Stirling

Bericht door Gast »

trezie:

10 juni 2011
Fijn ,dat jullie zo van de reis genieten
en ik herhaal, wat een prachtige foto's, ik kan er zo en paar gebruiken voor mijn teken opleiding,
alvast bedankt.
grtjs Trezi
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2011”