De laatste volle dag.

Reislog van onze trip naar Schotland in juni 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De laatste volle dag.

Bericht door Pieter »

11 juni 2011 - Gartmore, Verenigd Koninkrijk

De laatste volle dag hier begint zonnig, maar de buien dreigen in de verte alweer (je was ook véél te laat op :lach1: (M)). We houden het rustig vandaag en rijden daarom even naar de oostkant van Loch Lomond. Een smal weggetje leidt ons naar een leuk strandje waar mensen een boot te water hebben gelaten om te waterskiën. Het weer is perfect, dus kunnen we weer mooie plaatjes trekken. Een dolle jonge hond ging helemaal uit z’n dak in en rond het water, dolenthousiast om z’n baasjes heen rennend. Leuk om te zien, alleen was het een beetje oppassen omdat het een allemansvriend was en daarom ook nog wel even tegen ons omhoog wou springen.

Hierna zijn we weer naar Aberfoyle gereden, nog ff shoppen, een klein hapje eten en ook onze (pak)ezel moest weer gevoerd worden, zodat hij klaar is voor de terugreis. De lokale slager hebben we ook nog met een bezoekje vereerd, waar de jongedame achter de toonbank zei: you can’t stay away can you? :lach2: en inderdaad, hier wil ik dagelijks m’n vlees wel halen :knip2: . De steakpie zal vanavond weer voortreffelijk smaken, net als de vorige pies en ook de entrecote en de haasbiefstuk.
We hebben een foto van de shop zodat onze slager in Eersel hem meteen herkent als hij hier in de leer gaat, want we sturen ‘m op cursus!! Ik heb eigenlijk niks meer te vertellen, misschien dat de rest van the bunch nog iets heeft te melden, dat zullen jullie hieronder dan wel lezen. (P)

Nou, dat zal niet veel worden, tis lambal- en uitdrijfdagje. Het meeste spul is al gepakt en als het ophoudt met regenen gooien we vast teen en tander in de auto. De reisplannen zijn veranderd trouwens … we laten N&T hier en het mooie witte hooglander kalfje gaat mee op de achterbank :-) . P wil ‘m in de schuur houden en we zaaien wel gras in op onze 3x3 tegeltuin, whahahahaaa!!! Ik vind ‘m zoooo lief en P roept steeds maar: BIEFSTUKKEN!!! :sad1: . Het is een pestkop … P dan.
Maar goed, morgen moeten we helaas de terugreis alweer aanvangen, maar ik heb hier al weer genoeg gevonden voor de vakantie van volgend jaar. We zouden naar Frankrijk gaan, maar dat plan gooien we morgen op de boot officieel overboord.
Het zal ergens in noord Engeland worden, waar de piggies vet zijn en de worstjes – naar men zegt – overheerlijk. Ik ga daar nog even lekker op studeren en heel veel googelen en dan komt dat vast weer goed. En deze keer MET goed internet, potdomme!! Volgend blog komt maandagavond vanuit thuis lieve mensen, tot dan!! (M)

Wij blijven dus hier zoals jullie al wel gelezen hebben, we hebben dan in ieder geval 2 slaapkamers, zodat we allebei goed kunnen slapen, alleen nog andere matrassen, dan zal het vast goedkomen :knip1: .
Alle gekheid op een stokje, we gaan dus morgen weer terug en de route is al bekend. Pieter vertrouwd dus toch nog op Billy om ons weer naar Newcastle te leiden, we zullen wel zien. Hij heeft nu lekker Mark Knopfler aanstaan, “Piper to the end”, om in Schotse stijl te blijven. Heerlijke muziek, dat heb ik toch wel gemist. Stombo die ik ben: heel veel muziek staat op mijn PC, maar ach, tijdens een vakantie heb je daar ook weinig tijd voor. Komt thuis wel weer.
Loch Lomond was prachtig om te zien, we waren aan de andere kant er al langs gereden maar konden dan weinig zien van het loch vanwege al die bomen. Nu dan toch gelukt! De vogels waren vanmiddag niet weer in Aberfoyle toen wij daar waren, best wel jammer, ik had graag nog een paar mooie foto’s er van gewild. Je kunt niet alles hebben, we hebben al zo veel moois gezien!!
We hebben ontzettend genoten, meestal blijven we gewoon thuis maar ik denk dat we ook nog es naar Duitsland met vakantie gaan, kunnen we zelf rijden. Volgens mij heeft Pieter Engels bloed in de aders, hij rijdt hier net zo goed als in Nederland, niet te geloven, niet een keer aan de verkeerde kant gereden, wonderbaarlijk!

Pieter en Margreet: bedankt voor het idee van vorig jaar om naar Schotland te gaan en dat wij mee mochten! (T&N)

Bijdewee: de hotdogs, friet en hamburger op het parkeerterrein in Aberfoyle smaakten vanmiddag voortreffelijk :lach1: . Ze kunnen het wel hier :knip1: . (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: De laatste volle dag.

Bericht door Gast »

conny&klaas:

11 juni 2011
Hoi margreet en wolf en reisgenoten
Lees dat er aan vlees geen gebrek is, hier viel vandaag ook een lekker stukje vlees op de deurmat mm
Bedankt daarvoor ik watertand al bij het vooruitzicht om schotland eens te bezoeken.
groetjes xxx conny
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: De laatste volle dag.

Bericht door jos111161 »

jos:

12 juni 2011
sailing home,,ik heb jullie reis bloggend gevolgt,,helaas weinig van het vlees geproeft.. :lach2:

veilige thuiskomst,en tot gauw,,,,,,,,,,

groeten,,,Jos&Ria
Gebruikersavatar
Gast

Re: De laatste volle dag.

Bericht door Gast »

trezie:

12 juni 2011
Beste M&P en T&N,
Bedankt dat ik heb mogen meegenieten van jullie
geweldige vakantie, het was zo te zien meer dan de moeite waard,
Een goede en nog gezellige thuisvaart wensen we jullie toe, jullie zouden het in de toeristenindustrie heel erg goed doen,met dit reisverslag.
grtjs en lfs van Trezie.
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: De laatste volle dag.

Bericht door Maravo »

Mara:

12 juni 2011
Hey vakantiegangers, ik ben weer helemaal bij :-) . Mooie verhalen en prachtige foto's en zo te lezen hebben jullie het goed gehad en ervan genoten. En vandaag de terugreis en voor morgen alvast welkom thuis!! Vandaag is het hier een mooie zonnige dag met 20gr en morgen weet ik nie precies, zien we morgen wel toch... Voorspoedige reis en Auntie& P tot snel dikke kus Mara
Gebruikersavatar
Ellen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:37
Contacteer:

Re: De laatste volle dag.

Bericht door Ellen »

Ellen:

12 juni 2011
Hey lieve schatten,

Het was heerlijk jullie reisblog te lezen,
prachtige foto's zijn er gemaakt.
Helaas kan ik jullie niet verwelkomen in IJmuiden,
maar in gedachten doe ik dat wel hoor.
Spreek jullie snel weer, geniet van de terugreis en de laatste rust om jullie heen.

Dikke kus en knuffels

Ellen
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: De laatste volle dag.

Bericht door dyananna »

Dyan:

12 juni 2011
Hoi luitjes,

Beetje late reactie, druk program gehad maar vandaag (zondag) lekker aan het relaxen. Jammer dat het er weer bijna op zit, ik weet hoe graag jullie weg wilden. Maar ja, nu ben je weer een hele hoop mooie ervaringen rijker!

Goede reis terug en hopelijk kunnen we morgen ff bellen :knip1: .

XXX
Dyan
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2011”