Onze reisperikelen

Reislog van onze trip naar de Eifel in oktober 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Onze reisperikelen

Bericht door Pieter »

3 oktober 2011 - Drees, Duitsland

Jaja, we zijn aangekomen in Drees, een bruisende metropool, dichtbij de Nürburgring. We zijn vanmorgen om goed 9 uur op pad gegaan en hebben zoveel mogelijk de snelwegen gemeden.
Via Bergeijk zijn we richting Hamont gereden en vandaaruit zijn we zuidwaarts getrokken langs de Maas, maar dan aan de westkant er van. Billy zat maar te roepen dat we verkeerd reden, maar ja, die houdt van opschieten en wil alleen maar snelweg zien. Wel zijn we door Maastricht gereden om daar de A2 te pakken richting Luik. Je wilt niet ergens in Luik belanden, want daar de weg zoeken is niet eenvoudig. Trouwens, dat is het in Bels sowieso niet, de bewegwijzering stamt nog uit de tijd dat ze er met paard en wagen reden.
Langs de snelweg hebben we een lekker bakkie pleur gehad en de ledematen natuurlijk even gestrekt, want we hadden er al een uurtje of 2 op zitten. De stramme onderdanen roesten dan al vast, dus is even bewegen een bittere noodzaak.
Een kwartiertje is dan ook weer genoeg, dus schieten we de snelweg weer op om er bij Verviers weer af te gaan. We nemen een kleine omweg richting het westen omdat we langs het riviertje de Amblève willen rijden, dat moet volgens de kaart namelijk een mooie route zijn. Na 1 keer fout gereden te zijn komen we in Remouchamps aan waar we meteen de goeie weg in slaan. De route is inderdaad groen, veel bos en af en toe een glimp van het riviertje. Het is raar maar waar, maar op een maandag moet je nog veel moeite doen om frites te scoren, alles is zo ongeveer dicht. Het lijkt wel alsof ze niks willen of hoeven te verdienen.
Uiteindelijk belanden we in Coo, wereldberoemd .. :lach2: ... door de waterval. Het zag er allemaal even vriendelijk uit, dus zijn we hier gestopt om de innerlijke mens te versterken. Ook het wandelingetje was weer nodig, dus de auto aan de kant en de brug over waaronder de waterval ligt.
Het moet gezegd, alles lag er keurig bij, op de brug en aan de lantaarnpalen hingen grote manden met bloeiende bloemen wat zorgde voor een leuke sfeer. Het tentje waar we gegeten hebben was ook erg netjes en het eten heerlijk vers. De biefstuk was mals, het kippasteitje heerlijk vers en de frieten waren heerlijk. Al met al hebben we hier bijna een uur gelummeld, maar och, het is vakantie he :knip2:
Tegen een uur of 2 zijn we weer op pad gegaan en via Trois Points rijden we richting Sankt Vith. Hier hebben we de snelweg weer genomen, want we willen toch een beetje op tijd op de plek zijn. Het is lekker rustig op de weg, dus kunnen we goed opschieten en al snel komt de afslag Prüm in zicht.
Er komen weer vage herinneringen boven aan deze weg en Gerolstein is eigenlijk best nog bekend terrein. Het is een mooie weg en al slingerend rijden we richting de Nürburgring.
Tegen 4 uur rijden we het park op, mooi op tijd, want de chauffeur begint dorst te krijgen. Het Duitse bier lonkt al en vanuit de ooghoek zie ik de Warsteiner al staan in het winkeltje.
Nadat we de “sleutels” hebben gekregen zijn we naar ons verblijf gereden en ik moet zeggen, het ziet er prima uit.
Het park is nog niet heel oud, waarschijnlijk is het net een jaar in gebruik. Alles is hier gericht op mensen die willen racen op de Nürburgring, maar je kunt hier ook zat andere dingen doen. Er is zelfs een welness centre waar we gratis gebruik van mogen maken.
Ik denk dat ik eerst weer genoeg verteld heb, Margreet zal ook nog wel iets willen vertellen. Morgen gaan we de route langs de Moezel rijden, maar daarover morgen meer. (P)

Ja, ben ik ook nog even ... het was weer een heerlijk tripje vandaag, maar ook best wel vermoeiend, met een stevige verkoudheid. Het huisje is uitSTEkend!! Alleen, wat ik al dacht: meest Duitse tv zenders :huh: .
Geeft niet ik heb boeken bij me en bovendien ben ich kaput jetzt . Ik zal ervoor zorgen dat ik morgen wat meer ga vertellen. Pedro gaat nog ff wat foto's uitzoeken en plaatsen, want zonder dat is het niet ECHT ons reislog, toch? Lieve allemaal: ik ga zo tukken ... morgen gaan we de Moezel-Wein-strasse rijden en het weer ziet er goed uit, dus moet lukken!! Truste voor nu XXX (M)

PS, omdat dit blog niet echt geschikt is om foto's te plaatsen, zullen ze op onze fotopagina geplaatst worden. Heb even geduld, ze komen er aan. De link staat rechts bovenaan op dit blog.
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Onze reisperikelen

Bericht door Maravo »

Mara:

4 oktober 2011
Heej Uncle P& Auntie, even wennen hier op jullie site en kijken of het me lukt een reactie te plaatsen :lach1: ... Jullie zijn goed aangekomen en lekker aan het genieten. Hele fijne vakantie en ik lees het wel xMara
Plaats reactie

Terug naar “Eifel 2011”