Vroeg wakker

Reislog van onze trip naar de Eifel in oktober 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Vroeg wakker

Bericht door Margreet »

4 oktober 2011 - Drees, Duitsland

Zo, goeiesmorges! Daar ben ik alvast weer. Er is geen wet die zegt dat er maar een logje per dag geschreven mag worden, toch? :ondeugd: En het is nu nog errug vroeg omdat ik gisterenavond ook errug vroeg helemaal uitgeteld was, dus heb ik nu even mooi de tijd om te kleppen.
Over de reis is het meeste al gezegd; het was prachtig weer en alles zag er dus lekker vakantie-achtig uit. Heerlijk gegeten in Coo, waar tot mijn verbazing een heel Plopsaland bij was! Maar ik geloof dat het dicht was. Zoals al gezegd, er was veel gesloten, ook winkels e.d. Misschien de gewoonte op maandag in Bels? In Duitsland was veel dicht om een reden: het was de Tag der Deutsche Einheit en het ganse land was frei. Maar onze vakantieplek is een echte fabriek, dus het winkeltje was keurig tot 22.00 uur open en hebben we wat boodschapjes kunnen doen. Gelijk een bestelling achtergelaten voor verse broodjes, morgenvroeg, die kan ik dan om 8.00 uur gaan halen. Mjammie,verse kaiserbrötchen!! :kwijl:
Op het terras van de Park-bistro (zie foto) hebben we ook iets lekker kouds gedronken. De keuze is beperkt: bier is er uiteraard in overvloed maar een koud roseetje was niet te krijgen, dus heb ik een Rotkäppchen gedronken … :lach1: dat is sekt, ander woord voor mousserende witte wijn. Maar ach, het was koud en dan smaakt het al gauw goed!!
Het huisje is erg mooi, 5-persoons dus 3 slaapkamers en een en-suite badkamer met bad plus nog een badkamer met douche. En beneden nog een apart toilet. De kamer is heel ruim en het gedeelte met de eettafel is op z’n Duits in een hoekje gemaakt, met hoekbank. Lijkt me wat krapjes als je met z’n vijven bent. De keukenhoek is van alle gemakken voorzien, met een grote oven, maar weinig kastruimte, de kasten die er zijn staan vol met borden en pannen e.d. Geeft niet, denk niet dat we veel zullen koken …. In tegenstelling tot GB zijn er hier dan WEL weer goeie bierglazen: flutes en bierpullen. :bier:
Het park is goed volgebouwd, maar ze hebben wel rekening gehouden met de privacy. Vanaf ons terras voor het huis kijk je aan de overkant op de voordeur van het huisje wat daar staat, zij hebben het terras achter het huis, dus iedereen zit redelijk vrij op z’n terrasje. Daar is wel over nagedacht. Het is trouwens niet heel druk, in ons deel van het straatje zijn 3 huisjes bezet van de 10 die je zo kunt zien.
Vandaag zetten we de neus van de auto eerst naar het zuiden, richting Bernkastel aan de Moezel.
Die rivier volgen we dan naar het noorden, richting Cochem en dan waarschijnlijk via Mayen weer terug naar Drees. Het weer ziet er prima uit voor vandaag en morgen ook nog droog, maar donderdag lijkt het minder te worden. We zien het wel en jullie lezen het wel! Vanavond bloggen we weer lekker verder. Groetjes!!! (M)
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Vroeg wakker

Bericht door Maravo »

Mara:

4 oktober 2011
Ooow toch wel, prachtig weer zo te zien en hele mooie landschappen... Hier is het wat frisser en miezerig xm
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Vroeg wakker

Bericht door Maravo »

Mara:

4 oktober 2011
Eej kan ik de foto's toch niet vinden... :knip1:
Plaats reactie

Terug naar “Eifel 2011”