Mosel Wein Straße

Reislog van onze trip naar de Eifel in oktober 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Mosel Wein Straße

Bericht door Pieter »

4 oktober 2011 - Drees, Duitsland

Die Mosel dus, we zijn iets verder stroomopwaarts gereden, naar het plaatsje Piesport. Ik zal jullie meteen gerust stellen, het rook er helemaal niet naar pies :knip2: De weg er naar toe was erg mooi, een prachtige afdaling tussen de wijnranken en prachtige uitzichten op het dorpje en de Moezel.
Er werd druk geplukt, overal stonden er auto’s en tractortjes met wagentjes langs de kant van de weg. Het weer werkt dan ook fantastisch mee, lekker in het zonnetje en met de temperatuur zit het ook meer dan goed. Langs de hellingen halen we de 23 graden, maar in de schaduw is het maar 13 graden.
We rijden lekker op het gemak stroomafwaarts richting Cochem, door leuke dorpjes en overal waar we kijken is er wijn te koop. Zouden we dan toch echt in een wijnstreek zitten?
Onderweg hebben we nog lekker van een bakkie pleur genoten en wel in Ürzig. Moselschild heet het hotel / restaurant en nadat we de trap beklommen hebben zitten we eerste rang op het terras. Je ziet het hier best veel, terrasjes op de 1e verdieping…(P).

Ik even verder, P heeft weinig inspiratie, zeg-ie en gaat ff foto’s maken van de wolkenluchten want het betrekt hier een beetje. Dat kan gebeuren.
Moselschild was een erg net en mooi hotel, met uiteraard Ollanders erin. Ik hoorde ze Gute Morgen zeggen met een heeeel erg NL accent. Het was allemaal erg netjes, zoals veel van die gelegenheden langs de Moezel. Het zit wel meestal vol met de wat oudere jongeren … laat ik het netjes zeggen … Wij lijken er ukkies bij :ja: . Verder maar weer ge-meanderd langs de Moezel om uiteindelijk om 13.15 uur aan te leggen in Cochum. P weer verder …(M).

Natuurlijk zijn we onderweg een paar keer gestopt, er moeten immers ook plaatjes getrokken worden, want een verhaal zonder plaatjes is wel heel erg kaal. Het is af en toe zoeken naar een plekje om het ros te stallen, maar met de pleur maar neer verlichting aan lukt ook dat vrij aardig. Een niet aangegeven umleitung (genoemd naar de Chinese minister van verkeer Um Lei Tung) bracht ons via een leuk weggetje weer terug naar de Moezel.
De innerlijke mens moest ook versterkt worden en daarom de auto in Cochem in een parkeergarage gezet (dat moest wel, want alles langs de weg stond al vol) en het stadje in getrokken. Het tentje heette Alt Cochem en die naam verdiende het ook wel. Er was een leuk terras, overdekt met een stel oude druiven (nee, dat waren wij dus niet) en het eten zag er niet slecht uit.
Omdat we nog een stukje wilden wandern en nog weer terug moesten rijden hebben we het bij een ietwat lichte maaltijd gehouden. Een schnitzel voor beide, eentje met paddosaus en eentje met pepersaus. Natuurlijk was het weer eens veel te veel, maar we hebben ons best gedaan. Hierna hebben we nog even wat rondgeslenterd in het stadje en ook hier wat plaatjes gemaakt. Inmiddels was het 3 uur geworden en werd het stilaan tijd om weer terug te gaan naar Drees.
Na een kleine detour die overigens wel een mooi uitzicht over Cochem bracht, zijn we binnendoor die birgen wieder ubergezogen. De Nürburgring staat ook hier al aangegeven op de borden, dus het kan niet missen. Het is een leuke weg, met veel bochten en verrassingen, dus een spekkie voor m’n bekkie. Heerlijk om zo de berg op en af te rijden. Om kwart over 4 reden we het park alweer op, mooi op tijd dus, want er moest nog een boodschapje gedaan worden.
Eenmaal in ons tijdelijk huisje moeten eerst de foto’s gedaan worden en misschien nog belangrijker, de dorstigen moeten gelaafd worden. Auto rijden en veel mooie dingen zien zorgt voor een droge keel en die moet dan echt gesmeerd worden. Voor nu kap ik er mee, misschien dat M zo nog iets te vertellen heeft. (P)

Och, ik moet nog ff naar de receptie voor een schapje en P gaat soep maken. Ik heb al een croissant met kaas op .. pfoei! Dus een wandelingetje lijkt me niet slecht. Ik typ morgen wel weer ff wat, bin jetzt müde. Laturrrrr!! :lach1: (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Mosel Wein Straße

Bericht door Gast »

Conny:

4 oktober 2011
Prachtige omgeving maarre wordt wel doodziek van jullie reisverhalen, heb toch gedroomd van die Nürburgring
Wolf in zijn renault senic en ik in die pausmobiel, wat margreet nou met die kniekousjes aan het doen was? zwaaide er maar mee rond
Doe geen gekke dingen anders krijg ik echt nachtmerries
fijne dag en genieten he :bier: :foto:
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: Mosel Wein Straße

Bericht door Tineke »

Tineke:

4 oktober 2011
Wat geweldig allemaal, jammer dat onze vakantie er al weer op zit, ik krijg meteen weer zin! 'k Zal Nico toch proberen over te halen om volgend jaar ook es naar Deutschland zu fahren um das Schöne zu gucken! En wat weer een prachtige foto's, de herfst is heel erg mooi daar. En al die kastelen, echt iets voor mij! Geniet nog maar effe en vooral de wijn daar proberen natuurlijk...
Groetjes van Tineke en natuurlijk ook van Nico!
Plaats reactie

Terug naar “Eifel 2011”