Straßenschade

Reislog van onze trip naar de Eifel in oktober 2011
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Straßenschade

Bericht door Pieter »

6 oktober 2011 - Drees, Duitsland

Jawohl, dort sind wir wieder, die letzte tag auf das park ist ins blauwe hinein.
We hebben vandaag de langste straat met dezelfde naam gereden, Straßenschade, wie het nog weet, we hebben ooit in Ierland en Nieuw Zeeland zo gemopperd op de wegen, maar wat we vandaag toch allemaal hebben moeten ondergaan deed daar echt niet voor onder. We verdenken ze er hier van dat ze Ieren hebben ingehuurd om de wegen te onderhouden :lach2: maar da's weer een ander verhaal.
Vanmorgen zijn we richting Nürburg gereden en zelfs een deel langs de Nürburgring gereden. Het was er al weer druk met allerhande scheurijzers en de motoren brulden weer uit alle macht. Helaas zijn we zelf het circuit niet op geweest, zou denk ik ook niet echt passen tussen al die bakken met veel vermogen :lach2: . We zouden meer een rijdende chicane geweest zijn. Wie weet op de 10e, misschien zijn de goden ons goed gezind :knip2:
We reizen verder naar het noorden, richting Adenau om vandaaruit via een toeristische route het Ahrdal met een bezoekje te vereren, maar eerst nog richting Bad Munstereifel. In het Ahrdal moet het over het algemeen droger en warmer zijn dan in de rest van de Eifel.
Op zich was het weer niet echt slecht, bewolkt, dat wel, maar vooral in het Ahrdal was het beslist niet koud. We hebben echt de binnenlanden bekeken, harige speld bochten gepakt en dieptes ingedoken en uitgeklommen. We hebben zelfs nog gewandeld, jaja, niet te geloven he? We kwamen langs een radiotelescoop en die stond er heel mooi opgesteld. Dus daar naar toe gewandeld, wat foto’s gemaakt en terug gewandeld. Bij het tentje naast de parkeerplaats hebben we de innerlijke mens versterkt. Al met al zag het er niet uit, maar het rook er wel erg lekker. Je bent in Duitsland of niet, dus moet er bratwurst gegeten worden, mit viel senf. De bockwurst mit pommes frites gingen er ook prima in, dus waren we weer geheel voldaan.
Toen we weer goed en wel in de auto zaten begon het wat te druppelen en hoe dichter we bij het Ahrdal kwamen, hoe meer het betrok. Echt zo’n druilerige regen, waar je gruwelijk nat van wordt. Dit in combinatie met af en toe wat zon gaf best wel fel licht. Het Ahrdal is stukken kleiner dan dat van de Moezel, maar waar er ook maar een plekje is staan er druiven. Heel knap, gezien de steile hellingen en de hoeveelheid bebouwing, het lijkt wel 1 groot en langgerekt dorp vanaf Kreuzberg, maar wel erg leuk om te zien.
Bij Bad Neuenahr zijn we weer de rimboe in getrokken, de snelweg is echt taboe, want er is best veel te zien zo langs de kleinere wegen. Het slot Bürresheim is het doel, het is inmiddels behoorlijk nat en dan zoeken we iets waar we binnen kunnen. In het slot staan alle originele meubelen nog van de familie die het ooit in het bezit had, het is in 1941 verkocht aan de staat inclusief de inhoud. Best de moeite waard om dit slot te bezoeken, met een rondleiding van dik een uur wordt er best veel verteld over het slot, wat ooit begonnen is als burcht. Nu is onze kennis van het Duits redelijk, we kunnen het verstaan, maar ik mag toch hopen dat de tour ook in andere talen gegeven kan worden. Macht nichts, wir haben spass gehabt. Het is een prima vertier geweest, temeer omdat het water ineens met bakken uit de lucht kwam tijdens de tour.
Hierna zijn we weer naar ons tijdelijk nest getrokken, waar we zo rond half 5 aangekomen zijn. Nog ff een schapje en dan relaxen. Morgen nog de trek naar huis, maar dat lezen jullie later wel. (P)

Ja, doe ik er nog een woordje bij. Over die wandeling naar die telescoop: dat lijkt zo een aardig kuiertje, maar het was wel driekwart kilometer bergaf en vervolgens uiteraard weer idem dito naar boven. Laat me het zo zeggen: m’n kuiten doen pijn :sad1: .
De weggetjes vandaag waren echt prachtig, de herfstkleuren doen hun uiterste best en we hebben ervan genoten. Dat Ahrdal … ongelofelijk wat die wijnbouwers op die steile rotsen voor mekaar krijgen, echt iedere cm2 wordt benut. En dan dat Schloss … echt heel mooi bewaard. Schitterend om te zien, maar een uur lang slenteren en staan was niet best voor de rug. Geeft niet, het was de moeite waard. Ik had nog wel ff naar de toeristinfo op de Nürburgring willen gaan, maar tis er niet meer van gekomen. Dus Conny … GEEN kaartje :nee: :kus1: .
We drijven nu lekker uit … hebben hier ff teen en tander gegeten en dan morgen wieder nach Hause. We gaan via Monschau rijden … hoe oud kun je worden??? Cochum en Monschau in EEN vakantie :-P :slaap1: :lach1: . Maar het is en blijft een mooi stadje, Monschau dan.
We zullen morgenavond nog een logje plaatsen en dat was het dan wel weer. Oh ja: wie ooit deze kant op wil: dit park is zeer zeker een aanrader! We hebben het hier sehr gut gehabt! We spreken jullie morgen nog wel ff … (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Straßenschade

Bericht door Gast »

Conny:

6 oktober 2011
Hoi margreet en wolf xxx
Aardig uitstapje vandaag zeg pff
Pijn in de kuiten ach zouden er ook steunkniekousjes zijn? :lach1:
Ach margreet doe geen moeite ben nog helemaal blij :love: met mijn schot
al zit er een gaatje in zijn kont
Vond hem laatst aan de schutting genageld
Hoop dat jullie een goeie terugreis hebben de auto heeft wolf gespaard op de Nürburgring , toch denk ik dat hij het niet aandurfde :nee:
Even jullie verslag van gisteren lezen had toen een drukke dag tja sommige mensen moeten arbeiten
groetjes conny en ook klaas xxx
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Straßenschade

Bericht door jos111161 »

Jos:

6 oktober 2011
:lach2: ein gute fahrt nach eersel

bis bald...auf wieder sehen


:bier:


jos
Gebruikersavatar
Maravo
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Straßenschade

Bericht door Maravo »

Mara:

6 oktober 2011
Hier is het weer vanaf di-dag ook omgeslagen... Veel wind vannacht zelfs stormachtig en de nodige regen erbij, dus letten jullie beetje op tijdens de terugreis. Met zo'n ervaren chauffeur gaat dat wel goed komen :ja: . Ik kom za-dag ff op de koffie als dat uitkomt?? Da's te lang geleden da'k jullie gezien heb :kus1: . XMara
Plaats reactie

Terug naar “Eifel 2011”