Dag nummer 1, de reis naar Gloucester.

Reislog van onze trip naar Wales in mei 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Dag nummer 1, de reis naar Gloucester.

Bericht door Pieter »

18 mei 2012 - Gloucester, Verenigd Koninkrijk

Ja ja, we zijn gearriveerd in het hotel dicht bij Gloucester.
Gisteravond de vrachtwagen volgeladen met de normale bagage, want de elektronica laten we niet zomaar een nacht in de auto liggen.
Het was verrekt vroeg dag vanmorgen, ik werd liefdevol gewekt om half 4, waarna de vaste ochtend rituelen begonnen. Eerst een frisse neus halen buiten, daarna een lekker bakkie koffie in het systeem. Dat is eigenlijk de manier voor een herstart zo vroeg in de morgen.

Daarna de nodige bad taferelen en het goddelijke lichaam aan al te nieuwsgierige blikken ontnemen.
Nadat we de rest in de auto hebben gestouwd zijn we om half 5 weggereden, de morgen tegemoet want het begint al te gloren aan de einder. Zonder ook maar op of om te kijken wisten we ook meteen waar we waren toen we België in reden, we leken wel een stel dove kwartels zo hard moesten we roepen om elkaar te verstaan. Al met al ging de reis heel voorspoedig, we hadden vanaf Gent zelfs een lege weg voor ons liggen. Ongehoord eigenlijk, die weg is normaal zo gruwelijk druk dat we stomverbaasd waren omdat we alleen op de weg reden.

10 over 7 stonden we bij de toegang tot het ferryterrein, ruim op tijd dus. Het was er niet druk en toen de boot vertrok stond ze nog niet eens half vol. Lekker rustig dus bij het ontbijt :knip2: , want de innerlijke mens stond al te schreeuwen om voedsel. Voor mij was de keuze niet moeilijk, een sneetje toast met ruim roomboter, gebakken spek, een spiegeleitje en een kop koffie.
Mijn betere helft had al lekker zitten smikkelen van een croissant met roomboter en suiker, waarna we samen naar het buitendek zijn gelopen om ook de longen eens flink te vullen met frisse zeelucht. (En rook :lach1: (M)) Die lucht is echt eetlust opwekkend, want bij mij ging er nog een sneetje toast met lekkere boter en wat jam er gesmeerd in. Nog een kop koffie om alles weg te spoelen en het lijf was weer helemaal tevreden.

20 over 9 Engelse tijd reden we weer op vaste bodem, dat ging allemaal lekker vlot. Natuurlijk hadden ze weer eens iets veranderd waardoor we eerst richting Canterbury reden, maar dat was zo weer opgelost.
De reis onder Londen langs ging eigenlijk best goed, we hebben een beetje vertraging gehad, maar dat viel op zich nog redelijk mee. Om 12 uur hebben we de auto bij Reading op een Services plaats neer geplant en hebben we een lichte lunch genuttigd. Frietjes van de Mac waren er niet, wel van de Burger King, maar die waren volgens mij niet echt om over naar huis te schrijven.
Voor mij werd het een kingsize sausage roll, eentje waar we in Nederland nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Rijkelijk gevuld met heerlijk gehakt en gloeiend heet.
Nadat we ook aan het vloeibare deel van de lunch hadden voldaan zijn we om half 1 weer op pad gegaan.

Omdat de reis zo voorspoedig ging zijn we de snelwegen maar gaan mijden, we zijn tenslotte op vakantie en willen wat zien. Ik zal nog wel een kaartje maken om te laten zien waar we allemaal langs gereden zijn, dat is misschien makkelijker dan om het allemaal te typen.
Half 3 stonden we voor het hotel, Billy heeft ons feilloos de weg gewezen, ondanks al onze ingebouwde omleidingen. Eerst inchecken, daarna pinnen bij de Tesco, want de portemonnee was karig gevuld met fondsen voor onze snode plannen.

Daarna naar de Bumble Bee voor een broodnodige alcoholische versnapering en daar meteen een reservering gemaakt voor het avondeten.
Of het ook lukt om daar een foto van te plaatsen laat ik even in het midden, want de upload is maar beperkt via de netwerkverbinding.
Ik ga het hier bij laten en ga me vast verlekkeren met de gedachte aan een lekkere entrecote of zoals ze hier genoemd worden, een sirloin steak. (P)


Zozo, de chef heeft het weer prima verteld allemaal! Een soepele reis, zo mogen we het wel noemen, alleen verrekte lang. Ik denk zo’n 6 à 700 km? Pfoei en ik was al om half 3 op. Dus uiteindelijk hebben we na wat binnendoor weggetjes maar de snelste route naar het hotel genomen, het was voor mij mooi geweest. Hier lekker wat rond gekeuteld.
Het hotel (Holiday Inn Express) is uitstekend en keurig netjes, plus er staat een ouwe leuke pub naast, die vol zit met drankjes en lekker eten, hebben wij weer geluk! Het gedoentje heet dus The Bumble Bee, da’s Engels voor De Hommel :lach1: . Erg gezellig, er komen nog wel foto’s maar denkelijk niet vandaag. We hebben wel internet maar niet erg veel upload Mb’s. En uiteraard weer vet betaald. Maar we halen het vanaf morgen allemaal wel in (dan is het gratis :-P ).

Wat kan ik nog meer vertellen? O ja, we hebben onszelf op de boot verwend met ieder een fles eau de toilette, alles was zowat op en lang leve de lol toch? Al een skon kadootje voor “ons Anna” gezien, maar dat kan op de terugweg ook wel.

Heb nog even geprobeerd om in het hotel een dutje te doen, maar dat was mislukt. Dus ik denk dat ik er vroeg in lig!! Zeker met het buikje vol Bumble Bee eten :knip1: . We hebben gereserveerd, dat werd aangeraden – het is tenslotte vrijdag. Maar we eten niet te laat; 6 uur lokaal, da’s 7 uur in NL. Dan nog een drankje en dan zal deze dame wel snel knock out zijn. Pieter houdt het vaak wel wat langer vol … hij zou gisteren ook vroeg te bed (IK lag er om 9 uur in!!!) maar dat liep toch weer uit de hand :sad1: . Afijn, tis een grote jongen :lach1: :lach1: en hij heeft weer uitstekend chauffeurswerk geleverd!! Zo, dat mag wel weer even gezegd worden. Goed, het wordt tijd om naar de pub te lopen. We vullen later misschien nog wel wat aan!! Toedeloe!!!

Aboe … net terug van het eten (en drinken), dat was errug smakelijk. Maar ik laat het hierbij voor nu, ff uitbuiken en dan: slaaaaaaaaaaaaapen :lach1: . (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dag nummer 1, de reis naar Gloucester.

Bericht door Gast »

conny:

18 mei 2012
Hoera jullie zijn aangekomen!! lees op verschillende manieren niet te veel eten hoor hahaha geniet ervan xxx
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Dag nummer 1, de reis naar Gloucester.

Bericht door dyananna »

Dyan:

18 mei 2012
Niet de eerste met een reactie, maar wel lekker jou (M) ff gesproken! :-) Het klinkt al heerlijk, de vakantie is ondanks de lange rit echt begonnen. Goed voedsel en een lekker bed, wat wil een mens nog meer!

Zoals al vaker gezegd: geniet ervan! En we kijken uit naar de foto's!

XXX
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dag nummer 1, de reis naar Gloucester.

Bericht door Gast »

ebo:

18 mei 2012
Nou ik merk het al jullie zijn er
maak er een fijne vakantie van
en niet teveel eten daar
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Dag nummer 1, de reis naar Gloucester.

Bericht door Marijkevo »

Sissy:

19 mei 2012
Het wordt weer als vanouds......geweldige verhalen en mooie foto's. Geniet ervan possums.
Plaats reactie

Terug naar “Wales 2012”