Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Reislog van onze trip naar Wales in mei 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Bericht door Margreet »

19 mei 2012 - Newtown, Verenigd Koninkrijk

Ow jee, iedereen gaat een hekel aan ons krijgen :sad1: … het is hier fantAAAAsties!!! Echt waar, ik weet niet hoe ik ze vind, maar het huis is nog een stuk perfecter dan alle vorige, ECHT waar. Pieter schrijft straks vast nog een heel verhaal, dus ik ga weer even van de hak op de tak.

Wat ik nog vergeten was doe ik dan eerst maar even: gisteren zijn we in Gloucestershire door Tetbury gereden. Nu zal je zeggen .. nou en?? Maar daar woont Prince Charles en z’n Camilla als ze niet in London zijn. Hij heeft daar een groot landgoed, Highgrove (gekocht toen hij met Diana trouwde), en daar experimenteert hij met allerlei biologische planten en meer van dat soort shit (weet IK veel). In Tetbury zelf heeft hij een winkel waar ze alles verkopen – vast lekker aan de prijs!! Zie link: http://www.highgroveshop.com/ . We zijn de winkel voorbij gereden, het was er stervensdruk in dat stadje en mammie was moehoehoe!! :-) Dat ben ik nog, maar het zal hier vast beter worden.

Maar goed, we zijn hier dus om 14.55 lokaal gearriveerd. Dat was 5 minuten te vroeg, maar we werden al gelijk verwelkomd. Een lieve dame, genaamd Pru, met haar hondje – dat Pieter Kwispel heeft gedoopt :knip1: – zei dat het allemaal prima was. Kort daarna kwam haar man (denk ik) Glynn om ons de korte instructies te geven. Hij was blij dat we vroeg waren, want er was veul sport op de tv zei hij en dat wilde hij zien, dus goed gedaan van ons. Daarna de auto uitladen, de keuken inruimen (bier en wijn koud!!! Erg belangrijk!!) en de boel verkennen. We hadden van de website al zo’n idee dat het erg leuk zou zijn, maar dat was een understatement van de eerste orde. We gaan dit gedoentje regelrecht de hemel in prijzen!

De trip van vandaag was erg mooi, ondanks de laaghangende bewolking. Blijkbaar heeft het vannacht flink geregend, maar daar hebben wij niets van gemerkt … bedtijd was vroeg gisteren. Helaas waren de mooie uitzichten wel iets minder mooi door die wolken, maar we hebben het droog gehouden en erg genoten. Weer een totaal ander landschap hier dan in Schotland of Engeland. Goed, ik hou nu even op met dit begin. We blijven vandaag verder hier, te gammel om nog op zoek te gaan naar een pub ofzo, je moet er nogal effies voor rijden. EN: we hebben aier en bacon en brood en boter immers :lach1: :lach1: … en ook nog chips en kaas, dus we komen niets te kort. Ik ga nog ff uitdrijven, misschien typ ik later nog wel een stukje, ik kan wel dooooooor blijven kleppen :lach1: . Zo … de chef ff de koffer naar boven laten zeulen … :sad1: …. Ik ga dalijk wel opruimen :lach1: :lach1: . (Bijdewee: de buren zijn hier schapen en lammetjes … P zit de hele tijd alweer mjammjam geluidjes te maken :sad1: (M)


Yessss, we zitten in ons riant onderkomen voor deze week, M heeft niks teveel geschreven. Het is een plaatje als je aan komt rijden en binnen is het geweldig.We zouden ons huis zo willen ruilen, ruimte genoeg en heerlijke rust.Af en toe hoor je buiten een trein voorbij gaan, maar binnen hoor je echt helemaal niks. Dat is ook niet verwonderlijk gezien de dikke muren, ik schat ze zo’n 60 cm dik.

Jammer dat de bewolking vandaag zo laag hing, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben toch wel mooie plaatjes kunnen schieten waarvan we er een paar geplaatst hebben. Een van de plekjes die we bezocht hebben is het Ponsticill reservoir, daar hadden al wat foto’s van gezien en natuurlijk mocht die niet in de eigen collectie ontbreken. Het is een zeeftoren met daarbij een overloop van het stuwmeer, heel apart om te zien.

Billy werd een beetje ongelukkig van ons omdat we weer eigenwijs waren en zelf een andere route hadden uitgezocht, maar om ons daar te brengen was hij een welkome hulp. Op de kaart staat namelijk niet alles en zonder hulp hadden we nog moeten zoeken om het plekje te vinden.

Door de binnenlanden van Wales zijn we naar Brecon gereden waar we wilden gaan lunchen, maar omdat de auto op een parkeerterrein aan de rand van het stadje geparkeerd moest worden en de restaurantjes nog op een flink stuk lopen afstand lagen hebben we er maar van af gezien. Normaal zou het geen probleem zijn, maar ons hele hebben en houden lag nog achter in de auto. Niet zo’n prettig idee dat je de auto dan onbeheerd achter moet laten. Blijkbaar zijn we echt de wildernis in gereden, want wat we aan eettentjes tegenkwamen waren of gesloten, of ze waren al heel lang gesloten.

Toch hebben we nog ergens wat koffie kunnen scoren, waarna we besloten hebben om de kortste weg naar Newtown te nemen om daar wat te shoppen.
Eenmaal in het huisje hadden we eigenlijk geen zin meer om er op uit te trekken, dus een pan op het fornuis en wat soep warm gemaakt en M aan de toaster gezet. Die stond blijkbaar nog op cremeren, want het duurde niet lang of de rookwolken kwamen al boven drijven. Nog iets later werden we vergast op een oorverdovend kabaal van de brandmelders, dus de afzuigkap maar aan gezet en de deuren geopend. Gelukkig bleef het daarbij en is het bordje soep met toast toch nog in alle tevredenheid naar binnen gewerkt.
Hier laat ik het maar bij, er moeten nog wat foto’s verkleind worden om te kunnen plaatsen. (P)

Zo, moeders heeft ingeruimd en is zwaaaar aan het relaxen :lach1: . Jullie hebben weer ff genoeg om te lezen, alhoewel lang nog niet alles verteld is. Het zal wel weer de leeftijd zijn. Geen zorgen, het komt uiteindelijk wel weer allemaal bovendrijven :knip1: :lach1: (M) .
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Bericht door Gast »

ebo:

19 mei 2012
Top verslag van jullie aankomst in Wales
En mooie foto's ook
Kijk uit na het verslag van morgen
Gebruikersavatar
Mirjam
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015, 07:07
Contacteer:

Re: Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Bericht door Mirjam »

Mirjam:

19 mei 2012
Het ziet er goed uit en internet werkt deze keer wel zie ik. Veel plezier en geniet ervan :-)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Bericht door dyananna »

Dyan:

19 mei 2012
Hoi luitjes!

Wauw... in 1 woord geweldig! 't is laat hier, de voorbereidingen voor het feest zijn achter de rug. Morgen nog wat dingen doen en dan... Party! Jammer dat jullie er niet zijn maar jullie vieren daar op een andere manier jullie eigen feessie. Een paar foto's leken wel ansichtkaarten, zo mooi. En Pieter: nu zelf foto's gemaakt van het meer met het gat er in :-) !

Dat adres van het huisje bewaar ook maar, Dave was het met me eens, superdeluxe voor een holiday cottage. Daar kan Center Parcs nog wat van leren!

Genoeg geklept en moe, dus ik brei er een end an. Morgen zal de reactie mogelijk ook vrij laat zijn, misschien zelfs pas maandag. Maar ik kijk uit naar het volgende verslag EN de foto's.

Enjoy!
Luv u!
Dyan
Gebruikersavatar
Paul
Moderator
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:07
Contacteer:

Re: Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Bericht door Paul »

Paul:

20 mei 2012
Eindelijk de juiste buren voor je Pieter, komen zich zelf presenteren ?? Maar het is er echt mooi, geniet er van. Veel plezier de komende dagen.
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Bericht door jos111161 »

jos:

20 mei 2012
De lammetjes met rust laten Pieter,er is genoeg ander eten.
veel plezier verder nog

Jos
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zaterdag 19 mei … de eerste dag in Wales.

Bericht door Gast »

conny:

20 mei 2012
ziet er heel mooi uit het huisje en de omgeving en ja ik ben jaloers maar zag een zeilbootje bij de krijtrotsen wij kwamen even langs maar konden niet aan land komen haha heel verstandig dat je niet bij charles en camilla langs bent geweest al dat geexperimenteer van die ouwe man brr maarre ga lekker genieten rust goed uit!! ik hou jullie in de gaten xxx
Plaats reactie

Terug naar “Wales 2012”