Dinsdag, lambaldagje …??

Reislog van onze trip naar Wales in mei 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Dinsdag, lambaldagje …??

Bericht door Margreet »

22 mei 2012 - Newtown, Verenigd Koninkrijk

Sja, misschien kun je het zo wel noemen! Ook niet vreemd eigenlijk, want het is hier hoog zomer, daar wordt een mens lui van :knip1: . En we hebben natuurlijk al wél een aantal pittige reisdagen achter de rug. Dus vanochtend werd de planning maar weer eens helemaal veranderd, wij houden nu eenmaal van verandering :lach1: .

Gezien het mooie weer hebben we (jaja WE en niet ik alleen … ik doe slechts voorstellen …) vanmorgen besloten om een dagje seaside te doen, we zitten tenslotte niet zover af van een bekende badplaats in Wales: Aberysthwyth. En ze hebben er een pier en een treintje wat je zo bovenop een rots brengt, het klonk allemaal heel leuk en vriendelijk. De route erheen was in een woord schitterend! Natuurlijk ook mede dankzij het mooie weer. We konden heen en terug twee vrij verschillende routes nemen, onder en boven langs een prachtige vallei, dus hebben erg genoten van het uitzicht. Het stadje zelf was echter enigszins een teleurstelling; nergens maar dan ook nergens parkeerplaats te vinden, ondanks de doordeweekse dag stond alles vol auto’s, OOK bij de dubbele lijnen langs de stoep en het was er stervensdruk. Toen maar doorgereden naar het noorden van het stadje, waar het treintje te vinden zou zijn. Dat hebben we ook wel gevonden, maar het station lag aan een doodlopende weg, die ook aan beide kanten helemaal vol geparkeerd stond. Niets voor ons dus :sad1: , onze zin is dan nogal snel over.

We zijn daarom meteen de toch wel redelijk grote stad uitgereden – aan de andere kant van de vallei, zoals gezegd, en hebben weer veel moois gezien. Niet al teveel verder was er een mooi aangelegd terrein met een café, geheel verzorgd door wat ik maar effies de Engelse natuurmonumenten noem. Het lag aan een meertje in een bos en was een broed- en voederplaats voor de Red Kite, de lokale roofvogel die wij in Nederland niet kennen. Eerder tijdens de rit hadden we er al wel een stel van dichtbij zien overvliegen … een prachtige vogel. Het is volgens P wat wij hier een rode wouw zouden noemen, lid van de arend familie.

We hebben daar heerlijk buiten zitten lunchen en zijn vervolgens op het gemakkie weer richting huis gereden. Ik meende dat ik nog ergens een crafts centre had gezien, maar dat zijn we niet tegengekomen. Ergens op een berg zijn we nog gestopt omdat moeders nog honger had en eerder hadden we op een parkeerplaats op een berg een snackwagen gezien, met hamburgers en hotdogs e.d. Ik moest weer aan die hotdog op de engels – schotse grens denken, dus het water liep me al in de mond! Maar helaas, deze smaakte anders. Wél ontzettend aardige mensen in die kar, de mensen in Wales houden wel van een praatje en zijn wat meer open dan de Schotten. Vooral het weer is een geliefd onderwerp :knip1: .

Maar goed, tegen twee uur waren weer bijna thuis. We moesten nog een klein boodschapje doen en omdat de Spar tegenover de fish and chips shop lag, heb ik daar nog een patatje gescoord :lach1: en dat in de auto op weg naar huis opgegeten. Was erg lekker hoor!! Verder hebben we hier heerlijk niets genut (??) en genoten van het schitterende weer. Morgen gaan we weer wat verder weg, richting het hoge noorden. Er is best veel te zien hier en daar willen we toch wel gebruik van maken, zeker met de schitterende weersomstandigheden :knip1: !!! Wordt morgen vervolgd, misschien heeft P nog wat te vertellen. Doei!!! Xxx (M).



Goed, ik dus nog even. Het doel Aberysthwyth, wat moet ik er van zeggen, misschien toch maar de park and ride moeten nemen, want op zich is de Cliff Railway wel heel bijzonder. Wat we er van gezien hebben is een straat aan weerzijden vol met auto’s, dus parkeren was onmogelijk.
De Cliff Railway brengt je ongeveer vanaf het strand tot boven op de top van Constitution Hill, alwaar je een prachtig uitzicht hebt over de stad, maar ook over het omringende landschap. Op een heldere dag kun je zelfs 26 bergtoppen zien. Jammer maar helaas, wie weet een volgende keer beter.

De rest van het verhaal is wel ongeveer verteld, behalve dan dat er hier 3 Britse tornado’s langs het huisje vlogen, laag tussen de heuvels door (ik noem het hier nog steeds heuvels, bergen hebben besneeuwde toppen :knip2: ) en met oorverdovend kabaal. Ik kon bijna de piloot zien zitten, zo laag kwamen ze over.
In een vloek en een zucht zijn ze dan weer verdwenen, de oren fluitend achterlatend. Toch maar eens bellen met de defence secretary, we zijn hier voor onze rust.

Voor de rest heb ik niet heel veel meer te vertellen, behalve dan dat er weer wat foto’s geplaatst zijn en niet alleen op dit reislog, maar ook op onze fotopagina.
wales2012/wales.php voor wie ze wil zien.(P)
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Dinsdag, lambaldagje …??

Bericht door jos111161 »

jos:

22 mei 2012
foto,s zijn geweldig...

veel plezier nog
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Dinsdag, lambaldagje …??

Bericht door dyananna »

Dyan:

22 mei 2012
Het is er echt prachtig... Ben maar zuinig op het adres van het huisje, dat is een geweldig vakantieplekkie!

Hier is de zomer ook in volle glorie gearriveerd, vandaag 28C op de plaats in de schaduw! Mummy, beetje much voor jou dus hopelijk koelt het hier af voor jullie terug zijn :-) .

Enjoy en vergeet het dinee voor twee niet!!

XXX
Dyan
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dinsdag, lambaldagje …??

Bericht door Gast »

Ebo:

23 mei 2012
foto's Van zeer grote klasse
En wederom weer een top verslag
Gr
Ebo
Gebruikersavatar
Marijkevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2015, 19:00
Contacteer:

Re: Dinsdag, lambaldagje …??

Bericht door Marijkevo »

Sissy:

23 mei 2012
Ik sluit me volledig bij de vorige mailers aan. Prachtige foto's en geweldige verhalen. Ongelooflijk dat, ondanks het feit dat ze zo dicht bij elkaar liggen, Wales en Engeland en Schotland toch zulke verschillende landen zijn. Ik heb geprobeerd de plaatsnamen uit te spreken maar ik breek er mijn tong op hoor.
Hier is alles goed...ook wij hebben geweldig weer!!! En het feest afgelopen zondag was fantastisch. Anna is echt de liefste baby ooit. Wa'n schatje!!!
Gebruikersavatar
Gast

Re: Dinsdag, lambaldagje …??

Bericht door Gast »

Tiny en Anny:

24 mei 2012
Wat een prachtig reisverslag met al die mooie foto's.
Wij zijn gisteren teruggekomen uit Spanje Benalmadena en hebben daar ook veel gezien van de omgeving.

Heel veel groetjes A en T
Plaats reactie

Terug naar “Wales 2012”