Vrijdag, de laatste volle dag in Wales.

Reislog van onze trip naar Wales in mei 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Vrijdag, de laatste volle dag in Wales.

Bericht door Pieter »

25 mei 2012 - Newtown, Verenigd Koninkrijk

Lake Vyrnwy is het doel van vandaag, want hier staat een Victoriaanse toren in het reservoir. Een filter is het eigenlijk, hier wordt het water grof gefilterd voordat het richting het drinkwater gaat. Er zijn op het internet al veel foto’s van te vinden, maar er gaat niks boven een eigen foto. Voor de zekerheid zijn er uiteraard meerdere gemaakt, want om ff snel terug te gaan is niet echt een optie.

De rit er naar toe was al erg leuk, een single track road bracht ons naar de B weg richting het meer. Bij de dam hebben we de eerste stop gemaakt, een bakkie pleur, een sigaretje en natuurlijk de eerste foto’s, want vanaf de dam heb je een prima zicht op de toren. Ook hebben we nog wat leuke dingetjes gekocht in de shop daar, een heel aardig tentje met best wel leuke dingen. Niet dat kitscherige wat je in de meeste shops tegenkomt, maar goede arts and crafts.

Hierna zijn we om het meer heen gereden met een heel stel stops om de nodige plaatjes te trekken. De linkeroever is naar onze mening toch wel de mooiste, een prachtig bosgebied met af en toe mooie doorkijkjes over het meer. Het is geen lange rit, maar we hebben op ons gemak gereden, want mooie stekjes ben je zo voorbij en we zijn hier nou eenmaal om de omgeving op te nemen. Terug bij de dam hebben we bij the Old Barn een lunch genuttigd, home made tomaten/rode uiensoep die erg lekker was en een baked potato met boter en een heerlijk verse salade.

Omdat gisteren het shoppen niet helemaal gelukt was zijn we hierna weer naar Welshpool gereden. Ik had vanmorgen op google maps even gekeken waar het was en kwam er zo achter waarom we het gisteren niet hebben kunnen vinden. Nadat ik Billy had aangewezen waar we naartoe wilden zijn we weer de binnenlanden ingedoken, want ik had hem verboden om de grote wegen te nemen. Best wel spannend zo en je komt op plekken waar je normaal niet komt.

Kleine weggetjes zijn er hier wel, vaak met een pittige klim in de weg, dus leuk om te doen. Zo ook vandaag weer, stukken waar de 2e versnelling de enige optie is, want er kan tegemoetkomend verkeer zijn en dan moet er snel gereageerd worden.
Gelukkig zijn er altijd wel uitwijkplaatsen aan zo’n weg, al moet je er soms even voor achteruit.

In Welshpool reden we zonder mankeren recht het parkeerterrein van de shop op, het is het oude station wat ze op een leuke manier een 2e bestemming hebben gegeven. Alles is er nog, zelfs het perron, al ligt het nu aan de grote doorgaande weg. Het is dicht gemaakt met glas, maar je ziet alle details van het oude station nog. Boven hebben ze een leuk restaurantje gemaakt en te zien aan het bord met menu en vooral nog de geuren is het een prima plekje om de inwendige mens te versterken.

Na het shoppen zijn we recht naar huis gereden, onderweg het paard van voer voorzien zodat die morgen zonder mopperen de weg naar Ashford kan vinden. Hier overnachten we om zondag de boot van 12 uur in Dover te nemen. Toch een lekker idee om hier nog een nachtje te pakken, want anders waren we zaterdagavond pas heel laat weer thuis geweest.
De 6 uur boot pakken betekent om 9 uur lokale tijd in Duinkerken aankomen en dan moet er nog ruim 2 ½ uur gereden worden.
Zoals we het nu doen zijn we zondagmiddag tegen 6 uur ’s avonds weer thuis, op tijd om nog een lekker hapje te pakken in een lokaal tentje :knip2:

Voor vandaag vind ik het weer genoeg, her indoors zal straks ook nog wel iets te vertellen hebben. (P)

Nou ja, hebben wij geluk gehad met het weer, of niet? We komen zelfs lichtelijk aangebakken terug :lach1: . Na de prachtige route vandaag langs het meer (waar het echt heeerlijk was!) stond P erop dat we nog ff naar de shop gingen, die we gisteren niet konden vinden. Wat ik al zei: met een beetje hulp van Billy (da’s onze tomtom)(nadat ik Billy de weg had gewezen :lach2: (P) ) reden we er zo naar toe! Waar ik eigenlijk voor wilde gaan (beetje laat) was kaarten en postzegels, maar helaas … volgens mij doen ze daar in Wales niet aan :sad1: .
Dus kijkbuiskinderen: deze vakantie van ons GEEN kaartje, sorry!!! We hebben er genoeg om gezocht. En ik ben het beu nu, ik ga er ook niet meer voor :-P .

We waren om 3 uur terug bij het huisje, waar de zon weer vol op stond te bakken. Gelijk alles wat open kon, open gegooid en nu (half 8 lokaal) wordt het draaglijk binnen. In de kamer weliswaar, in de serre is het niet te harden! Ik had na aankomst meteen willen beginnen met opruimen, maar ach, een borreltje en een zonnetje … daar wordt een mens lui van. Dus heb een mini-tukkie gedaan en ga zo dadelijk aan de slag. Helaas, aan alles komt een eind … het was hier echt vurrukkuluk!!!

Morgen, na de lange trek richting Dover horen jullie nog wel een keer van ons, en dan zondag nog vanuit ons eigen stekkie. Allemaal fijn Pinksterweekend en tot morgen!!! (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Vrijdag, de laatste volle dag in Wales.

Bericht door Gast »

Ebo:

25 mei 2012
Hoi,
Wederom weer een stukje cultuur van Wales ontdekt
Al is het maar met een blog
Ik geniet er wel van
En ik wens jullie fijne terugreis toe
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Vrijdag, de laatste volle dag in Wales.

Bericht door dyananna »

Dyan:

25 mei 2012
Jullie hebben je tijd in Wales goed benut gezien alle mooie plaatjes... Fijn dat jullie zo genieten EN uitrusten (volgens mij zijn alle balken in dat huisje inmiddels doorgezaagd :-P ). Morgen relaxt richting Dover rijden en zondag ook nog een dagje op het gemak doen. Goed gepland!

Hier alles prima. Dave had een dagje vrij dus we hebben lekker genoten van het weer en geshopt in Venlo.

Goede reis terug en we bellen sowieso zondagavond.

XXX
Dy
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Vrijdag, de laatste volle dag in Wales.

Bericht door jos111161 »

jos:

26 mei 2012
was weer leuk om mee te lezen

een goede reis terug

jos
Plaats reactie

Terug naar “Wales 2012”