Zaterdag, de trip terug naar de oostkust van Engeland.

Reislog van onze trip naar Wales in mei 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Zaterdag, de trip terug naar de oostkust van Engeland.

Bericht door Pieter »

26 mei 2012 - Ashford, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen was het al weer vroeg dag, kwart over 7 stond ik beneden, een beetje slaapdronken nog, maar wakker genoeg om buiten lekker van het heerlijke weer te genieten. De vaste ochtendrituelen weer gedaan, en tijdens de koffie nog even op het reislog gekeken.

Vandaag zoals gezegd de terugreis richting Dover, we hebben in Ashford een overnachting in het Holiday Inn Express Hotel, zodat we morgen lekker relaxed richting de boot kunnen gaan. De reis hier naar toe ging eigenlijk heel soepeltjes, na het inladen der goederen zijn er om 10 voor 9 op weg gegaan. Toch een hele exercitie om alles weer een plekje te geven in de auto, de ruimte is nogal beperkt :knip2:

Billy wou ons almaar via Birmingham laten rijden, maar wij hadden andere plannen. Uiteindelijk kreeg hij bij Hereford in de smiezen wat wij van plan waren. Leuke stad trouwens, veel te zien daar :knip2: , maar we zijn niet gestopt in de stad. Onderweg hadden we al eens zitten loeren naar een plekje om een bakkie pleur en een sanie (sandwich) te scoren, maar dat viel een beetje tegen. Aan de invalsweg van Hereford vonden we een tentje, All Day Open stond er op het bord, maar eigenlijk waren ze gesloten. Het menneke uit de keuken was heel erg vriendelijk en wou voor ons wel een kop koffie en een kopje thee maken.

De koffie was prima, een lekkere straffe bak en ook de thee ging er prima in. Hierna zoals gezegd door de stad om vandaar uit richting Ross on Wye te gaan, hopend op een plekje waar we ook nog een hapje konden eten. Uiteindelijk waren we net voor Cirencester alwaar we een roadchef vonden. De appelsap was prima, maar de sanie’s waren niet om aan te raden. Gauw vergeten dus, want de naam had beter roadkill kunnen zijn.

Gelukkig ging de reis vanaf hier heel voorspoedig, op een vierbaans weg kun je tenminste opschieten. We wisten dat langs de M wegen betere plekjes waren om te stoppen en het duurde niet al te lang voor we er eentje tegen kwamen. Hier hebben we een lekker hapje gescoord en even de benen gestrekt.

Bij Londen hebben we een klein beetje oponthoud gehad, maar dat viel nog reuze mee. Bij Sevenoaks hebben we nog een stop gemaakt, heel even de benen strekken en een flesje water halen, want het hotel is niet ver meer. Nog even het gas er op en dankzij de coördinaten van het Hotel loodste Billy ons zonder problemen naar het hotel. Inmiddels was het half 5 geworden en na het inchecken en installeren hebben we beide een borreltje gepakt op weer een geslaagde vakantie.

Het verhaal van het eten laat ik aan M over, anders heeft ze niks meer om over te vertellen. (P)

Ja hallo!! Was toch weer een hele trip vandaag, weet nog niet hoeveel km, heb de eindstand niet opgenomen, maar het waren er VEUL :lach1: . Mooi op tijd vertrokken, maar vanaf waar wij zaten moet je over tweebaans wegen, er ligt geen snelweg. Wel veel mooier om te zien en we willen ook niet teveel snelweg rijden. Maar het kost gewoon wat meer tijd … en die hadden wij :knip1: .
Ongeveer (denk ik ) halverwege zijn we de motorway opgedoken (2 x 3 baans!!) en dan kunnen er meters gemaakt worden, dus dat gaat veel sneller. Alleen worden de stops ook wat frequenter, want een mens wordt er een beetje stijfjes van :sad1: .

Hoe dan ook, op een redelijke tijd aangekomen in dit Holiday Inn hotel in Ashford, dat ligt een half uurtje rijden van Dover. Het hotel is prima, beter uitgerust dan dat in Gloucester en ook weer met een mooie pub erbij. Aldaar hebben wij overheerlijk gegeten van ons vader/moederdagskado van Dave, Dyan en Anna. We hebben een foto (lieve ober) als bewijs.
Er stond Indiaas eten op de kaart, dus jullie weten al wel wat Pieter gehad heeft :lach1: . Ik had een rauwe biefstuk en die lag op een superhete vulkaansteen, dus ik mocht ‘m zelf bakken … hihihi, was wel erg leuk. En we hebben er heerlijk van genoten!!!

Verder is het hier in het hotel zelf in de hal leuker dan om op je kamer naar tv te kijken… er is een bruiloft aan de gang – een echte Engelse. Alle dames hebben iedere ronding zo strak mogelijk in een skon jurkje geperst en alle heren zijn al LANG ladderzat :lach1: . Je lacht je een kriek hier. Verder nog 2 bussen vol Nederlanders op toer in Engeland. Wij praten gewoon Engels samen, dat scheelt veel geouwehoer :knip1: . Het is een verrassend leuke afluister van deze vakantie.

Goed lieve mensen, morgenavond doen we nog een afsluitend blogje en dan zit het er – helaas – weer op. Maar ik zou zeggen: op naar het volgende log :lach1: :lach1: . Tot morgen!! (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zaterdag, de trip terug naar de oostkust van Engeland.

Bericht door Gast »

Ebo:

26 mei 2012
Het is hier nu 22:20
En zie het eten dan krijg je gewoon weer trek in eten :-)
Maar wederom weer een leuk verslag van jullie laatste dag in Wales
Gebruikersavatar
Gast

Re: Zaterdag, de trip terug naar de oostkust van Engeland.

Bericht door Gast »

conny:

27 mei 2012
Hoop dat de reis terug goed is gegaan?
Wij hebben genoten van het verslag mis nog wel die ene foto al zie ik wel een mals stukje vlees? mmm
groetjes klaas & conny
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Zaterdag, de trip terug naar de oostkust van Engeland.

Bericht door dyananna »

Dyan:

27 mei 2012
Kan het niet laten... ook al hebben we jullie net gezien, nog ff een afsluitend commentaar. Dave was zo gaar van het bier vandaag dat ik de late "dienst" heb :-) .

Bedankt voor de leuke cadeaus, ook namens Dave en Anna. Ze zal, in tegenstelling tot Bob en Bonker, de draak niet op willen eten en er snoezig uit zien in haar nieuwe outfit!

Succes met het opruimen en tot snel!

XXX
Dyan
Plaats reactie

Terug naar “Wales 2012”