De laatste dag in London.

Reislog van onze trip naar London in september/oktober 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De laatste dag in London.

Bericht door Pieter »

3 oktober 2012 - Eersel, Nederland

Het zit er bijna weer op, time flies when you’re having fun. Dat was gisteren dus, want we hadden beiden geen fut meer om nog een stukje te schrijven. Na de vereiste ochtendrituelen hebben we de spullen ingepakt en afgeleverd bij de conciërge van het hotel, want de rest van de dag alles mee slepen is niet echt een optie.
Met alleen de camera om de nek zijn we naar het British Museum getrokken. Dit ligt dicht bij het hotel, dus geen gerammel meer door de ingewanden van de stad. Ook hier is de entree gratis.
We hebben maar een deel van de collectie bekeken, want het is immens groot en wil je echt alles zien, dan trek er maar een paar dagen voor uit. Uiteraard hebben we de Elgin Marbles gezien, want dat is toch wel een must als je het British Museum bezoekt. Verder hebben we nog dingen van Afrika en de Amerika’s gezien. Ook Azië is er ruimschoots vertegenwoordigd.
Al met al hebben we er zo’n 2 uur doorgebracht, want het plan was om zeker op tijd weer richting het vliegveld te reizen.
Nadat we op ons gemak terug gewandeld zijn naar het hotel om de spullen op te pikken hebben we besloten om toch maar een taxi te pakken naar Liverpool Street Station, want dat geschlep met al de spullen via de ondergrondse zagen we niet echt meer zitten.
Op zich ook een leuke ervaring om met een taxi door London te rijden. Volgens mij kom je als chauffeur ogen te kort, want hoe vaak hij af moest remmen voor een overstekende pedestrian stak niet zo nauw. Het grootste gros kijkt nog niet op of om, want de i-phony is belangrijker dan wat er om ze heen gebeurd.
Volgens mij is de volgende kwaal waar veel mensen last van zullen krijgen een vergroeide nek en lopen er straks hele volksstammen bij alsof ze spijkers op laag water zoeken.
Na een hapje op het station zijn we de trein weer in gestapt richting Stansted. We waren er al mooi op tijd en konden meteen inchecken zodat we de grote tas meteen kwijt waren. Aapjes kijken is dan het devies en nog een paar keer naar buiten voor een peuk, want eenmaal voorbij de security kun je niet meer ff naar buiten lopen.
Na het nodige strippen mochten we door en zijn we maar ergens neergeploft, wachten op de aankondiging van de gate. Het is vanaf de wachtruimte is het nog dik 10 minuten lopen naar de gate en daarom bij de gate besloten om priority boarding te kopen. Van al dat lopen en staan word je moe, dus snel aan boord en zitten is dan een goeie optie.
De vlucht zelf ging weer voorspoedig en door een opening in het wolkendek zagen we mooi de Oosterscheldekering en de Grevelingendam liggen. Ons huis hebben we niet gezien omdat de landing vanaf de andere kant van Eindhoven werd gedaan.
Volgens mij heb ik alles wat ik te vertellen heb wel verteld, wie weet heeft M nog wel wat te vertellen. Tot een volgende keer, want die zal er zeker nog komen. (P)

Ja, ik heb nog wel wat te vertellen … ik ben bèkaf :lach1: . Al m’n knoken doen zeer en wat ik met m’n handen gedaan heb weet ik niet, maar het voelt alsof ze eraf vallen! Zal wel van dat geschlep komen :knip1: .
Gisteren was een leuke afsluiter van de vakantie. Het was droog en mooi weer, dus dat kwam goed uit. Alle spullen kregen we netjes weer ingepakt en die hebben we –zoals gezegd- afgeleverd bij de conciërge. Dat is ideaal in die hotels, je moet er meestal voor 11 uur uit, maar als je vlucht laat vertrekt dan zit je met veel tijd over en veel bagage. En ik heb wel mensen door London zien lopen met dikke vette koffers … een beetje doelloos … ons niet gezien :knip1: ! Maar goed, licht bepakt dus een leuke wandeling gedaan naar het British Museum, een kolos van een gebouw met (zegt men) de grootste verzameling ter wereld van oude kunstvoorwerpen (voornamelijk door de Britten gejat uit verre landen) en geprepareerde dieren e.d. We hebben er 2 pond betaald voor een plattegrond en toen gericht een paar dingen uitgekozen, anders loop je van hot naar her. En toch zijn we er 2 uur aan kwijt geweest!!! Het was er druk, maar in zo’n groot gebouw valt dat niet echt op, behalve in de centrale hal natuurlijk. Het lastigst om te ontwijken zijn de groepen … busreizen, schoolreisjes e.d. P heeft 10 x geprobeerd om een Assyrisch beeldhouwwerk te fotograferen, maar er liep net een groep Japanners rond in de buurt … dus het duurde ff :lach1: . Daarna weer op het gemakje terug gewandeld naar het hotel. Daar even pipi en peukje gedaan en toen ik merkte dat P weer stil werd … hebben we maar een taxi besteld. Die rikketik speelde best wel op deze paar dagen … het is hem ECHT te druk daar :lach1: . Inmiddels heeft-ie de ondergrondse ook helemaal door, maar ik had hem dat idd van tevoren een beetje uit moeten leggen. Het is niet echt een moeilijk systeem, maar je moet het effe weten. En het devies is: d o o r l o p e n !!! Iedereen in London is hip and happening en heeft altijd haast. Ze hebben weinig geduld met aarzelende toeristen :huh: . De kaartjes die we nog hadden voor de ondergrondse hebben we aan de conciërge gegeven; hij was er blij mee.
Maar in ieder geval, de trein ruim op tijd gehaald en we hebben op het station en het vliegveld allebei nog wat gesnackt en verder maar lekker naar mensen gekeken. Het blijft toch altijd hetzelfde met reizen: véél wachten! De vlucht was een piece of cake, we kwamen een kwartier te vroeg aan, maar Marijke stond al te wachten, dus we waren zo thuis.
Ik weet niet of we nog eens met Ryanair vliegen … ik was er niet kapot van en met al die extra’s (koffers, prioriteit, eten en drinken aan boord) komt het ongeveer net zo duur uit als een andere maatschappij.
Dit was dus onze London experience :lach1: … ik geloof dat Pieter het leuk vond om alles eens in het echt te zien, maar hij hoeft niet meer terug. En ik? Wat zal ik zeggen … ben er vele malen geweest, maar de laatste keer was 16,5 jaar geleden. Het voelde heel vertrouwd toen ik weer in de stad was (en ik ben beslist géén stadsmens!!), maar wat me heel erg is tegengevallen is de enorme drukte. Er zijn zoveel meer mensen op de been dan indertijd … tsss, niet te geloven! En wat me ook opviel was dat alle mussen en merels verdreven zijn door die vliegende ratten (duiven), het is nu écht een plaag!!
Verder lijkt het wel dat alle winkels ongeveer a l t i j d open zijn en dat de Starbucks en andere eetwinkel-ketens op iedere straathoek te vinden zijn. Dus om kort te gaan: het is mijn leefomgeving ook niet meer. Daarom zal het duidelijk zijn: wij gaan voortaan voor het platteland :ja: :lach1: !
Desondanks was het een ervaring die we beiden niet hadden willen missen. London is the best!!! En Long live The Queen :lach1: !!!
Tot de volgende keer, waarschijnlijk gaan we naar Cornwall :knip1: .
:kus1: van M en ook van P

PS: foto's :foto: komen straks op de fotosite te staan:
london2012/london.html

PS2: Recensie over het hotel ... hmmm, niet het allerslechtste, maar zeker niet toppie. De kamers zijn piepklein, met maar één stoel. De douche is nóg kleiner, maar je kunt wel je spulletjes kwijt, dat scheelt. Het ontbijt is redelijk, als je weet waar je zijn moet en een plekje kunt vinden :blanco: en de bar heeft drank genoeg, maar het personeel is óf pushy, óf beetje laks. Het eten is gemiddeld. Het enige wat écht goed is, is de locatie :lach1: :lach1: . Internet is peperduur en vréééselijk slecht!!! Daar moeten we nog eens over klagen :devil: . Einde :lach1:
Gebruikersavatar
Gast

Re: De laatste dag in London.

Bericht door Gast »

Conny:

6 oktober 2012
hebben met heel het gezin aan tafel de foto's bekeken conclusie de aandrijving van de tower bridge was heel mooi en de constant aanwezige oorlog schepen helemaal mooi de kunstschatten die de engelse hebben veroverd en die in het in het museum liggen willen wij wel van dichtbij eens zien zegt klaas he haha maar was weer een leuk verslag margreet en wolf xxx
Plaats reactie

Terug naar “London 2012”