De trip naar London.

Reislog van onze trip naar London in september/oktober 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De trip naar London.

Bericht door Pieter »

28 september 2012 - London, Verenigd Koninkrijk

En ja hoor, we zijn gearriveerd in Londinium.
Klokslag half 8 zijn we vanmorgen door onze chauffeuse in beweging gebracht richting het vliegveld. Het inchecken ging vlotjes en daarna door de security wat een klein beetje langer duurde. Ook het boarden ging best wel vlot en daarmee zijn we precies op tijd vertrokken, om 25 over 9 werd er vol gas gegeven.
Het is maar een kort vluchtje, we stonden om 10 over 9 lokale tijd alweer op de grond, een kwartier eerder dan aangegeven, of ze moeten de looptijd naar de uitgang er bij gerekend hebben. Na een lekkere bak thee en cappuccino hebben we eerst het nicotinepeil weer wat opgekrikt, waarna we naar het perron zijn gewandeld.
Tickets uit de muur gehaald, ze waren al betaald, dat ging prima en om kwart over 10 vertrok de trein richting London Liverpool Street Station alwaar we drie kwartier later aankwamen. Toen de ondergrondse in, een hels kabaal, drukkend warm en nierschuddend :knip2: . Wel dé manier om je te verplaatsen, want bovengronds schiet het niet hard op en lopen is geen optie met de afstanden die we toch af moeten leggen.
Gelukkig was de kamer al beschikbaar toen we aankwamen, dus rapido de bagage gedumpt, de fototas wat lichter gemaakt en weer naar buiten gegaan. We zijn hier tenslotte om iets te zien. St. Paul was het eerste reisdoel, dus rammelen weer in de tube. Het gaat lekker snel en je hoeft bijna nooit langer dan 5 minuten te wachten op de volgende trein.
Helaas mogen er in de St. Paul geen foto’s worden gemaakt, want het is zeker de moeite waard om te bekijken. De trappen hebben we maar niet beklommen, te meer omdat de rikketik gisteren redelijk van slag was. Dus de goden maar niet verzoeken.
Hierna zijn we naar de Thames Embankment gegaan, ook weer met de tube waar we een stuk langs de Thames zijn gelopen. Bij Waterloo Bridge zijn we omhoog geklauterd met het plan om vanaf de brug foto’s te maken, want je hebt er wel een mooi uitzicht. Jammer genoeg gooide het weer roet in het eten, het begon te regenen. Maar we krijgen nog goed weer en we zullen nog wel een keer in de buurt komen.
Van lopen krijg je trouwens wel erge dorst en een pub (The Wellington) na een stukje de stad weer in zag er erg uitnodigend uit. Hier hebben we een lekker drankje genoten.
Vanaf de pub naar Covent Garden is maar een klein stukje lopen, dus besloten om daar naartoe te gaan. Er is van alles te zien en van alles te koop en misschien nog wel belangrijker, ook van alles te eten te vinden.
Het lijf had honger, dus moest er wat in en dat is een lekker vers broodje met sla, lekker mals gebakken rundvlees, gebakken uien en knoflookmayonaise geworden. Erg smakelijk allemaal en het rook er ook heerlijk. Allemaal stands met veel verschillende gerechten, zelfs de bratwurst was er vertegenwoordigd.
Jammer genoeg werd het weer niet heel veel beter, dus zijn we de ondergrondse weer in gedoken om weer terug te gaan naar het hotel.
De rest laat ik aan M over, anders heeft die niks meer om te vertellen. (P)

Jaja, het is allemaal prima verlopen vandaag en we hebben goed gebruik gemaakt van de dag. Jammer van die regen, helaas waren we de paraplu’s vergeten uit de koffer te halen. Morgen neem ik ze mee, dan gaat het vast niet regenen :knip1: Covent Garden was weer erg leuk en druk, met inderdaad erg veel keuze in allerhande hapjes. Helaas was het hapje waar ik voor kwam niet voorradig! De baked potatoes waren nog niet klaar, sjips. Maar wat wil het toeval: hier schuin tegenover ons hotel zit een klein tentje met allerhande warme hapjes en daarbij ook: yess :lach1: baked potatoes! Dus die ga ik snel daar eens proberen.
We zitten hier qua eten trouwens helemaal niet slecht; het hotel heeft 3 restaurants, eettentjes te over in de buurt en overal trouwens en op 25 meter afstand een flinke supermarkt en grote drogist. Dus wij komen niets te kort hier.
Ik voelde me in ieder geval meteen weer thuis in London, ook al was het al 16 jaar geleden dat ik hier was. Ik heb P gelijk de hele ondergrondse door gesleurd :lach1: . Volgens mij vindt-ie dat niet zo leuk, hij wil eerst zeker weten waar hij naartoe gaat :knip1: . Maar voor mij is het gesneden koek.
Morgen lijkt prima weer te worden, zal me dadelijk eens over de plattegrond buigen … ik denk dat we op Piccadilly beginnen en dan maar zien wanneer we moe zijn. Er zijn mogelijkheden genoeg hier!! Dalijk nog een lekkere neut in de hotelbar en misschien een snack en op tijd naar bedje denk ik, en vroeg weer op. Tot morgen boppers!! (M)
Gebruikersavatar
Ellen
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:37
Contacteer:

Re: De trip naar London.

Bericht door Ellen »

Ellen:

29 september 2012
Hey Pieter en Margreet,

Wat heerlijk om weer van jullie reis verslagen te mogen genieten, alles wordt weer mooi omschreven en kan het eten bijna proeven.
Dus Pieter vlees met bot vermijden voor mij.
Jullie zijn in een mooie stad vol bezienswaardigheden waar jullie je prima kunnen vermaken, en voor Margreet niet die mooie speelgoed winkel ingaan want je koopt je daar arm aan mooie cadeau's voor Anna.
Ik ben ook weer helemaal blij, want uiteindelijk hebben we gister de pc aan de praat gekregen.

nou voor vandaag even genoeg geschreven,
ik kijk uit naar jullie volgend verslag.

tot snel maar weer lieve schatten

XxX
Gebruikersavatar
Gast

Re: De trip naar London.

Bericht door Gast »

Ebo:

30 september 2012
Hoi, Pieter en Margreet
Ik las de blog ff weer en ja het was weer eten wat de klok sloeg (geintje).
Ook natuurlijk stad London is een mooie uitdaging.
En ik hoop dat jullie nog fijne dagen zullen beleven.

Groetjes Ebo
Plaats reactie

Terug naar “London 2012”