De eerste volle dag in Londinium.

Reislog van onze trip naar London in september/oktober 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De eerste volle dag in Londinium.

Bericht door Pieter »

29 september 2012 - London, Verenigd Koninkrijk

Na een woelige nacht waren we al weer vroeg op, maar voordat we aan de ochtend rituelen konden beginnen moest er eerst het een en ander gepoetst en bedekt worden. Om hier nou half in je nakie naar beneden te gaan om buiten een peuk te roken en een bak koffie te scoren gaat ons net iets te ver.
Niet dat je hier geen “vreemde” mensen ziet hoor, maar we proberen het toch een beetje netjes te houden.
Het ontbijt is een ontbijt, meer zal ik er niet van vertellen, maar wat wil je met zo’n slaapfabriek. Het nodige is er te krijgen en de rest is elders wel te vinden. Na een peuk, een kop koffie / thee en iets vast om te eten zijn we weer de underground in gedoken.
Piccadilly was het eerste reisdoel en na een korte trip door de ingewanden van London kwamen we weer boven op Piccadilly Circus. Na een stel plaatjes getrokken te hebben en enig oriëntatiewerk zijn we Piccadilly op gelopen, richting Green Park. Geloof me, er is genoeg te zien daar, maar niet te koop voor ons budget :lach2:
Ik denk dat veel spullen elders stukken goedkoper zijn, puur omdat ze niet aan Piccadilly verkocht worden, maar het is wel leuk om te zien. Voorbij de London Ritz zijn we Green Park in gelopen. Jullie raden het nooit, we hebben besloten om te gaan lopen, en wel richting Buck House om via the Mall en St. James’s Park richting the Parliament Houses te lopen.
Buck House was vacant, de union jack hing aan de mast, dus Lizz zal op Windsor zijn.
Best leuk, ik ken the Mall van de tv, vooral met een stel grote festiviteiten zoals the Diamond Jubilee, maar om er zelf eens te lopen is toch anders. Ik heb zelfs nog even midden op the Mall gestaan om een foto van Buck House te maken, toch een apart gezicht.
Door St. James’s Park gebanjerd en daar nog genoten van een Chelsea Bun en nee, dat is niet het achterwerk van een dame uit Chelsea. Door een stel opgewonden Italianen kwamen we er achter dat het changing of the guards bijna zo ver was, maar op dat plein zag het al zwart van de mensen. Een foto van de guards toen ze over the Mall reden was al prima genoeg, op dat plein daar zie je ze bijna niet meer.
We zijn onder de Admiralty Arch door gelopen om via Whitehall naar de Houses of Parliament te gaan. Ongelooflijk, we konden bijna over de koppen lopen.
Leuk trouwens dat we daar voor een van de gebouwen nog een wisseling van de wacht zagen. Uiteraard zijn er foto’s van gemaakt, want je bent terrorist of niet :knip2:
Omdat het zo verschrikkelijk druk was zijn we eigenlijk een beetje gevlucht via de Victoria Embankement richting Hungerford Bridge. De maag begon inmiddels weer te knorren en ook een droge mond was het teken om de innerlijke mens weer eens te bevredigen.
Er is trouwens een mooi uitzicht te vinden op deze brug, zowel aan de west als aan de oostzijde, maar die foto’s kunnen jullie op de fotopagina zien.
Aan de overkant van de Thames hebben we een plekje gevonden om de dorstigen te laven en de hongerigen te voeden. Een prima plekje zelfs en het eten was er verrukkelijk. Giraffe heet het tentje en ongelofelijk maar waar, ze stonden buiten in de rij te wachten op een plekje binnen.
Na deze nuttige pauze zijn we weer in de ingewanden van de stad gedoken om Kensington Gardens met een bezoekje te vereren. Het is er druk met mensen die er wandelen, fietsen, scateboarden en op de rug liggen, het is tenslotte lekker weer en een zonnetje pakken voordat we de donkere winter in gaan is dan altijd meegenomen.
Ook in het paleis waren de residenten (Prince William en zijn Catherine) niet thuis, misschien dat ze ook wel buiten waren om van het mooie weer te genieten.
Hierna ging het licht eigenlijk wel uit en zijn we weer terug gegaan naar het hotel.
De keel moest weer gesmeerd worden en na al die mijlen lopen vonden we het wel genoeg. (P)

Nou ... sja ... deze log komt een beetje laat ... het is tenslotte zaterdag en in een wereldstad moet dan gestapt worden, niet? En dat hebben we dan ook lekker gedaan ... in de hotelbar :lach1: . We zijn sowieso te moe om nog ver te lopen en deze stad is op zaterdagavond overal bere-vol. Bovendien is er in een hotelbar veel te zien en horen, vooral als er zo’n 15 of meer nationaliteiten rondlopen. We hebben voetbal gekeken (Manchester United had verloren :huh: … we hebben een “Goede Tijden Slechte Tijden” drama van dichtbij meegemaakt met een paar jonge Engelse koppels … en mijn kennis van het Frans (die zeeeer beperkt is) kwam nog van pas om een aardige Franse dame aan een appelsapje te helpen :lach1: .
Verder is Pieter lang bezig geweest met de foto’s, die zijn er genoeg gemaakt vandaag. Als het tenminste niet te vol stond met volk. Jeutje, er was me een massa op de been!!! Maar de lange wandeling gaf veel leuke kodak moments. Je kunt stoppen wanneer je wilt en rustig een goed plekje zoeken. In die rondrijdende toeristenbussen lukt dat niet zo goed. Die wisseling van de wacht bij de Horse Guards was wel héél toevallig. Ik ben dan wel zo vaak in London geweest, maar dat was de eerste keer dat ik het zag :lach1: .
Hoe dan ook, we hebben vele kilometers te voet gemaakt vandaag, ik voel m’n botten nogal :rol: . Omdat het morgen nog steeds goed weer zal zijn (zegt de tv meneer), gaan we de Tower Bridge bekijken en de Tower vanuit de buitenkant, waarschijnlijk daarna nog naar de Belfast en als we niet te moe zijn nog naar Hyde Park. Kan ook dat we de Belfast voor maandag bewaren, samen met het shoppen :knip1: . En dan dinsdag nog een museumpje pikken voordat we weer weg moeten. Maar ik moet wel zeggen dat die twee dagen hier er wel 5 lijken; je stopt er zoveel mogelijk in namelijk.
Goed, dit is weer even genoeg. Tot morgen maar weer!!! :kus1: (M)
Gebruikersavatar
Gast

Re: De eerste volle dag in Londinium.

Bericht door Gast »

Conny:

30 september 2012
Mogge 6e poging hier om jullie fijne dagen te wensen wacht met spanning op de foto's jammer dat liz niet thuis was voor een bakkie
Gebruikersavatar
Gast

Re: De eerste volle dag in Londinium.

Bericht door Gast »

Ebo:

30 september 2012
Hoi,
zo te zien was weer goede dag voor jullie
en wederom een mooi verhaaltje van jullie kant


Gr Ebo
Plaats reactie

Terug naar “London 2012”