Nog één dag London

Reislog van onze trip naar London in september/oktober 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Nog één dag London

Bericht door Pieter »

1 oktober 2012 - London, Verenigd Koninkrijk

Een werkdag in London en ondanks dat we pas na half 10 met de ondergrondse mee mogen is het er nog erg druk. Allemaal chagrijnige gezichten omdat ze weer als loonslaaf aan de bak moeten. De ene nog gehaaster dan de andere, wat dat betreft verschilt het niet heel veel met de Netherlands.
Blijkbaar hebben de mensen hier ook zo’n geweldige werkgever dat ze zo snel mogelijk hun diensten weer aan willen bieden, of zou het komen doordat ze zondagavond te laat naar bed gegaan zijn en vanmorgen te laat opgestaan zijn? Wie weet :knip2: .
The Natural History Museum was het doel, een immens groot museum met alles wat er over en van deze aardkloot te vinden is. Zelfs het gebouw is de moeite waard om te bekijken. Gezien mijn vorige baan is de geologische afdeling natuurlijk als eerste aan de beurt.
Hier is van alles te vinden over vulkanen, aardbevingen en al de verschillende gesteentes en soorten. Ook een plateau waar de aardbeving van Kobe nagebootst werd hebben we met een bezoekje vereerd, blijkbaar heeft D hier ook nog ervaringen mee :lach2: .
Eigenlijk is het te veel om allemaal op te noemen, het museum heeft een rijke historie en is nog steeds bezig met onderzoekingen en nieuwe ontdekkingen.
Nadat we hier een paar uren kapot geslagen hebben zijn we naar Harrods gegaan, jaja, een winkel. Volgens M moest ik daar de foodhall zien, maar mocht er niks kopen. Allerhande lekkernijen lagen netjes uitgestald en je kunt er zelfs van proeven, mits je maar betaalt. En daar zit hem nu net de kneep, het is er verschrikkelijk duur.
Toch is het een leuk pand om te bekijken, zelfs al loop je er verloren, de leeftijd van het pand is nog heel goed te zien. Hierna was het lunchtime, de innerlijke mens moest weer van brandstof worden voorzien en ook de keel was weer droog.
We waren gisteren in een redelijk nieuw tentje geweest om te eten en omdat we er niet heel ver uit de buurt zaten zijn we daar weer terecht gekomen.
Het eten is er prima, je kunt er goed zitten en de drankjes zijn voldoende en goed gekoeld, just what the doctor ordered :knip2: .
Na enig uitbuiken zijn we langs Marble Arch Oxford Street in gelopen, want er moest nog het een en ander geshopt worden. We hebben er een paar leuke cadeautjes gescoord voor de kleintjes en iets nuttigs, maar da’s meer voor mijn kookkunsten. Natuurlijk moesten ook even bij Selfridges naar binnen en dan vooral de kitchen departement :lach2: . Wie weet, als we ooit de ruimte hebben bestellen we daar wat leuke spulletjes voor in de keuken, maar dan zullen we waarschijnlijk ook een vaart moeten graven, anders kan het schip met geld niet binnenlopen.
Tegen 4 uur zaten we weer op het terras vlakbij de ondergrondse om aapjes te kijken, de spits is inmiddels losgebroken en de uitgangen van de ondergrondse slokken hele volksstammen op en braken er even later ongeveer net zoveel mensen weer uit. Leuk om te zien, al die verschillende vormen en mensen :lach2: .
De nieuwe winkel aan de overkant van de straat moest ook nog even bezocht worden, want er moesten een paar truitjes bij komen. Reizen en wandelen zijn nou eenmaal zweterige bezigheden en omdat we licht moesten reizen hadden we niet al te veel meegenomen.
Gelukkig zit er nog wat rek in het gewicht van de tassen, dus kunnen die spulletjes er nog wel bij.
Nu zitten we weer te genieten van de welverdiende rust, vergezeld van een lekker drankje. Morgen zullen we de thuisreis weer moeten aanvangen, maar we hebben nog wat tijd om iets te doen. Misschien nog even shoppen, er moet nog een kalender komen, en ik hoorde net nog iets over schoenen :lach2: .
Morgen is er weer een nieuwe dag en er zal vast nog wel het een en ander over geschreven worden :knip2: (P)

Hey hoi!! … ik hou het kort, want internet is hier kl**e. We hebben er al veel voor betaald, maar weinig voor gekregen en hebben nu nog een half uurtje tegoed. Hopen dat het werkt! Ik vul de boel thuis nog wel op m’n gemakkie aan :knip1: .
Weer erg veel gelopen en geslenterd vandaag … ik denk dat we allebei een week nodig hebben om bij te komen :lach1: . Never mind, we vonden het héél erg leuk en zijn het roerend met elkaar eens: niet nog een keer… :lach1: . Ben wel blij dat ik nog een keer geweest ben, ik denk dat ik te oud word voor deze druktes, ik (en P ook) genieten toch meer van rust en ruimte. Maar nogmaals: het was heel leuk en zeer de moeite waard.
Morgen op het gemakkie pakken en dan nog even naar het British Museum lopen (ligt vlakbij), daar kunnen we zien wat de Britten van de Grieken gejat hebben … . Daarna kalmpjes aan richting airport.
Morgenavond zijn we rond 8 uur thuis (denk ik) en daarna drijven we vast hevig uit, dus check dit log woensdag nog maar even :knip1: . Ik heb dorst. Ga roken en borrel halen :lach1: .
Tot morgen en :kus1: van P&M
Gebruikersavatar
Gast

Re: Nog één dag London

Bericht door Gast »

Conny:

1 oktober 2012
hoi margreet en wolf lees dat jullie dagen gevuld zijn zocht idd naar foto's maar door jullie verhalen kan ik het mij allemaal levendig voorstellen hihi
Plaats reactie

Terug naar “London 2012”