We zijn op plaats van bestemming

Reislog van onze trip naar Cornwall in mei 2013
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

We zijn op plaats van bestemming

Bericht door Pieter »

18 Mei 2013 - Wadebridge, Verenigd Koninkrijk

We zijn er dus, Pawton Barn, ons verblijf voor de komende week. Het weer is nog mooier dan gisteren, heel de dag het zonnetje er bij, al is het wel wat frisjes op de plekken waar je van een wijds uitzicht kunt genieten. We hebben een heel stel van dat soort plekjes gevonden, dat wordt niet alleen de foto's omzetten vanuit .raw, maar ook nog eens aan elkaar plakken voor een stel mooie panorama's.
Maar eerst het ontbijt, warme toast, heerlijke boter, geweldig lekkere bacon en een mooi eitje, wat kan een mens met een beetje toch gelukkig zijn. De :kof1: was ook heerlijk, een lekker straffe bak, daar wordt een mens wakker van.
Dit is de route die we vandaag gereden hebben, al mist het bezoekje aan het monument van Hardy er op, googlemaps is nogal eigenwijs in sommige gevallen.
Om 9 uur zaten we weer in de auto, niet al te vroeg misschien, maar hé, we hebben vakantie, dus alles lekker op het gemak. De eerste stop was dus bij het monument van Rear Admiral Hardy, een plek waar je een schitterend uitzicht hebt over het omringende landschap. We hebben genoten van het uitzicht, zelfs de oceaan was te zien, al was het over het water nog wel wat mistig.
Hierna zijn we richting de kust gereden, Abbotsbury was het doel. Hier hebben we bij de subtropical gardens een stop gemaakt. Niet om de tuin te bezichtigen, maar om enig vocht op te doen. Auto rijden in het zonnetje maakt dorstig :knip2: Wel jammer dat we geen tijd hadden om ook de tuin te bekijken, maar ja, we waren nou eenmaal op doorreis.
Het paard weer de sporen gegeven en langs de kust zijn we naar Exeter gereden. Daar aangekomen was het inmiddels al weer half 1, en omdat we de stad niet in wilden en weten dat er bij een groot service station ook lekkere dingen te vinden zijn, hebben we daar een hapje en een drankje genuttigd.
Het was nog een ramp om er te komen, het was in Exeter ook nog de laatste dag van de Devon County Show. Files om daar het terrein op te komen en daardoor ook files op de wegen er omheen. Na de stop was het opvallend rustig, je zou zweren dat ze allemaal op hetzelfde tijdstip hadden afgesproken :lach2: .
Met de hulp van Billy, die we na al z'n geklaag ff in het vooronder hadden gelegd, zijn we rondom Exeter op de goede weg gezet om het Dartmoor National Park te doorkruisen. Hier hebben we een heel stel stops gemaakt, want de uitzichten zijn op veel plaatsen uitzonderlijk mooi. Waarschijnlijk is het er nog mooier als het zwerk bezaaid is met dreigende luchten, dan komt het dramatische landschap nog beter tot z'n recht. Geen wonder dat er zoveel bijgeloof en spookverhalen zijn over Dartmoor.
Een aanrader voor iedereen die deze hoek van the United Kingdom gaat bezoeken.
Om kwart over 3 zijn we de Tamar rivier overgestoken en zijn we officieel in Cornwall aangekomen. We hadden al eens wat beelden gezien over de Tamar Valley en wisten dat het er mooi was. Toch is het stukken mooier als je het met eigen ogen ziet.
De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst :knip2: dus het laatste stuk met gezwinde spoed afgelegd naar ons stekkie. Half 5 stond het ros na te hijgen naast het huisje, volgens mij hoorde ik nog een zucht van opluchting :lach2: .
De rest laat ik voor wat het is, misschien dat mijn betere helft nog iets te vertellen heeft straks :knip2: .

:klap1: , Pieter
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: We zijn op plaats van bestemming

Bericht door dyananna »

Dyan:

19 Mei 2013
Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Je "betere" helft was denk ik te moe om nog een toevoeging aan het verhaal te doen, hihi?

Op dit moment zijn jullie denk ik weer de prachtige omgeving aan het verkennen. Ik kijk alweer uit naar de nieuwe update.

Groetjes & XXX!
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: We zijn op plaats van bestemming

Bericht door jos111161 »

Jos:

19 Mei 2013
veel plezier,,jullie hebben een uur extra zie ik

lol

jos
Plaats reactie

Terug naar “Cornwall 2013”