Tintagel Castle

Reislog van onze trip naar Cornwall in mei 2013
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Tintagel Castle

Bericht door Pieter »

20 Mei 2013 - Wadebridge, Verenigd Koninkrijk

De titel zegt het al, we zijn vandaag naar Tintagel Castle geweest. Het is niet zover hier vandaan en er gaan nogal wat legendes rond over dit kasteel, of liever gezegd, deze ruïne.
Men zegt dat het de geboorteplaats van de legendarische King Arthur is, maar dat het al heel oud is staat vast. Er zijn resten van potten en dergelijke gevonden welke van de 5e tot en met de 7e eeuw zijn. Veelal uit mediterane landen afkomstig, tegen dat er toen al handel werd gedreven. Ook zijn er romeinse munten gevonden, dus hebben er al heel lang geleden mensen gewoond.
Wij hebben de stoute schoenen maar aangetrokken om de beklimmingen en afdalingen die nodig zijn om alles te kunnen zien te aan te gaan. Misschien een tip voor wie dit prachtige plekje ook eens wil bezoeken, neem geen kleine kinderen mee en als je zelf niet al te goed ter been bent, dan ook niet doen.
Voor de rest? Zeker doen, van het kasteel is niet heel veel meer over, maar de uitzichten zijn spectaculair.
Ook het dorpje Tintagel is de moeite waard, er staat een heel oud huis, eind 14e eeuw is het gebouwd. The Old Post Office heet het, middeleeuws dus en later gebruikt als postkantoor. Inmiddels is het helemaal opgeknapt, want getuige de foto's was het een ruïne die eigenlijk op instorten stond.
Hier zijn we binnen geweest, want zoiets ouds zie je niet heel veel en als je de buitenkant ziet nodigt het gewoon uit om naar binnen te lopen.
The National Trust doet goeie dingen, door donaties en vrijwilligers weten ze prachtige historische gebouwen te bewaren voor de toekomst. Er verdwijnt al genoeg historie helaas, want weg is ook echt weg.
Al met al hebben we hier zo'n beetje de dag kapot gesmeten, we waren namelijk niet heel vroeg op pad, maar het was een heel geslaagde dag weer. Vanavond verschijnen er nog een stel foto's op onze Fotopagina, daar staan al een stel van de voorgaande dagen, dus kan iedereen meteen even meekijken.

:klap1: , Pieter
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Tintagel Castle

Bericht door dyananna »

Dyan:

20 mei 2013
Klinkt goed maar voor ons de komende jaren nog een no go met Anna. Hij kan op het lijstje :smile: . Nu meteen fotookes kijken!

Liefs!
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Tintagel Castle

Bericht door dyananna »

Dyan:

20 mei 2013
Ben ik weer! Misschien doe ik iets niet goed, maar ik kan nog altijd geen foto's vinden op de fotopagina onder Cornwall 2013... Misschien morgen dan!

Slaap lekker voor straks! En weet dat ik morgen zeker aan jullie denk als ik weer op het werk achter de pc zit...

Groetjes,
Dyan
Plaats reactie

Terug naar “Cornwall 2013”