Mijn deel

Reislog van onze trip naar Cornwall in mei 2013
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Mijn deel

Bericht door Margreet »

20 Mei 2013 - Wadebridge, Verenigd Koninkrijk

Hoi hoi! Sjongejonge, wat hebben wij wat gekluund vandaag zeg :rol: !! Dat waren aardige afdalingen en klimmetjes. Moeder natuur had die verbinding tussen het vasteland en dat eiland bij Tintagel Castle beter niet in de zee kunnen laten sodemieteren, want dan hadden mijn knoken minder pijn gedaan nu. Maar ja, de boel is dan ook aardig oud en water is sterk, zeker met een lekker briesje erbij. En water en stevige briesjes hebben ze hier genoeg aan de noordwestkust van Cornwall. Ruige kustlijn, erg mooi.
De ruïnes van het kasteelcomplex waren ook interessant en daarna in het dorp zelf hebben we ons ook prima vermaakt. Lekker gegeten :snack: in de King Arthur Arms, een leuke pub daar. En toen nog dat kjoete oude gebouwtje bekeken. Bedekt met leisteen als dakpannen; zó zwaar dat de spanten helemaal doorgebogen waren. Apart gezicht.
Eigenlijk zouden we vandaag naar het zuiden zijn getrokken, maar we waren aan de late kant wakker. Pas om 11 uur de deur uit … poepoe! Maar we hebben meer dan genoeg frisse lucht en beweging gehad, vandaar de dringende behoeft aan een tukkie denk ik :gaap2: . Ik ben net wakker en P ligt effies lekker te ronken nu :slaap1: .
Het weer is nog steeds gunstig. Weinig zon gehad vandaag, maar het was droog en niet te koud. En wolken en wind dragen natuurlijk wel bij aan de mystiek die om zo’n plek als Tintagel hangt. Ik vond de zogenaamde ‘grot van Merlijn’ wel apart om te zien. Hij liep wel lekker vol met water bij hoog tij, dus Merlijn heeft vast vaak natte pootjes gehad. Er zijn zoveel legendes over Arthur, wat je ervan moet geloven weet ik niet, maar soms droomt het lekker effies weg. Zéker op zo’n mooie locatie.
Wat we morgen gaan doen zal ik maar niet zeggen, want ik weet het nog niet. Ligt eraan hoe laat we wakker zijn en hoe het weer is … denk ik … wij zijn namelijk ook nogal onvoorspelbaar. Maar jullie krijgen het morgen vast weer allemaal te lezen. Zo. Ik ga lekker duf een film kijken, totdat ik mijn ogen niet meer open kan houden … en dat zal niet zo laat zijn denk ik.
Groetjes, Margreet :zwaai3:
Gebruikersavatar
Mirjam
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015, 07:07
Contacteer:

Re: Mijn deel

Bericht door Mirjam »

Mirjam:

20 mei 2013
Grappig om deze zo bekende foto's te zien. Net of ik onze eigen foto's zie. Wij zaten altijd in een witte bungalow die je zowat links kunt zien op foto nr 15. Bij de huizen aan de baai links. Wij konden dan Padstow zien liggen. Achter de berg bij de foto ligt een heel oud klein kerkje bij een golfbaan. Dit is in het plaatsje Trebetherick, hier gingen Paul z'n ouders jaren lang op vakantie. Ook mooie plaatsjes zijn Port Isaac en het verlaten dorp Port Quin. Ach er is daar zoveel moois te zien :smile:
Veel plezier nog!
Gebruikersavatar
Gast

Re: Mijn deel

Bericht door Gast »

Conny:

21 mei 2013
Zo even op het gemak voordat ik moet gaan WERKEN!! het verslag gelezen,
Jullie maken er zulke mooie foto's bij een lust voor het oog en iets om naar uit te kijken als wij de oversteek gaan maken
groetjes en dikke xxx conny
Gebruikersavatar
jos111161
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2018, 20:20
Contacteer:

Re: Mijn deel

Bericht door jos111161 »

Jos:

21 mei 2013
oh,oh dat eten
straks 2 dikkie diks weer thuis

lol

jos
Plaats reactie

Terug naar “Cornwall 2013”