Kilometers maken

Reislog van onze trip naar Cornwall in mei 2013
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Kilometers maken

Bericht door Margreet »

21 Mei 2013 - Wadebridge, Verenigd Koninkrijk

Vandaag begin ik maar eens een keer. We zijn veel aan de kust geweest en er stond een straffe bries, dus dan wordt men dufjes als je weer thuis bent :gaap2: . Vandaar dat P effies een uiltje knapt. Ik ga dadelijk nog wel even plat denk ik, of niet.
We hebben deze keer wél Land´s End bezocht en nog een heel stel dingen er omheen. Het was over het algemeen flink bewolkt, maar we hebben hier en daar ook wel een streepje zon gehad. En géén regen! Nog steeds geen drup hier, dat is fijn.
Het was al met al een stevige rit en best wel mooi ook, maar de heggen hier langs de weg zijn wel érg hoog, dus veel uitzicht was er niet. Voordat we bij St. Ives waren hebben we een duik van de doorgaande weg af naar de kust genomen, maar er was weinig te zien. Er zijn genoeg weggetjes naar strandjes e.d. maar teveel om ze allemaal in te rijden. Onze eerste stop was in St. Ives. Parkeerplek gevonden en meteen een hele steile afdaling naar het strand afgewandeld, waar een mooi nieuw strandpaviljoen stond. Daar hebben we thee gedronken en heb ik een plasje gedaan. (Ik weet het: ik ben een zeikerd :shy: !) Toen doorgelopen, het wonderschone vissersplaatsje in. Heel mooi en de oude kern was erg kneuterig. Piepkleine huisjes en steile straatjes, erg leuk. We moesten wel weer flink klimmen om bij de auto te komen, het stadje ligt in een diepe kom.
Daarna zouden we doorrijden naar Land’s End, maar we kwamen voorbij de locatie van de Levant, een oud tinmijncomplex (niet meer in bedrijf), dat door de National Trust semi-gerestaureerd is en waar een werkende stoommachine valt te bekijken. Dat wilde Pieter natuurlijk zien! Hij zal er vast later nog wel over vertellen. De mijn ligt echt helemaal aan de kust en de gangen ondergronds liepen ver onder de zee. Het uitzicht is er prachtig en de sfeer raakt je echt. Dat was zwaar werken daar, zo rond 1900!! Als je de foto’s van de mijnwerkers zag, poepoe, geen wonder dat die mannen niet erg oud werden.
Na een uurtje weer verder, naar Land’s End dus. Er is daar een soort mini-Disneylandje gebouwd, vol met evenementen, een game-hal, winkels en eettentjes. Ik vind het persoonlijk afgrijselijk, maar ach: je kunt het gewoon voorbij lopen. Op de rotspunt hebben we wat foto’s gemaakt en een stukje gewandeld. Toch maar een van die eetschuren in gegaan om een hapje te eten, het was al 2 uur. Het is de moeite van het vermelden eigenlijk niet waard.
We zijn de rest van de kustroute afgereden naar Penzance en daar even uitgestapt om St. Michaels Mount bij hoogwater te fotograferen. Het ligt er heel erg mooi. Vervolgens snel huiswaarts, waar we rond 5 uur weer waren. Aangezien vertrek vanochtend om 9 uur was, hebben we er een volle dag van gemaakt!
Mijn mening over Cornwall zal ik nog even bewaren tot aan het einde van de week, maar eerlijk gezegd: ik vind Wales en Schotland mooier. Maar dat is míjn mening … Ook vinden we het een beetje jammer dat we directe buren hebben; heel aardige mensen, daar niet van, maar om met Henk (uit onze straat in Eersel) te spreken: we zijn wél gesteld op onze privé … :lach1:
Oké, ik laat het hier even bij. P zal later nog wel een stukkie schrijven waarschijnlijk. Doei!! :kus3: :zwaai1: (M)
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Kilometers maken

Bericht door dyananna »

Dyan:

21 mei 2013
En daar ben ik ook weer! Leuk om over jullie avonturen te lezen. En nu ben je dus op het meest westelijke puntje UK geweest. Kun je maar weer mooi op je lijstje zetten, ook al lijkt het op Disneyland Parijs :smile: .

En mummy: grappig dat je zegt dat je je mening over Cornwall nog even voor je houdt en meteen meldt dat je Wales en Scotland leuker vindt. Je bent een open boek :lach1: !!!

Hier is alles ok. Morgen weer een dagje vrij, samen met "ons Anna". Daar gaat alles heel goed mee, ze blijft vrolijk. Alleen toen ze vandaag thuis kwam na een dagje bij oma H. was ze niet te genieten. Dus we hebben oma H. al gepest dat we dit niet gewend zijn op een dinsdag :-P .

Veel plezier morgen maar weer!
XXX
Moi
Plaats reactie

Terug naar “Cornwall 2013”