Going West

Reislog van onze trip naar Cornwall in mei 2013
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Going West

Bericht door Pieter »

21 Mei 2013 - Wadebridge, Verenigd Koninkrijk

Zoals al verteld zijn we naar Land's End geweest, het meest westelijke puntje van Engeland, want het meest westelijke puntje van de UK ligt op Mingulay, een eilandje van de Outer Hebrides. Wie weet komen we daar ook nog eens, al zullen we dan iets meer tijd uit moeten trekken voor de reis :knip2: .
St. Ives was erg leuk, een prachtige baai en vooral het oude deel van het stadje is erg leuk om te zien. Het is een levendig stadje, al is dat meer aan het toerisme te danken dan aan andere bedrijvigheid. Ook zijn er nog een heel stel kunstenaars actief, waaronder een ouwe veteraan van het begin van de kunstenaarswereld daar. 95 is hij inmiddels en staat nog steeds te schilderen, al is het niet mijn smaak :lach2: .
Bij de Levant mijnen hebben een stel vrijwilligers, genaamd the Greasy Gang, een oude beam engine helemaal gerestaureerd en weer onder stoom gebracht. De machine is niet erg groot, maar het voornaamste is dat ze weer helemaal werkt zoals ze ooit bedoeld is te werken.
De tinmijnen zijn lang een groot deel van de industrie geweest in Cornwall en er gaan zelfs geluiden op om de oude mijnen weer te openen. Blijkbaar zijn het nog steeds de rijkste aders ter wereld voor wat betreft tin.
Land's End, tja, wat er van te zeggen, ik denk dat wij een iets andere kijk hebben op amusement en dergelijke, maar het wordt nog steeds druk bezocht, dus ergens zullen ze toch iets goeds doen :knip2:
Zo mooi als het eerste deel van de kustweg is, zo saai is het 2e deel, groen is het wel, al is het maar vanwege de metershoge heggen :lach2: . Bij Newlyn wordt het weer beter, daar krijg je ook de eerste blik op St. Michaels Mount en een uitzicht over de baai.
De weg slingert zich door Penzance langs de kust en zo rijden we ook Marazion binnen, alwaar de ferry naar St. Michaels Mount is. De oversteek hebben we niet gemaakt omdat het al laat werd, maar vanaf het strand daar heb je een mooi uitzicht op de mount.
Zoals gezegd, het werd al wat later en daarom hebben we Billy maar weer uit het vooronder gevist om ons de kortste weg naar "huis" te wijzen.
Het is weer een mooie dag geweest en ook vanavond kregen we nog even een buttcrackshow van de buurvrouw te zien, net als gistermiddag trouwens, maar daar wil ik het niet meer over hebben :whaa: .
Tot morgen maar weer :hallo: ,

Pieter
Gebruikersavatar
dyananna
Moderator
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 nov 2012, 19:11
Contacteer:

Re: Going West

Bericht door dyananna »

Dyan:

22 mei 2013
Weer wat geleerd (dat Land's End niet het meest westelijke deel van de UK is :smile: )! Ik hoor straks graag wat er vandaag op het programma heeft gestaan.

XXX
Dyan
Plaats reactie

Terug naar “Cornwall 2013”